PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İç Mekan Tasarım Stüdyosu VINAR 401414 + 4612,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. İç mimarlıkta problemleri analiz etme ve belirli bir binada kullanıcı ihtiyaçlarını yeniden yapılandırma
2. Yeni ihtiyaçlar için mimari ihtiyaç programlarının oluşturulması
3. Daha önce senaryo geliştirme ve mimari planlama aşamasında elde edilen bilgi ve becerileri aktarma
4. Tahsis ve dolaşım planlarını formüle etmek ve alternatif tasarım çözümlerini karşılaştırma
5. İç mekan kalite parametrelerini tasarım sürecine entegre etme
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerINAR 302
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Öğrencilerden, önceki derslerde edindikleri teorik bilgilerini bütünleştirmeleri ve bu tasarım stüdyosu sonunda projelerini tam bir şekilde sunmaları beklenmektedir. Bu, İç Mekan Tasarım Stüdyosu serisinin beşinci stüdyosudur. İç Mekan Tasarım Stüdyosu serisi iç mimarlık müfredatının temelini oluşturmaktadır. İç Mekan Tasarım Stüdyosu serisi, öğrencilerin teorik ve teknik bilgi / becerilerini belirli tasarım problemlerine uygulayabilmelerini sağlar. Dizideki her stüdyo, tasarım probleminin konusu, kavramı, ölçeği ve bağlamına farklı bir vurgu yaparak tasarımın çeşitli yönlerini kapsamaktadır. Bu derste, karmaşık yapılardaki çeşitli etkinliklerin kültürel, estetik ve sosyal değerleri bağlamında tanınmasına özel bir vurgu yapılmaktadır. Ayrıca, bir tasarım dilinin geliştirilmesi ve uygulanması dersin önemli bir parçasıdır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Bu derste üretken yapay zekâ; kavramsal fikir geliştirme, görsel varyasyon üretimi, kültürel bağlam araştırması ve sunum materyallerinin hazırlanmasında yaratıcı süreci desteklemek amacıyla kullanılabilir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Dönem Projesine Giriş ve Sunum Gruplarının Oluşturulması
2Grup Sunumları
3Stüdyo Kritikleri: Kat Planları ve 1/100 Kesitler
4Stüdyo Kritikleri: Kat Planları ve 1/100 Kesitler
5Stüdyo Kritikleri: Kat Planları ve 1/100 Kesitler
6Stüdyo Kritikleri: Kat Planları ve 1/50 Kesitler
71. Ara Jüri Sunumu
81. Ara Jüri Sunumu
9Stüdyo Kritikleri: Kat Planları ve 1/50 Kesitler
10Stüdyo Kritikleri: Malzeme & Detay, 1/20, 1/5 ve 1/1 Ölçekli Çizimler, Video
11Stüdyo Kritikleri: Malzeme & Detay, 1/20, 1/5 ve 1/1 Ölçekli Çizimler, Video
12Stüdyo Kritikleri: Malzeme & Detay, 1/20, 1/5 ve 1/1 Ölçekli Çizimler, Video
132. Ara Jüri Sunumu
142. Ara Jüri Sunumu
 
Kaynaklar:
Ching, Francis D.K.. (2015). Architecture: form, space, & order (4th ed.). New Jersey: John Wiley & Sons. Ching, Francis D.K. (2012). Interior Design Illustrated (3rd ed.). New Jersey: John Wiley & Sons. Moxon, S. (2012). Sustainability in Interior Design. Laurence King Publishing.
