PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Mimari Tasarım Stüdyosu VARCH 401414 + 4615,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Teorik/Kavramsal bilgiyi uygulama becerisini elde etmek
2. Bilimsel/Teknik bilgiyi uygulama becerisini elde etmek
3. Bilişsel/Pratik bilgiyi uygulama becerisini elde etmek
4. Bilimsel araştırma yöntemlerini uygulama becerisini elde etmek
5. Mimari kompozisyon, program ve biçim arasındaki ilişkiyi anlama becerisini elde etmek
6. Yüksek seviyede görsel ve yazınsal sunuş/iletişim becerilerini kazanmak
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerARCH 302
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerARCH 302
 
Dersin Tanımı:

Toplamda altı stüdyodan oluşan mimari tasarım stüdyo derslerinin beşincisidir. Mimari tasarım stüdyo dersleri, mimarlık müfredatının nüvesini oluşturur. Öğrenciler, müfredatta yer alan diğer derslerde mimari tasarım, mimarlık kuramı, mimarlık tarihi, yapı bilgisi, kültürel miras ve şehircilik konularında öğrenilen tüm bilgilerin uygulamalı olarak bir araya getirilmesi için stüdyo derslerinde desteklenir. Böylelikle, öğrencilere kuramsal, bilişsel ve teknik becerilerini özelleşmiş tasarım problemleri üzerine uygulama olanağı verilir. Her stüdyoda tasarım problemi konu, kavram, bağlam ve ölçek bakımından farklı biçimde özelleşir. Bu dersin ana amacı ise, tarihi bir çevrede verilen kompleks bir tasarım probleminin bağlamsal ve bütüncül olarak yorumlanmasıdır. Konu ve ölçek tasarım problemine bağlı olarak şekillenmektedir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Bu derste üretken yapay zeka kullanılmamaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Dersin genel sürecini, ders işleme yöntemlerini, amaçlarını ve gerekliliklerini tanıtmak ve tartışmak
2Ön aşama-(Zorunlu) Örnek Analizi, Arazi Analizi, Tasarım Fikri, Programın Tanıtımı – (Opsiyonel) Isınma Projesi
3Ön aşama-(Zorunlu) Örnek Analizi, Arazi Analizi, Tasarım Fikri, Programın Tanıtımı – (Opsiyonel) Isınma Projesi
4Ön aşama-(Zorunlu) Örnek Analizi, Arazi Analizi, Tasarım Fikri, Programın Tanıtımı – (Opsiyonel) Isınma Projesi
5Tasarım Aşaması – Stüdyo/Proje Çalışması
6Tasarım Aşaması – Stüdyo/Proje Çalışması
7Tasarım Aşaması – Stüdyo/Proje Çalışması
8Tasarım Aşaması – Stüdyo/Proje Çalışması
9Tasarım Aşaması – Stüdyo/Proje Çalışması
10Tasarım Aşaması – Stüdyo/Proje Çalışması
11Tasarım Aşaması – Stüdyo/Proje Çalışması
12Tasarım Aşaması – Stüdyo/Proje Çalışması
13Tasarım Aşaması – Stüdyo/Proje Çalışması
14Tasarım Aşaması – Stüdyo/Proje Çalışması
 
Kaynaklar:
Yok.
 
Diğer Kaynaklar:
Yok.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Bu ders hafta 8 saat olmak üzere bir akademik dönemin 14 haftası süresince verilir. Dersin her haftalık 4 saati teorik ders veya öğrencilerin çalışmaları üzerinden kurgulanan teorik tartışmaları içerir. Kalan 4 saati öğrencilerin tasarım çalışmaları üzerinden kurgulanır. Her Dönem Projesi iki aşamadan oluşur: zorunlu bir Örnek Analizi, Arazi Analizi, Tasarım Fikri, Program Tanıtımı işlerini içeren Ön Aşama ve öğretim elemanı tarafından tanımlanan ve belirlenen bir projeye dair Tasarım Aşamasını içeren Tasarım Aşaması. Dönem projesi konuları ve ders izlencesi dersin öğretim elemanı tarafından belirlenir. Her dönemin başında bu dönemlik kurgu Bölüm Başkanlığı tarafından onaylanır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Durum Analizi1%5
Alan Çalışması1%5
Proje1%90
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektiriyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Karmaşık tasarım problemlerini, analitik ve yaratıcı düşünceyle ele alarak, araştırma temelli, işlevsel, bağlama özgü ve özgün çözümler geliştirebilir ve bu çözümleri çeşitli iletişim araçlarıyla ifade edebilir.4
2Mimarlık tarihini, kuramlarını, kültürel ve sanatsal bağlamları ile kültürel miras ve koruma bilincini eleştirel olarak değerlendirerek çağdaş tasarım kararlarını bu birikim doğrultusunda yönlendirebilir.4
3Doğal çevre, topografya, iklimsel koşullar, toplumsal gereksinimler gibi fiziksel ve sosyal bağlamlar arasındaki ilişkileri analiz ederek sürdürülebilir, kapsayıcı ve çevreye duyarlı kentsel ve kırsal yapılı çevreler için mimari çözümler geliştirebilir.4
4Yapım sistemleri, malzeme, bina servisleri ile çevresel performans kriterlerini mimari tasarımla bütünleştirerek güvenli, uygulanabilir ve yenilikçi çözümler oluşturabilir.3
5Mimarlık mesleğine ilişkin yasal, ekonomik ve etik sorumlulukları kavrayarak proje geliştirme, proje yönetimi ve iş birliği süreçlerini yürütebilir.4
6Çok disiplinli bilgi alanlarını bütünleştirebilir ve güncel teknolojiler kullanarak karmaşık tasarım problemlerine kapsamlı çözümler geliştirebilir; kendi tasarım yaklaşımını eleştirel biçimde değerlendirebilir ve öz öğrenim alışkanlıkları kazanabilir.3