Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İç Mekan Tasarım Stüdyosu V | INAR 401 | 4 | 1 | 4 + 4 | 6 | 12,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İç mimarlıkta problemleri analiz etme ve belirli bir binada kullanıcı ihtiyaçlarını yeniden yapılandırma |
2. Yeni ihtiyaçlar için mimari ihtiyaç programlarının oluşturulması |
3. Daha önce senaryo geliştirme ve mimari planlama aşamasında elde edilen bilgi ve becerileri aktarma |
4. Tahsis ve dolaşım planlarını formüle etmek ve alternatif tasarım çözümlerini karşılaştırma |
5. İç mekan kalite parametrelerini tasarım sürecine entegre etme |
6. Oda akustiğinde akustik modelleme teknikleri ve ilkelerini kullanır |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | INAR 302 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Öğrencilerden, önceki derslerde edindikleri teorik bilgilerini bütünleştirmeleri ve bu tasarım stüdyosu sonunda projelerini tam bir şekilde sunmaları beklenmektedir. Bu, İç Tasarım Stüdyosu serisinin beşinci stüdyosudur. İç Tasarım Stüdyosu serisi iç mimarlık müfredatının temelini oluşturmaktadır. İç Tasarım Stüdyosu serisi, öğrencilerin teorik ve teknik bilgi / becerilerini belirli tasarım problemlerine uygulayabilmelerini sağlar. Dizideki her stüdyo, tasarım probleminin konusu, kavramı, ölçeği ve bağlamına farklı bir vurgu yaparak tasarımın çeşitli yönlerini kapsamaktadır. Bu derste, karmaşık yapılardaki çeşitli etkinliklerin kültürel, estetik ve sosyal değerleri bağlamında tanınmasına özel bir vurgu yapılmaktadır. Ayrıca, bir tasarım dilinin geliştirilmesi ve uygulanması dersin önemli bir parçasıdır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Dönem Projesine Giriş ve Sunum Gruplarının Oluşturulması |
2 | Grup Sunumları |
3 | Stüdyo Kritikleri: Kat Planları ve 1/100 Kesitler |
4 | Stüdyo Kritikleri: Kat Planları ve 1/100 Kesitler |
5 | Stüdyo Kritikleri: Kat Planları ve 1/100 Kesitler |
6 | Stüdyo Kritikleri: Kat Planları ve 1/50 Kesitler |
7 | 1. Ara Sınav & Çizim Ödevi |
8 | 1. Ara Sınav & Çizim Ödevi |
9 | Stüdyo Kritikleri: Kat Planları ve 1/50 Kesitler |
10 | Stüdyo Kritikleri: Malzeme & Detay, 1/20, 1/5 ve 1/1 Ölçekli Çizimler, Video |
11 | Stüdyo Kritikleri: Malzeme & Detay, 1/20, 1/5 ve 1/1 Ölçekli Çizimler, Video |
12 | Stüdyo Kritikleri: Malzeme & Detay, 1/20, 1/5 ve 1/1 Ölçekli Çizimler, Video |
13 | 2. Ara Sınav & Çizim Ödevi |
14 | 2. Ara Sınav & Çizim Sınavı |
|
Kaynaklar: |
Egan, David. (1972). Concepts In Architectural Acoustics. New York: McGraw-Hill Book Company.
Egan, David. (1983). Concepts In Architectural Lighting. New York: McGraw-Hill Book Company.
Maekawa Z, LORD P. (1993). Environmental and Architectural Acoustics. Spon E & F N (UK).
Ching, Francis D.K.. (2015). Architecture: form, space, & order (4th ed.). New Jersey: John Wiley & Sons.
Ching, Francis D.K. (2012). Interior Design Illustrated (3rd ed.). New Jersey: John Wiley & Sons.
Moxon, S. (2012). Sustainability in Interior Design. Laurence King Publishing. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Winchip, S. (2011). Sustainable Design for Interior Environments (2nd ed.). Fairchild Books.
Higgins, Ian. (2015). Spatial Strategies for Interior Design. Laurence King Publishing. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, 14 haftalık bir akademik dönem boyunca haftada 8 saat gerçekleştirilecektir. Her hafta dersin 4 saati teorik tartışmalardan ya konferanslar şeklinde ya da öğrencilerin çalışmalarının eleştirisi ve değerlendirmesinden oluşacaktır. Haftada 4 saat, öğrencilerin tasarım çalışmalarından oluşacaktır.
Projenin oluşumunda kullanılan yöntem ve süreç, nihai jüriye sunulan son tasarımdan daha önemli olarak kabul edilir. Bu nedenle, öğrencilerin stüdyoda hazır bulunmaları, çalışmalarını panele sunmaları ve stüdyo saatlerinde tartışmalara katılmaları beklenmektedir. Sınıf saatleri, öğrenciler tarafından evdeki çalışmaların eleştirilmesinde ve projelerin çizilmesinde kullanılmamaktadır. Terim, her biri projenin farklı bir aşamasını içeren aşamalara ayrılmıştır. Her aşama için bir not almak için öğrenciler minimum panel sunumları yapmak zorundadırlar.
Her hafta 8 saat denetimli stüdyo çalışması olacak. Fen laboratuarı ve ilgili ekipmanların inşa edilmesi, aynı zamanda, dönemin daha sonraki aşamalarında tasarım stüdyosuna entegre edilecektir. Mimarlık çalışmaları Mimarlık Fakültesi tarafından İç Mimarlık Bölümü için ayrılmış stüdyo sınıflarında gerçekleştirilecektir.
Bu ders bir bilgisayar ve bir projektör kullanımını gerektirir.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Sözlü Sunum | 1 | %5 |
Test | 3 | %17 |
Sınıf Katılımı | 1 | %10 |
Ara sınav | 2 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %38 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektiriyor |