Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yaz Stajı II | CE 300 | 4 | 1 | 0 + 0 | 0 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | İşbaşı Eğitimi |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Şantiye uygulamalarında kullanılan malzeme, ekipman ve makineleri tanımlama yeteneği. |
2. Şantiye uygulamalarında kullanılan yöntemlerle derslerde edinilen bilgileri ilişkilendirme yeteneği. |
3. İnşaat projelerinde ve şantiye imalatlarında kullanılan iş programlarını örneklerle açıklayabilme yeteneği. |
4. Ofis çalışmalarında inşaat mühendisliğiyle ilgili yazılımların nasıl kullanıldığını açıklayabilme yeteneği. |
5. Şantiye ve ofis stajları süresince edinilen bilgi ve becerileri objektif bir şekilde raporlama yeteneği. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | CE 200 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Yaz stajı için kabul edilebilir konular arasında ölçme (surveying), zaman yönetimi (time-keeping), inşaat malzemelerinin kontrolü ve test edilmesi ile şantiye mühendislerine yardım etmek yer almaktadır. Diğer kabul edilebilir faaliyetler ise metraj ve maliyet hesapları, birim fiyat tahminleri, inşaat mühendisliği çizimleri ve grafiklerinin hazırlanması, temel inşaat mühendisliği işlemleri için bilgisayar kullanımı ve inşaat faaliyetlerine katılımı içermektedir. Uygun görüldüğü durumlarda, bölüm tarafından 20 iş günü sürecek zorunlu ve toplu bir Yaz Stajı Programı düzenlenebilir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Her öğrenci, yaz stajını bölüm tarafından ilan edilen kural ve yönergelere uygun şekilde bireysel olarak gerçekleştirmelidir. Stajın tamamlanmasının ardından, gözlemlerini içeren bir yaz stajı raporu sunmaları gerekmektedir. Ayrıca, öğrenciler staj deneyimlerine dayalı olarak bir sunum yapmakla da yükümlüdür. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Proje Raporu | 1 | %50 |
Sözlü Sunum | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektiriyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma. | 0 |
2 | Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 0 |
3 | Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. | 0 |
4 | Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | 0 |
5 | Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 0 |
6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 0 |
7 | Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 0 |
8 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma. | 1 |
9 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 0 |
10 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma. | 1 |
11 | Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma. | 0 |
12 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 0 |
13 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 0 |
14 | Proje yönetimi, ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
15 | Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık sahibi olma. | 0 |
16 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 1 |