| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Üretim Bilgi Sistemleri | IE 364 | 3 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Temel bilgi sistemleri ve güncel bilgi teknolojileri kavramları konusunda bilgi sahibi olurlar. |
| 2. Bir gerçek hayat problemi için veritabanı tasarlama becerisi kazanırlar. |
| 3. Bir veritabanı yazılım paketi kullanma becerisi kazanırlar. |
| 4. Bir KKY yazılımı kullanma becerisi kazanırlar. |
| 5. Değişim yönetiminin bilgi sistemlerinde uygulanmasında farkındalık sahibi olurlar. |
| 6. Rapor yazmada beceri kazanırlar. |
| 7. Takım çalışmasında yer alırlar. |
| 8. Etik ve mühendislik standartları konusunda farkındalık kazanırlar. |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Bilgi sistemleri; Küresel E-iş ve İşbirliği; Kararlar ve Süreçler; Bilgi Teknolojisi Altyapısı; Veritabanlarının Tasarımı: Diyagramlar ve Akış Şemaları; İş Süreçlerinin Yeniden Tasarımı; Kurumsal Uygulamalar; ERP yazılım uygulaması için İş Analizi; Ağlar ve Telekomünikasyon, Endüstri 4.0; Etik ve Bilgi Güvenliği: ISO Standartları; Bilgi Yönetimi, Büyük Veri ve Yapay Zeka; E-ticaret, Dijital Piyasalar, Dijital Ürünler; Sistem Geliştirme Yaşam Döngüsü; BT Projeleri ve Değişim Yönetimi |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Bilgi sistemleri |
| 2 | Küresel e-iş ve işbirliği |
| 3 | Kararlar ve süreçler |
| 4 | Bilgi Teknolojileri Altyapısı |
| 5 | Veritabanı tasarımı: Çizge ve akış diyagramları |
| 6 | İş Süreçlerinin Yeniden Tasarımı |
| 7 | Kurumsal uygulamalar |
| 8 | KKY yazılımı uygulamalarında İş Analizi |
| 9 | Ağlar ve İletişim, Endüstri 4.0 |
| 10 | Etik ve bilgi güvenliği: ISO Standartları |
| 11 | Bilginin Yönetimi, Büyük Veri ve Yapay Zeka |
| 12 | E-ticaret, dijital piyasalar, dijital ürünler |
| 13 | Sistem geliştirme Yaşam Döngüsü |
| 14 | BT Proje ve Değişim Yönetimi |
| |
| Kaynaklar: |
| Laudon K. C., Laudon J. P., Management Information Systems 16th Edition, Pearson, 2020, ISBN: 978-1292296562
|
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| Boucher, T. O., Yalçın A., Design of Industrial Information Systems, Academic Press, 2006, ISBN: 0-12-370492-8
|
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Haftada üç saat ders yapılmaktadır. Dersin ilk saatinde ders izlencesinde belirtilen teorik konular ele alınmakta, takip eden iki saatte ise ilk yedi hafta boyunca veritabanı temelleri ve tasarımı işlenmektedir. Son yedi haftanın son iki saatinde ise, özellikle üretimle ilgili modüller olmak üzere bir ERP paketi analiz edilmekte ve kullanılmaktadır.
|
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Durum Analizi | 1 | %20 |
| Proje | 1 | %20 |
| Ara Sınav | 1 | %25 |
| Final Sınavı | 1 | %35 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 3,00 | 3,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,50 | 21,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 12,00 | 12,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 2 | 17,00 | 34,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 16,00 | 16,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve Endüstri Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilgi. | 3 |
| 2 | Edinilen bilgileri karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin çözümünde kullanma becerisi. | 3 |
| 3 | İnsan, malzeme, makine, para, bilgi, zaman, teknoloji ve enerji gibi bileşenleri içeren karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını* gözeterek tanımlama, uygun yöneylem araştırması metotları ve modelleme teknikleri ile formüle etme ve analiz etme becerisi. | 0 |
| 4 | İnsan, malzeme, makine, para, bilgi, zaman, teknoloji ve enerji gibi bileşenleri içeren karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | 2 |
| 5 | Karmaşık bir sistemi ve/veya alt-sistemi veya süreci gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 2 |
| 6 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, Endüstri Mühendisliği ile ilgili yazılım olanakları ile uygun teknikleri, kaynakları, modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 4 |
| 7 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 0 |
| 8 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi. | 3 |
| 9 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 3 |
| 10 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi. | 2 |
| 11 | Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık. | 2 |
| 12 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 0 |
| 13 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 1 |
| 14 | Teknik resim, akış diyagramı gibi görsel araçları kullanma becerisi. | 1 |
| 15 | Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi. | 2 |
| 16 | Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık. | 2 |
| 17 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 0 |