PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Yaz Stajı: Şantiye IIARCH 200320 + 003,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş Biçimiİşbaşı Eğitimi
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. İnşaat sürecinin farklı aşamalarına dair günlük kayıt tutma ve bu bilgiyi belirli bir rapor formatında sunma becerisini kazandırmak
2. Mimarlık öğrencilerinin inşaat organizasyonu ve yönetimi gibi mimarlık ile ilişkili alanlara dahil olması
3. Farklı mimari projelerle öğrencilerin görsel arşivinin güçlendirilmesi
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerARCH100
 
Dersin Tanımı:

ARCH200 Yaz Stajı Mimarlık Bölümü müfredatındaki yaz stajı serisinin ikinci dersidir. Bu ders kapsamında öğrencinin bina yapım sürecinin gelişimini aktarabilmesi için uygun formatta bir rapor hazırlaması beklenmektedir. ARCH100 dersi gibi ARCH200 dersinde de rapor formatı ve düzenleyici kurallar dersin internet sayfasında belirtilir. ARCH200 yaz stajı arazi organizasyonu ve bina inşaat pratiğinin diğer yönleri kapsamında öğrencinin kendi kendini eğittiği bir süreçtir. Bu derste öğrencilerden bir şantiyede stajlarını yapmaları beklenir. Şantiyedeki uygulamaların daha çok bitiş imalatlarını içerecek olması gerekir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Yaz Stajı Süreci
2Yaz Stajı Süreci
3Yaz Stajı Süreci
4Yaz Stajı Süreci
5Yaz Stajı Süreci
6Yaz Stajı Süreci
 
Kaynaklar:
 
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Öğrencinin minimum 30 iş günü yaz stajı pratiği periyodunun 6 haftalık (şantiyenin çalışma sürecine bağlı olarak, Cumartesi günleri çalışma programına dahilse 5 hafta olabilir) günlük görsel ve yazılı kayıtlarını kendi kendini eğittiği bir süreç bağlamında sunması beklenir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Alan Çalışması1%100
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektiriyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Karmaşık tasarım problemlerini, analitik ve yaratıcı düşünceyle ele alarak, araştırma temelli, işlevsel, bağlama özgü ve özgün çözümler geliştirebilir ve bu çözümleri çeşitli iletişim araçlarıyla ifade edebilir.0
2Mimarlık tarihini, kuramlarını, kültürel ve sanatsal bağlamları ile kültürel miras ve koruma bilincini eleştirel olarak değerlendirerek çağdaş tasarım kararlarını bu birikim doğrultusunda yönlendirebilir.0
3Doğal çevre, topografya, iklimsel koşullar, toplumsal gereksinimler gibi fiziksel ve sosyal bağlamlar arasındaki ilişkileri analiz ederek sürdürülebilir, kapsayıcı ve çevreye duyarlı kentsel ve kırsal yapılı çevreler için mimari çözümler geliştirebilir.0
4Yapım sistemleri, malzeme, bina servisleri ile çevresel performans kriterlerini mimari tasarımla bütünleştirerek güvenli, uygulanabilir ve yenilikçi çözümler oluşturabilir.2
5Mimarlık mesleğine ilişkin yasal, ekonomik ve etik sorumlulukları kavrayarak proje geliştirme, proje yönetimi ve iş birliği süreçlerini yürütebilir.2
6Çok disiplinli bilgi alanlarını bütünleştirebilir ve güncel teknolojiler kullanarak karmaşık tasarım problemlerine kapsamlı çözümler geliştirebilir; kendi tasarım yaklaşımını eleştirel biçimde değerlendirebilir ve öz öğrenim alışkanlıkları kazanabilir.0