Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mezuniyet Projesi I | HİR 403 | 4 | 1 | 0 + 6 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Geleneksel ve dijital mecralarda uygulanmak üzere entegre bir reklam kampanyası tasarlama ve geliştirme becerisi kazanır. |
2. Marka oluşturma sürecini deneyimleyerek, hedef kitle, pazar, rakip ve SWOT analizlerini uygulamalı olarak gerçekleştirir. |
3. Kurumsal kimlik öğeleri (logo, ambalaj, katalog, promosyon ürünü vb.) tasarlayarak bir markanın iletişim altyapısını oluşturur. |
4. 360 derece reklam kampanyası kapsamında, çeşitli mecralar için bütünleşik ve tutarlı mesajlar geliştirme yetkinliği edinir. |
5. Gerilla reklam ve sosyal sorumluluk uygulamaları geliştirerek yaratıcı strateji oluşturma becerisi kazanır. |
6. Sosyal medya mecraları için dijital içerik üretir ve bu içerikler için medya planı oluşturarak reklam yönetimini deneyimler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders kapsamında, öğrencilerin lisans eğitimi süresince edindikleri teorik ve pratik bilgileri bütünsel biçimde uygulamaya aktarmaları amaçlanmaktadır. Öğrencilerden, sıfırdan bir marka oluşturmaları ve bu markaya ilişkin ürün, pazar, rakip, hedef kitle ve SWOT analizlerini içeren kapsamlı bir araştırma yürütmeleri beklenmektedir. Araştırmaların ardından markaya özgü kurumsal kimlik çalışmaları gerçekleştirilmektedir. Bu kapsamda; logo, ambalaj, promosyon ürünleri, katalog, kartvizit ve diğer tanıtım materyalleri tasarlanmaktadır.
Öğrenciler, markalarının faaliyet göstereceği sektöre uygun özel bir gün belirleyerek, bu gün için 360 derece entegre reklam kampanyası planlamaktadır. Kampanya sürecinde; bir görsel/işitsel mecra, bir basılı mecra ve bir açık hava mecrası seçilmekte ve bu mecralara yönelik, tutarlı bir reklam mesajı içeren yaratıcı içerikler hazırlanmaktadır. Aynı kampanya mesajı dijital ortamda da sürdürülerek, iki farklı online mecra için reklam içerikleri geliştirilmektedir. Öğrenciler, tüm mecralar için birleşik bir medya planı oluşturmakta ve bu plan doğrultusunda markanın görünürlüğünü artırmayı hedeflemektedir.
Ders kapsamında ayrıca, oluşturulan markalar için gerilla reklam örnekleri ile sosyal sorumluluk kampanyaları tasarlanmaktadır. Dönem sonunda ise, sosyal medya mecralarında ürün ve hizmetlere ilişkin içerikler paylaşılmakta ve bu içeriklere yönelik sosyal medya reklamları yayınlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ders işleyişi ve proje hakkında genel bilgilendirme |
2 | Proje konularının onaylanması ve proje gruplarının belirlenmesi |
3 | Proje adı ve slogan onayı, araştırma bölümü hakkında bilgilendirme |
4 | Araştırma bölümlerinin ve görsel kimlik çalışmalarının onaylanması, sosyal medya hesaplarının oluşturulması |
5 | 360 derece kampanya için özel günün belirlenmesi |
6 | 360 derece kampanyada kullanılacak mecralar ve araçların belirlenmesi |
7 | Vize Sınavı |
8 | Medya Planlaması |
9 | Gerilla Pazarlama Çalışmaları |
10 | Sosyal Sorumluluk Kampanyası Sunumları |
11 | Sosyal medya reklamlarının yayınlanması |
12 | Sosyal medya analizleri |
13 | Öğrenci sunumları |
14 | Öğrenci sunumları |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Teorik Bilgilendirme ve Uygulamalı Çalışmalar |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Proje Sunumları | 1 | %70 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |