Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İnşaat Mühendisliği Tasarımı I | CE 415 | 4 | 1 | 2 + 4 | 4 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Literatür tarama yeteneği |
2. Matematik, fen, temel mühendislik, bilgisayar hesaplaması ve İnşaat Mühendisliği disiplinine özgü konularda edinilen bilgiyi karmaşık mühendislik problemlerini çözmede kullanma yeteneği. |
3. BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerini dikkate alarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme yeteneği kazanma. |
4. Bir proje yürütme ve bu konuda bir rapor hazırlama bilgisine sahip olma. |
5. Proje yönetimi ve planlama becerileri edinme. |
6. İnşaat Mühendisliği projelerinde mesleki ve etik sorumlulukların farkında olma. |
7. Gerçekçi kısıtlamaları ve koşulları dikkate alarak mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılamak için karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri tasarlama yeteneği. |
8. Bağımsız ve sürekli öğrenme, yeni ve gelişen teknolojilere uyum sağlama ve teknolojik değişiklikler hakkında meraklı düşünme yeteneği de dahil olmak üzere yaşam boyu öğrenme becerileri. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | CE 352, CE 371, CE 362, CE 382 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders; proje tasarım hazırlaması, bilgi edinimi, teorik analiz, teknik rapor hazırlama ve yazma, veri ve bilgi değerlendirmesi ve inşaat mühendisliği yapılarının proje tasarım esasları üzerine yoğunlaşmaktadır. Bu dersin sonunda öğrenciler proje raporlarını hazırlayıp sunacaklardır.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Projede görseller, tablolar vb oluşturmak için kullanılabilir |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Öğrencilerin proje takımlarının tanıtımı ve oluşturulması |
2 | Projelerin detayları |
3 | Projelerin detayları |
4 | Projelerin detayları |
5 | Hesaplama araçlarına giriş |
6 | Hesaplama araçlarına giriş |
7 | Hesaplama araçlarına giriş |
8 | Teorik analiz |
9 | Teorik analiz |
10 | Teorik analiz |
11 | Teorik analiz |
12 | Teorik analiz |
13 | Proje çizimleri |
14 | Proje raporu ve sunumu |
|
Kaynaklar: |
Gerektiğinde ders notları veya referans kitapları
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Öğretim üyesi tarafından duyurulacaktır. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Son teknik proje raporunun hazırlanması bu dersin ana amacıdır. Bu dersin sonunda öğrenciler proje raporu ile birlikte dersin öğretim üyesi (ler) veya profesör (ler) tarafından incelenir, değerlendirilir ve puanlanır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Proje | 1 | %100 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma. | 0 |
2 | Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 2 |
3 | Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. | 2 |
4 | Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | 3 |
5 | Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 2 |
6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 3 |
7 | Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 2 |
8 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
9 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 0 |
10 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma. | 2 |
11 | Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma. | 0 |
12 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 2 |
13 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 0 |
14 | Proje yönetimi, ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma. | 2 |
15 | Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık sahibi olma. | 0 |
16 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 4 |