Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mekatronik Sistem Tasarımı II | MECE 309 | 4 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler, mekatronik sistemin elektronik ve kontrol bölümlerini tasarlama problemine nasıl yaklaşacaklarını öğreneceklerdir |
2. Öğrenciler hem tasarım sürecini nasıl düzenleyeceğini, hem de gerekli sistem bileşenlerini nasıl seçip bütünleştireceklerini öğreneceklerdir |
3. Öğrenciler gömülü yazılımın nasıl geliştirileceğini ve uygulanacağını öğreneceklerdir. |
4. Öğrenciler genel mekatronik sistemin nasıl test edileceğini öğreneceklerdir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | MECE 302, MECE 218 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu dersin amacı mekatronik sistem tasarım sürecinin ana bileşenlerini oluşturmaktır. Konular arasında mekatronik sistemler için algılayıcılar ve eyleyiciler, sinyal işleme, mikroişlemci arabirimi ve gömülü programlama, modelleme ve kontrol ve sistem entegrasyonu yer almaktadır. Öğrenciler mekatronik sistem tasarım süreci ile ilgili bilgilerini arttırır ve önceki derslerde geliştirdiği becerileri bir arada kullanır. Gereksinimler dönem başında verilen mekatronik bir sistemin tasarımı dönem projesi olarak verilir.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yoktur. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Mekatronik Sistem Tasarım Süreci: Genel Bakış ve Mimari |
2 | Mekatronik Sistem Tasarım Süreci: Örnekler |
3 | Mekatronik Sistemler için, Sensörler |
4 | Girdi Sinyali Koşulları: Analogtan Dijitale Dönüştürme |
5 | Girdi Sinyal Koşulları: Analog ve Dijital Filtreler |
6 | Mekatronik Sistemler için Aktüatörler |
7 | Mekatronik Sistemler için Aktüatörler |
8 | Çıktı Sinyali Koşullandırması |
9 | Mekatronik Sistemlerin Modellenmesi ve Kontrolü |
10 | Mikrodenetleyiciler: Aritmetik, Veri Türleri ve Programlama Dilleri |
11 | Mikrodenetleyiciler: Gömülü Sistemler için Program Yapıları |
12 | Mikrodenetleyiciler: Çevre Birimleri |
13 | Güç kaynakları, Piller, Voltaj Regülasyonu, Dijital ve Analog Devre Örnekleri. |
14 | Proje Yönetimi, Prototipleme ve Sorun Giderme |
|
Kaynaklar: |
1- de Silva, C.W. and Khoshnoud, F. and Li, M. and Halgamuge, S.K. Mechatronics: Fundamentals and Applications CRC Press 2015 1482239329
2- Bolton, W. Mechatronics Pearson 2018 1292250992
|
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Mechatronic System Design, D. Shetty, 2nd edition, Cengage Learning, 2011.
2. Mechatronic Systems, Sensors and actuators, R. Bishop 2nd edition, 2008.
3. Systems Engineering Principles and Practice, Alexander Kossiakoff, William N. Sweet, Sam Seymour, Steven M. Biemer (Wiley Series in Systems Engineering and Management)
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
- Haftada 3 ders saati
- Dersin teorik kısmına eşlik edecek 1 tasarım projesi
- 1 ara sınav ve 1 final sınavı yapılacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %25 |
Final Sınavı | 1 | %35 |
Aktiviteler | 1 | %30 |
Aktiviteler | 1 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 10,00 | 10,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
6 | Ev ödevleri | 14 | 1,00 | 14,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 10,00 | 10,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 1 | 25,00 | 25,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 10,00 | 10,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi. | 0 |
2 | Bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 0 |
3 | Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. | 4 |
4 | Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | 4 |
5 | Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 4 |
6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 4 |
7 | Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 3 |
8 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi. | 0 |
9 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 0 |
10 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi. | 0 |
11 | Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık. | 0 |
12 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 1 |
13 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 0 |
14 | Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi. | 0 |
15 | Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık. | 0 |
16 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 0 |