Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mekatronik Mühendisliği için Bilgisayar Programlama | MECE 306 | 3 | 2 | 2 + 2 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Belirsiz |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Gerçek zamanlı uygulama programlamanın temellerini öğrenin. |
2. Dijital ve programlanabilir elektronik devrelerin temellerini ve bunların mühendislik uygulamalarını öğrenin |
3. Kesme kavramlarını ve donanım arayüzü tasarım tekniklerini öğrenin. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | MECE 223, CENG 162 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, mekatronik mühendisliği öğrencileri için bilgisayar programlamaya giriş sağlar. Mikrodenetleyici programlama, donanım ve yazılım arayüzü, kesinti yönetimi, gerçek zamanlı sistemler, kontrol algoritmaları, sensör veri işleme ve gömülü yazılım tasarımının temel kavramlarını kapsar. Öğrenciler, uygulamalı projeler ve pratik alıştırmalar aracılığıyla, mekatronik uygulamalarında kullanılan gömülü sistemler için yazılım geliştirmek için gereken becerileri kazanacaklardır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Bulunmamaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Temel programlama yapılarına giriş |
2 | Mikroişlemci ve mikrodenetleyici sistemlerinin temelleri |
3 | Mikroişlemci ve mikrodenetleyici sistemlerinin temelleri |
4 | Ölçüm ve aktüatörlerin entegrasyonu |
5 | Ölçüm ve aktüatörlerin entegrasyonu |
6 | Kesinti Yönetimi ve İşleyiciler |
7 | Kesinti Yönetimi ve İşleyiciler |
8 | Sensör Veri İşleme |
9 | Veri filtreleme ve düzeltme teknikleri |
10 | Durum makinesi kavramı ve uygulamaları |
11 | Durum makinesi kavramı ve uygulamaları |
12 | Kontrol algoritmalarının uygulanması |
13 | Kontrol algoritmalarının uygulanması |
14 | Test etme, Hata Ayıklama ve Sorun Giderme |
|
Kaynaklar: |
A.B. Chaudhuri. Flowchart and Algorithm Basics: The Art of Programming. ISBN: 978-1-68392-537-8 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Numerical recipes in C : the art of scientific computing, 2nd ed. Cambridge University Press, 1992
William T. Vetterling, Brian P. Flannery, William H. Press, Saul Teukolsky
ISBN: 9780521431088
9780521437202
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
- Haftada 2 saat ders + 2 saat laboratuvar
-1 vize ve 1 final sınavı. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Laboratuvar Çalışması | 14 | %30 |
Final sınavı / Final | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 10,00 | 10,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 7,00 | 7,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 10,00 | 10,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi. | 0 |
2 | Bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 4 |
3 | Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. | 1 |
4 | Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | 3 |
5 | Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 3 |
6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 0 |
7 | Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 0 |
8 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi. | 0 |
9 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 0 |
10 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi. | 3 |
11 | Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık. | 0 |