 
Diğer Kaynaklar:
Winchip, S. (2011). Sustainable Design for Interior Environments (2nd ed.). Fairchild Books. Higgins, Ian. (2015). Spatial Strategies for Interior Design. Laurence King Publishing.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders, 14 hafta boyunca haftada 8 saat olarak yürütülecektir: 4 saati dersler, tartışmalar veya eleştiriler, 4 saati ise denetimli stüdyo çalışmasıdır. Derste nihai üründen çok tasarım süreci ön plandadır. Devamlılık, eleştirilere katılım ve panel sunumları zorunludur. Stüdyo çalışmaları, Mimarlık Fakültesi tarafından İç Mimarlık Bölümü için tahsis edilmiş sınıflarda yürütülür ve bilgisayar ile projeksiyon cihazı gerektirir. Dönem, her biri projenin farklı bir aşamasını içeren bölümlere ayrılmıştır. Proje geliştirme süreci çevrimiçi eleştirilerle izlenecektir. Öğrenciler, her aşamadan not alabilmek için ders programında belirtilen zamanlarda projelerini birkaç kez sunmak zorundadır. Her aşama için yapılması gereken çalışmalar aşağıdaki gibidir: 1. Aşama: Ön Tasarım Fikirleri ve Kavramsal Yaklaşım Mevcut yapının analizi ve işlev araştırması Benzer yapı örnekleri üzerine araştırma Senaryo ve mimari ihtiyaç programı Arsa analizi Kavramsal gelişim Kavramsal eskizler Alan yerleşimi üzerine eskizler İşlev analizi Dolaşım analizi 2. Aşama: Tasarım Geliştirme Kat planları (mobilyalı) Asma tavan planları En az 4 kesit Vaziyet planı Perspektif çizimler Ölçek: 1/100, 1/50 Malzeme seçimi 3D modelleme/perspektifler Genel video sunumu 3. Aşama: Seçilen Alanların Geliştirilmesi ve Konsepte Göre Detaylandırılması 1/20 plan, kesit, görünüş ve asma tavan planları Perspektifler 1/5, 1/1 detay çizimleri Malzemeler 3D modelleme/perspektifler Genel video sunumu Dönem boyunca belirli aralıklarla sınıf içi ve çevrimiçi çalışmalar ile eskiz problemleri verilecektir. Bu çalışmalar, projenin gelişimi üzerinde önemli etki yaratacak ve notunuzda önemli bir paya sahip olacaktır. Bu alıştırmalar, mekân deneyiminin ışık, renk ve doku gibi çeşitli tasarım araçlarıyla nasıl zenginleştirilebileceğini anlamanıza yardımcı olacaktır. Ayrıca bu çalışmalar, zaman yönetimini öğrenmenizi, jüri sürecinde verimliliğinizi artırmanızı ve grup çalışması, fikir paylaşımı gibi becerilerinizi geliştirmenizi sağlayacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Sözlü Sunum1%5
Sınıf Katılımı1%10
Test/Quiz/Kısa Sınav1%10
Ara Sınav I1%15
Ara Sınav II1%20
Final Projesi1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektiriyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Tasarım sürecinde, yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini kullanarak, çevresel, toplumsal ve bireysel iyi oluşu gözeten yenilikçi ve çok boyutlu çözümler geliştirebilme.4
2Bilimsel ve güncel araştırma yöntemlerini, mesleki mevzuatları ve teknolojik araçları etkin şekilde kullanarak, iç mekanların duyusal, duygusal, ergonomik ve fiziksel konfor ihtiyaçlarına yönelik çözüm üretebilme ve bu çözümleri uygulayabilme.4
3İç mimarlık mesleğine özgü sorunlarda, evrensel, çevresel, sosyal, ekonomik, sanatsal ve kültürel duyarlılığı yüksek, insanı ve çevresel konforu gözeten, mesleki etik değerleri ve yasal düzenlemeleri temel kabul eden kararlar verebilme ve sorumluluk alabilme4
4Edindiği kuramsal ve kılgısal bilgi ve beceriler ile oluşturduğu özgün tasarımcı kimliğini koruyarak, bireysel ve/veya takım elemanı olarak çalışabilme, çağdaş, yaratıcı, bilimsel, kaliteli ve estetik çözümler önerebilme, bu önerileri uygulayabilme.4
5Mesleki bir sorun ile karşılaştığında bireysel olarak, sorunu tanımlama, ilgili konuyu kapsayan verileri toplama ve yorumlama, toplanan veriyi çözümleme (analiz etme), bu verileri kuramsal ve kılgısal bilgiler ile bileştirme (sentezleme) yoluyla yeni fikirler üretebilme ve bu fikirleri temel tasarım öğe ve ilkeleri ile 2 ve 3 boyutlu olarak temsil edebilme.4
6Ulusal ve uluslararası çok disiplinli ve çok kültürlü takımlarda, ana dilinde ve ingilizce olarak, takımı yönetebilme, iş birliği yapabilme, güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak mesleki paydaşlar ile hem sözlü hem de yazılı etkin iletişim kurabilme, sorumluluk alabilme ve sorumluluk verebilme.4
7Mesleki özfarkındalık, özgüven, özsaygı ve özyeterlilik geliştirebilme, yaşam boyu öğrenme bilinciyle, öz iyioluş ihtiyaçlarını gözetebilme ve sürekli gelişim sağlayabilme1
8Mesleki tarih, kültür, teknoloji ve malzeme bilgisini harmanlayarak, mobilya ölçeğinden bina ölçeğine, sürdürülebilir ve yenilikçi tasarım çözümleri oluşturma, projelendirme aşamasından staj ve uygulama aşamalarına, bu çözümleri iç ve dış paydaşlarla işbirliği içinde geliştirebilme.3