PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Üretim Bilgi SistemleriIE 364323 + 036,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Temel bilgi sistemleri ve güncel bilgi teknolojileri kavramları konusunda bilgi sahibi olurlar.
2. Bir gerçek hayat problemi için veritabanı tasarlama becerisi kazanırlar.
3. Bir veritabanı yazılım paketi kullanma becerisi kazanırlar.
4. Bir KKY yazılımı kullanma becerisi kazanırlar.
5. Değişim yönetiminin bilgi sistemlerinde uygulanmasında farkındalık sahibi olurlar.
6. Rapor yazmada beceri kazanırlar.
7. Takım çalışmasında yer alırlar.
8. Etik ve mühendislik standartları konusunda farkındalık kazanırlar.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bilgi sistemleri; Küresel E-iş ve İşbirliği; Kararlar ve Süreçler; Bilgi Teknolojisi Altyapısı; Veritabanlarının Tasarımı: Diyagramlar ve Akış Şemaları; İş Süreçlerinin Yeniden Tasarımı; Kurumsal Uygulamalar; ERP yazılım uygulaması için İş Analizi; Ağlar ve Telekomünikasyon, Endüstri 4.0; Etik ve Bilgi Güvenliği: ISO Standartları; Bilgi Yönetimi, Büyük Veri ve Yapay Zeka; E-ticaret, Dijital Piyasalar, Dijital Ürünler; Sistem Geliştirme Yaşam Döngüsü; BT Projeleri ve Değişim Yönetimi
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yok
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Bilgi sistemleri
2Küresel e-iş ve işbirliği
3Kararlar ve süreçler
4Bilgi Teknolojileri Altyapısı
5Veritabanı tasarımı: Çizge ve akış diyagramları
6İş Süreçlerinin Yeniden Tasarımı
7Kurumsal uygulamalar
8KKY yazılımı uygulamalarında İş Analizi
9Ağlar ve İletişim, Endüstri 4.0
10Etik ve bilgi güvenliği: ISO Standartları
11Bilginin Yönetimi, Büyük Veri ve Yapay Zeka
12E-ticaret, dijital piyasalar, dijital ürünler
13Sistem geliştirme Yaşam Döngüsü
14BT Proje ve Değişim Yönetimi
 
Kaynaklar:
Laudon K. C., Laudon J. P., Management Information Systems 16th Edition, Pearson, 2020, ISBN: 978-1292296562
 
Diğer Kaynaklar:
Boucher, T. O., Yalçın A., Design of Industrial Information Systems, Academic Press, 2006, ISBN: 0-12-370492-8
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftada üç saat ders yapılmaktadır. Dersin ilk saatinde ders izlencesinde belirtilen teorik konular ele alınmakta, takip eden iki saatte ise ilk yedi hafta boyunca veritabanı temelleri ve tasarımı işlenmektedir. Son yedi haftanın son iki saatinde ise, özellikle üretimle ilgili modüller olmak üzere bir ERP paketi analiz edilmekte ve kullanılmaktadır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Durum Analizi1%20
Proje1%20
Ara Sınav1%25
Final Sınavı1%35
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)141,0014,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)13,003,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)141,5021,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)112,0012,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)217,0034,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)116,0016,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve Endüstri Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilgi.3
2Edinilen bilgileri karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin çözümünde kullanma becerisi.3
3İnsan, malzeme, makine, para, bilgi, zaman, teknoloji ve enerji gibi bileşenleri içeren karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını* gözeterek tanımlama, uygun yöneylem araştırması metotları ve modelleme teknikleri ile formüle etme ve analiz etme becerisi.0
4İnsan, malzeme, makine, para, bilgi, zaman, teknoloji ve enerji gibi bileşenleri içeren karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi.2
5Karmaşık bir sistemi ve/veya alt-sistemi veya süreci gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.2
6Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, Endüstri Mühendisliği ile ilgili yazılım olanakları ile uygun teknikleri, kaynakları, modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.4
7Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.0
8Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi.3
9Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.3
10Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi.2
11Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık.2
12Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.0
13Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.1
14Teknik resim, akış diyagramı gibi görsel araçları kullanma becerisi.1
15Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.2
16Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık.2
17Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.0