| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Endüstri Mühendisliği Uygulamaları Seminerleri | IE 499 | 4 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. İş yaşamındaki Endüstri Mühendisliği uygulamalarının farkında olur |
| 2. Çevresel sorunlardan, sürdürülebilir kalkınmadan haberdar olur |
| 3. Aware of occupational safety and health, and their legal consequences |
| 4. Yaşam boyu öğrenmenin yanı sıra, güncel meseleleri ve mühendislik uygulamalarının küresel ve sosyal etkilerini anlar |
| 5. Yazılı ve sözlü iletişim becerilerini gelişmiş olur |
| 6. Etik konulardan haberdar olur |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | IE 407 (Birlikte Alınmalı) |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Ders boyunca EM öğrencilerine iş atmosferi ile akademik ve çeşitli imalat ve servis sistemlerindeki iş fırsatlarını tanıtmak amacı ile, endüstri mühendisliğinin güncel uygulamalarındaki ilgilerine göre davetli konuşmacılarca seminerler verilecektir. |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yoktur |
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Toplantı 1 (IE 407 ve IE 408 derslerinin tanıtımı) |
| 2 | Toplantı 2 (IE 499 dersinin tanıtımı) |
| 3 | Bölüm Başkanı tarafından verilen Seminer 1 (Endüstri Mühendisliğinde Lisansüstü Eğitim ve Akademik Kariyer) |
| 4 | Seminer 2 (Sürdürülebilir Kalkınma) davetli konuşmacı veya dersin öğretim görevlisi tarafından verilecektir* |
| 5 | Seminar 3 (Innovation and entrepreneurship) given by an invited speaker or the instructor of the course* |
| 6 | Davetli bir konuşmacı tarafından verilen Seminer 4 |
| 7 | Davetli bir konuşmacı tarafından verilen Seminer 5 |
| 8 | Davetli bir konuşmacı tarafından verilen Seminer 6 |
| 9 | Davetli bir konuşmacı tarafından verilen Seminer 7 |
| 10 | Davetli bir konuşmacı tarafından verilen Seminer 8 |
| 11 | Davetli bir konuşmacı tarafından verilen Seminer 9 |
| 12 | Davetli bir konuşmacı tarafından verilen Seminer 10 |
| 13 | Davetli bir konuşmacı tarafından verilen Seminer 11 |
| 14 | Davetli bir konuşmacı tarafından verilen Seminer 12 |
| |
| Kaynaklar: |
| - |
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| - |
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Haftada 2 saat seminer. Seminerler, davetli konuşmacılar tarafından verilecektir. Konuşma dili, konuşmacının tercihine bağlı olarak İngilizce veya Türkçe olacaktır.
Ders koordinatörü, Endüstri Mühendisliği Bölümü öğretim üyesinin yardımıyla konuşmacıları davet eder, seminerleri düzenler, katılır ve dersin web sayfasını yönetir.
Her öğrenci, her seminerin bir özeti olan en fazla bir sayfalık rapor hazırlamak için Microsoft Word'ü kullanması gerekir. Seminer raporunun yazımında konuşma dili kullanılmalıdır. Bu amaçla, öğrencilerin seminerler sırasında kendi seminer notlarını oluşturmaları beklenmektedir.
Her öğrenci, her seminer konuşmacısı için bir anket doldurmalıdır. Aynı oturumda birden fazla konuşmacı seminer veriyorsa, her konuşmacı için ayrı ayrı anket doldurulmalıdır.
Öğrenciler en az 7 seminere katılmalı ve bu seminerlerin raporlarını ve anketlerini sunmalıdır. Bu minimum limit karşılanmazsa NA notu verilecektir.
Bu dersin yarıyıl sonu notunun FF, FD veya NA olması durumunda, Bütünleme Sınavı ve Mezuniyet Ek Sınavı verilmez.
Değerlendirme Sistemi:
Yöntem Adet Katkı (%)
Seminer Raporu 12 60
Derse Devam 14 40
|
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ders Katılımı | 14 | %40 |
| Dönem Ödevi | 12 | %60 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 12 | 3,00 | 36,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve Endüstri Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilgi. | 0 |
| 2 | Edinilen bilgileri karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin çözümünde kullanma becerisi. | 0 |
| 3 | İnsan, malzeme, makine, para, bilgi, zaman, teknoloji ve enerji gibi bileşenleri içeren karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını* gözeterek tanımlama, uygun yöneylem araştırması metotları ve modelleme teknikleri ile formüle etme ve analiz etme becerisi. | 0 |
| 4 | İnsan, malzeme, makine, para, bilgi, zaman, teknoloji ve enerji gibi bileşenleri içeren karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | 0 |
| 5 | Karmaşık bir sistemi ve/veya alt-sistemi veya süreci gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 0 |
| 6 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, Endüstri Mühendisliği ile ilgili yazılım olanakları ile uygun teknikleri, kaynakları, modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 0 |
| 7 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 0 |
| 8 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi. | 4 |
| 9 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 3 |
| 10 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi. | 1 |
| 11 | Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık. | 1 |
| 12 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 1 |
| 13 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 2 |
| 14 | Teknik resim, akış diyagramı gibi görsel araçları kullanma becerisi. | 0 |
| 15 | Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi. | 4 |
| 16 | Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık. | 4 |
| 17 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 3 |