Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yenilikçi Mühendislik Analizi ve Tasarımı | EE 407 | 4 | 1 | 1 + 2 | 2 | 7,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Mevcut kavramları tanımlamak, bu kavramların olası genişletmelerini açıklamak ve gerçekçi bir tasarım projesinde uygulanabilirliğini göstermek |
2. Veritabanları, literatür ve diğer bilgi kaynaklarında etkin araştırma yapmak, gerekli bilgi ve veriyi çıkarmak |
3. Bir tasarım probleminin bileşenlerini analiz etmek ve uygun tasarım yöntemlerini tartışmak |
4. Sistem mühendisliği yöntemlerini kullanarak, istenen sistemin belirlenen teknik özelliklere göre tasarımını gerçekleştirmek |
5. Uygun yazılım araçlarını ve programlama tekniklerini kullanmak, çağdaş donanım olanaklarıyla birlikte bilgi teknolojilerini kullanarak deneyler yapmak |
6. Bireysel çalışabilme ve ekip içinde çalışma becerisi kazanmak; disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda iş birliği yapabilmek |
7. Bir tasarım ürününün işlevselliğini doğrulamak ve değerlendirmek |
8. Veri toplamak, analiz etmek ve sonuçları yorumlamak |
9. Elde edilen bulguları raporlamak ve İngilizce olarak bir dinleyici grubuna sunmak, tartışmalara katılmak |
10. Mesleki ve etik sorumluluk konularında farkındalık geliştirmek ve bu sorumlulukların hukuki sonuçlarını kavramak |
11. Çevresel konular, iş sağlığı ve güvenliği hakkında farkındalık kazanmak ve bu konuların yasal sonuçlarını öğrenmek |
12. Güncel sorunlar ve mühendislik uygulamalarının küresel ve toplumsal etkileri hakkında bilgi sahibi olmak |
13. Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık geliştirmek |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu derste öğrenciler, bir öğretim elemanının/öğretim elemanlarının danışmanlığında, ders süresince edindikleri bilgileri gerçek bir probleme entegre ederek uygulamayı amaçlayan temel bir bağımsız proje yürütürler.
Proje çalışması; kavramsal proje tanımı, çözüm yöntemi, sistemin simülasyon veya donanım ortamında analizi ve tasarımı, tasarımın doğrulama ve geçerleme süreçleri ile proje dokümantasyonu ve sunumunu kapsamaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Proje Tanımı |
2 | Literatür Taraması: Tasarım Yöntemolojisi |
3 | Analiz |
4 | Analiz |
5 | Kavramsal Tasarım |
6 | Kavramsal Tasarım |
7 | Proje Sunumu |
8 | Tasarım: Yazılım/Donanım Geliştirme |
9 | Tasarım: Yazılım/Donanım Geliştirme |
10 | Tasarım: Yazılım/Donanım Geliştirme |
11 | Tasarım: Yazılım/Donanım Geliştirme |
12 | Tasarım Doğrulama, Proje Raporu Hazırlama |
13 | Tasarım Geçerleme / Deneysel Değerlendirme |
14 | Proje Sunumu |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Her hafta 2 saatlik seminer oturumları düzenlenecektir ve tüm öğrencilerin bu oturumlara katılması zorunludur. Seminerlerde, sistem mühendisliği yaklaşımları ve yöntemleri, proje geliştirme araçları ve teknikleri, mühendislik analiz ve tasarımına yönelik analog ve dijital yöntemler, mühendislikte etik sorumluluklar, çevresel sorunlar, girişimcilik ve yenilikçilik gibi konular, akademi dünyasından ya da iş dünyası ve sanayi sektöründen davet edilen uzmanlar tarafından öğrencilere aktarılacaktır. Ayrıca öğrenciler, her hafta en az bir saat süreyle proje danışmanlarıyla birebir görüşmeler yaparak projelerinin tasarımını tartışacak ve proje faaliyetlerini izleme sürecine aktif olarak katılacaklardır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Laboratuvar Çalışması | 1 | %20 |
Sözlü Sunum | 1 | %25 |
Katılım/Tartışma | 14 | %15 |
Alan Çalışması | 1 | %20 |
Proje | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |