PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Uluslararası PazarlamaINTT 403413 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Yerel ve uluslararası pazarlama arasındaki farkı öğrenecek.
2. Firmaların başarısında uluslararası pazarlamanın önemini anlayacak.
3. Rekabet analizi yapabilecek.
4. Etkili iletişim stratejileri dizayn edebilecek.
5. Küresel pazarlardaki kültürel, politik ve hukuki farklılıkları anlayacaktır.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerMAN 307
 
Dersin Tanımı:

Bu ders uluslararası çapta hareket eden firmaların karşılaştıkları problem ve fırsatları inceleyecektir. Yükselen piyasalardaki firmaların faaliyetleri inceleyecektir. Ayrıca değişik tüketici tercihleri, rakipler, dağıtım kanallarının rekabetçi küresel pazarlardaki durumu değerlendirilecektir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Üretken yapay zeka kullanılabilir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Uluslararası Pazarlamaya Giriş
2Uluslararası Ekonomik Çevre
3Bölgesel Pazar Karakteristikleri
4Sosyal ve Kültürel Çevre
5Politik ve Hukuki ve Düzenleyici Çevre
6Küresel Bilgi Sistemi ve Pazar Bölümlendirme
7Ara sınav
8Marka ve Ürün Kararları
9Fiyatlandırma Kararları
10Küresel Pazarlama Kararları ve Fiziksel Dağıtım
11Küresel Pazarlama İletişim Kanalları
12Küresel Pazarlama ve Dijital Devrim
13Rekabetçi Avantajın Elemanları
14Küresel Firma Sosyal Sorumluluğu
 
Kaynaklar:
Kumar, V. - Global Marketing - Pearson - 2011 - ISBN: 0-13-704268-X
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders verme, örnek olay çalışması ve ödev.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Final Sınavı1%40
Ödev1%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Küresel ekonomi, finans, pazarlama ve genel olarak işletmecilik hakkında temel ve güncel bilgilere sahip olmak.0
2Genel olarak dış ticaret, ihracat ve ithalat, gümrük işlemleri, teşvik mevzuatı hakkında güncel bilgilere sahip olmak.0
3Ekonomide ve genel işletmecilikte kullanılan sayısal ve analitik araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak.0
4Uluslararası bazda iş müzakereleri ve görüşmeleri yürütme bilgi ve yeteneğini kazandırmak ve geliştirmek. 0
5İş hayatında karşılaşabileceği riskleri öngörme ve bu engellere yönelik çözümler üretebilme becerisi kazanmak.0
6Elektronik ticaret, dijital pazarlama ve yapay zekâ gibi yeni imkânların dış ticarette kullanım becerisini kazandırmak.0
7İngilizce, Rusça ve Almanca dillerinde iletişim kurabilme yeteneğini geliştirmek.0
8Zorunlu staj ve alan çalışmalarıyla ihracat ve ithalat operasyonları hakkında gerekli bilgilere sahip olmak0
9Dış ticarette depolama, yükleme, boşaltma, taşıma ve stok kontrol gibi lojistik hizmetleri konusunda temel bilgilere sahip olmak.0
10Hem yerel hem de uluslararası operasyonlarda, ekonomi veya iş alanında üst düzey yönetime aday olmak.0
11Hem iyi bir ekonomist hem de iyi bir işletme bilimcisi olarak, küresel ve ulusal sınırlar içinde meydana gelen olaylara yanıt verebilme ve analitik düşünme yeteneğine sahip olmak.0
12Günlük yaşamın gerektirdiği temel teorik ve pratik bilgiye sahip olmak.0
13Piyasanın gerektirdiği rekabet koşullarına uygun bilgiyle donatılmak. 0
14İnovasyon ve sürekli gelişimin önceliğini özümsemek.0