Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yaz Stajı II (Ofis) | INAR 499 | 4 | 1 | 0 + 0 | 0 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | İşbaşı Eğitimi |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bir mimari ofisin çalışma koşullarını her türlü şartıyla birlikte tecrübe etmek |
2. Tasarım süreçlerinin farklı aşamalarına ilişkin günlük raporların hazırlamak ve bunları belirtilen bir formatta sunma becerisi kazanmak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Stajlar, Çankaya Üniversitesi Mimarlık Fakültesi İç Mimarlık Bölümü öğrencilerinin mesleki eğitimleri ve becerilerini işbaşı çalışmaları ile pekiştirmeleri için üniversite ortamı dışında, ilgili disiplinleri temel ya da ikincil işlevler olarak işletmelerinde kullanan, ticari amaca yönelik olarak kurulmuş bulunan mal ya da hizmet üreten birim, kurum ve kişiler nezdinde ya da kamu kurumlarında yapacakları uygulamalı çalışmalardır. Staj çalışmaları belli bir düzeni ve kuralları olan mesleki eğitim faaliyetleridir. Çankaya Üniversitesi, Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi, İç Mimarlık Bölümü öğrencilerinin, üçüncü yıl ders programı kapsamında, büro yaz stajını yapmaları gerekmektedir. Üniversitemiz staj yönergesinin 6. maddesine göre, bu stajın süresi 30 iş günüdür. Stajın amacı, öğrencilerin iç mimarlık, mimarlık veya tasarım ofislerinde çalışarak, proje geliştirme ve uygulama aşamaları, tasarımcı ile müşteri ilişkisi, uygulama projeleri çalışmaları ve iş yönetimi ve programlaması hususunda deneyim kazanmalarını sağlamaktır. Staj çalışmalarında öğrencinin; meslek alanını tanıması, diğer meslek grupları ile ilişkilerin kavranması, konuya ilişkin yasal ve yönetsel boyutunun öğrenilmesi, tasarım ve planlama pratiği kazanılması, bilgisayar teknolojilerinin kullanılması, mezuniyet aşamasında meslek alanının planlama, tasarım ve uygulama sürecine yönelik bilgi ve birikim sağlanması ve uzmanlaşmak istenilen konulara ilişkin deneyim kazanması hedeflenmektedir. Öğrencilerimizden beklentimiz, tasarımcı müşteri ilişkisi, iş yönetimi ve programlaması gibi konularda gözlem yapmaları ve projelendirme ve uygulama konularında her türlü aşamada katkıda bulunmalarıdır. Öğrenciden staj sırasında her gün, ofisteki günlük görevlerini ve katıldığı etkinlikleri günlüğüne yazması beklenmektedir. Haftada bir, bu günlüğün uygunluğunun gözden geçirilerek onaylanması gerekmektedir. Günlüğü ile birlikte, öğrenci staj bitiminde bir rapor hazırlayarak Bölüm’e teslim edecektir.
INAR 300 Yaz Stajı, İç Mimarlık Bölümü müfredatında ikinci yaz stajıdır. Yapısı ve zamanlaması bakımından bölümün diğer lisans derslerinden farklı bir süreci vardır. Bu derste öğrencilerin yaz stajlarını bir iç mimarlık veya mimarlık ofisinde tamamlamaları beklenmektedir. Tasarımcı-müşteri ilişkileri, ön hazırlık veya inşaat projelerinin hazırlanması, yasal kurallar ve uygulamalar, uygulama standartları ve profesyonel kontroller dikkate alınmalıdır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Yaz Stajı Süreci |
2 | Yaz Stajı Süreci |
3 | Yaz Stajı Süreci |
4 | Yaz Stajı Süreci |
5 | Yaz Stajı Rapor Yazma Süreci |
6 | Yaz Stajı Rapor Yazma Süreci |
7 | Yaz Stajı Rapor Yazma Süreci |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Kontrollü bir ortamda, kendi kendine öğrenim süreci bağlamında, iç mimarlık veya mimarlık firmasında görsel ve yazılı kayıtları tutmak. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 1 | %100 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektiriyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Tasarım sürecinde, yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini kullanarak, çevresel, toplumsal ve bireysel iyi oluşu gözeten yenilikçi ve çok boyutlu çözümler geliştirebilme. | 3 |
2 | Bilimsel ve güncel araştırma yöntemlerini, mesleki mevzuatları ve teknolojik araçları etkin şekilde kullanarak, iç mekanların duyusal, duygusal, ergonomik ve fiziksel konfor ihtiyaçlarına yönelik çözüm üretebilme ve bu çözümleri uygulayabilme. | 0 |
3 | İç mimarlık mesleğine özgü sorunlarda, evrensel, çevresel, sosyal, ekonomik, sanatsal ve kültürel duyarlılığı yüksek, insanı ve çevresel konforu gözeten, mesleki etik değerleri ve yasal düzenlemeleri temel kabul eden kararlar verebilme ve sorumluluk alabilme | 4 |
4 | Edindiği kuramsal ve kılgısal bilgi ve beceriler ile oluşturduğu özgün tasarımcı kimliğini koruyarak, bireysel ve/veya takım elemanı olarak çalışabilme, çağdaş, yaratıcı, bilimsel, kaliteli ve estetik çözümler önerebilme, bu önerileri uygulayabilme. | 4 |
5 | Mesleki bir sorun ile karşılaştığında bireysel olarak, sorunu tanımlama, ilgili konuyu kapsayan verileri toplama ve yorumlama, toplanan veriyi çözümleme (analiz etme), bu verileri kuramsal ve kılgısal bilgiler ile bileştirme (sentezleme) yoluyla yeni fikirler üretebilme ve bu fikirleri temel tasarım öğe ve ilkeleri ile 2 ve 3 boyutlu olarak temsil edebilme. | 4 |
6 | Ulusal ve uluslararası çok disiplinli ve çok kültürlü takımlarda, ana dilinde ve ingilizce olarak, takımı yönetebilme, iş birliği yapabilme, güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak mesleki paydaşlar ile hem sözlü hem de yazılı etkin iletişim kurabilme, sorumluluk alabilme ve sorumluluk verebilme. | 0 |
7 | Mesleki özfarkındalık, özgüven, özsaygı ve özyeterlilik geliştirebilme, yaşam boyu öğrenme bilinciyle, öz iyioluş ihtiyaçlarını gözetebilme ve sürekli gelişim sağlayabilme | 4 |
8 | Mesleki tarih, kültür, teknoloji ve malzeme bilgisini harmanlayarak, mobilya ölçeğinden bina ölçeğine, sürdürülebilir ve yenilikçi tasarım çözümleri oluşturma, projelendirme aşamasından staj ve uygulama aşamalarına, bu çözümleri iç ve dış paydaşlarla işbirliği içinde geliştirebilme. | 0 |