PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Mezuniyet Projesi IHİR 403410 + 635,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Geleneksel ve dijital mecralarda uygulanmak üzere entegre bir reklam kampanyası tasarlama ve geliştirme becerisi kazanır.
2. Marka oluşturma sürecini deneyimleyerek, hedef kitle, pazar, rakip ve SWOT analizlerini uygulamalı olarak gerçekleştirir.
3. Kurumsal kimlik öğeleri (logo, ambalaj, katalog, promosyon ürünü vb.) tasarlayarak bir markanın iletişim altyapısını oluşturur.
4. 360 derece reklam kampanyası kapsamında, çeşitli mecralar için bütünleşik ve tutarlı mesajlar geliştirme yetkinliği edinir.
5. Gerilla reklam ve sosyal sorumluluk uygulamaları geliştirerek yaratıcı strateji oluşturma becerisi kazanır.
6. Sosyal medya mecraları için dijital içerik üretir ve bu içerikler için medya planı oluşturarak reklam yönetimini deneyimler.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders kapsamında, öğrencilerin lisans eğitimi süresince edindikleri teorik ve pratik bilgileri bütünsel biçimde uygulamaya aktarmaları amaçlanmaktadır. Öğrencilerden, sıfırdan bir marka oluşturmaları ve bu markaya ilişkin ürün, pazar, rakip, hedef kitle ve SWOT analizlerini içeren kapsamlı bir araştırma yürütmeleri beklenmektedir. Araştırmaların ardından markaya özgü kurumsal kimlik çalışmaları gerçekleştirilmektedir. Bu kapsamda; logo, ambalaj, promosyon ürünleri, katalog, kartvizit ve diğer tanıtım materyalleri tasarlanmaktadır. Öğrenciler, markalarının faaliyet göstereceği sektöre uygun özel bir gün belirleyerek, bu gün için 360 derece entegre reklam kampanyası planlamaktadır. Kampanya sürecinde; bir görsel/işitsel mecra, bir basılı mecra ve bir açık hava mecrası seçilmekte ve bu mecralara yönelik, tutarlı bir reklam mesajı içeren yaratıcı içerikler hazırlanmaktadır. Aynı kampanya mesajı dijital ortamda da sürdürülerek, iki farklı online mecra için reklam içerikleri geliştirilmektedir. Öğrenciler, tüm mecralar için birleşik bir medya planı oluşturmakta ve bu plan doğrultusunda markanın görünürlüğünü artırmayı hedeflemektedir. Ders kapsamında ayrıca, oluşturulan markalar için gerilla reklam örnekleri ile sosyal sorumluluk kampanyaları tasarlanmaktadır. Dönem sonunda ise, sosyal medya mecralarında ürün ve hizmetlere ilişkin içerikler paylaşılmakta ve bu içeriklere yönelik sosyal medya reklamları yayınlanmaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Ders işleyişi ve proje hakkında genel bilgilendirme
2Proje konularının onaylanması ve proje gruplarının belirlenmesi
3Proje adı ve slogan onayı, araştırma bölümü hakkında bilgilendirme
4Araştırma bölümlerinin ve görsel kimlik çalışmalarının onaylanması, sosyal medya hesaplarının oluşturulması
5360 derece kampanya için özel günün belirlenmesi
6360 derece kampanyada kullanılacak mecralar ve araçların belirlenmesi
7Vize Sınavı
8Medya Planlaması
9Gerilla Pazarlama Çalışmaları
10Sosyal Sorumluluk Kampanyası Sunumları
11Sosyal medya reklamlarının yayınlanması
12Sosyal medya analizleri
13Öğrenci sunumları
14Öğrenci sunumları
 
Kaynaklar:
 
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Teorik Bilgilendirme ve Uygulamalı Çalışmalar
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Proje Sunumları1%70
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor