Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Sağlık Psikolojisi | PSY 411 | 4 | 1 | 4 + 0 | 4 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Sağlık psikolojisinde temel bilgileri ve modelleri öğrenerek bunları günlük yaşama uygulayabilecek becerileri geliştirmek |
2. Sağlık psikolojisi alanındaki araştırma yöntemlerini öğrenmek ve araştırma bulgularını yorumlayabilmek |
3. Hastalıkların oluşma sürecinde psikososyal faktörlerin rolüne dair farkındalık kazanmak |
4. Sağlık psikologlarının hastalıkları önleme, tedavi ve sağlıklı davranışları sürdürme konularındaki rolünü anlamak |
5. Kişisel farklılıkların ve kültürel faktörlerin sağlık ve hastalık süreçleri üzerindeki etkisini anlamak ve hassasiyet geliştirmek |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Dersin amacı sağlık ve hastalık kavramları, sağlık sorunlarında kişiliğin rolü, hastalığın toplumsal bağlamı, sağlık ve hastalık imgeleri, stres ve sağlık, çevre ve sağlık, sağlık psikolojisinde araştırma yöntemleri ve hizmetler gibi konuları incelemektir. Bu dersin içeriği sağlık psikolojisinin tanımı, sağlık çalışmalarını yürütülmesi, sağlık bakımı arama, medikal tavsiyelere bağlılık, stresi tanımlama ve ölçme, stres ve sağlık ilişkisi konularını kapsamaktadır.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Sağlık Psikolojisine Giriş |
2 | Damgalanma, eşitsizlik ve sağlık |
3 | Araştırma Yöntemleri |
4 | Sağlık Hizmetlerine Başvurma ve Yardım Alma |
5 | Tedaviye Uyum |
6 | Stresi Tanımlamak ve Ölçmek |
7 | Stres, hastalık ve baş etme |
8 | Ağrıyı anlamak ve ağrıyla baş etmek |
9 | Kronik hastalıklarla yaşamak |
10 | Öğrenci Sunumları |
11 | Öğrenci Sunumları |
12 | Öğrenci Sunumları |
|
Kaynaklar: |
Brannon, L., Feist, J., & Updegraff, J. A. (2013). Health psychology: An introduction to behavior and health. Cengage Learning.
Supplementary Textbook:
Taylor, S. E. (2015). Health Psychology. McGraw-Hill. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı, öğrenci sunumları ve tartışma |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %35 |
Final Sınavı | 1 | %45 |
Proje | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |