Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Betonarme Yapılar | CE 382 | 3 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Beton ve donatı çeliğinin malzeme davranışını tanımlar |
2. Yapısal güvenlik kavramını belirtir |
3. Betonarmenin tek eksenli yükleme (sargılı) altındaki davranışını inceler. |
4. Basit eğilme altında betonarme elemanlarını analiz eder ve tasarlar |
5. Birleşik eğilme ve eksenel yük altında betonarme elemanları analiz eder ve tasarlar |
6. Kesme kuvveti altında betonarme elemanları analiz eder ve tasarlar |
7. Donatı detaylandırmasını oluşturur |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | CE 381 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, betonun mekanik davranışını, betonun zamanla değişen davranışını, donatı çeliğinin mekanik davranışını, tek eksende yüklü elemanların analizini, basit eğilme altındaki elemanların analiz ve tasarımını, birleşik eğilme ve eksenel yük altındaki elemanların analiz ve tasarımını, kesme altındaki elemanların analiz ve tasarımını ve donatı detaylandırmasını kapsamaktadır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Hayır |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Beton ve betonun ve donatının mekanik özelliklerinin tanıtımı |
2 | Yapısal güvenlik (Yapısal güvenlik kavramı) |
3 | Yapısal güvenlik (Limit durum tasarımı ve TS 500-2000'deki güvenlik bilgileri) |
4 | Eksenel yük altındaki elemanlar |
5 | Eksenel yük altındaki elemanlar (Tek eksenli basınç altında, sargısız ve sargılı beton kolonlarının dayanımı) |
6 | Kiriş kesitlerinin eğilme davranışı ve nominal dayanımı |
7 | Kiriş kesitlerinin eğilme tasarımı (Dikdörtgen kesitler) |
8 | Kiriş kesitlerinin eğilme tasarımı (Flanşlı kesitler) |
9 | Kiriş kesitlerinin eğilme tasarımı (Yönetmelik gereklilikleri) |
10 | Kolonlar: birleşik eksenel yükleme ve eğilme |
11 | Kolonlar: birleşik eksenel yükleme ve eğilme |
12 | Narin kolonlar |
13 | Kesme-Diyagonal Çekme |
14 | Zımbalama Kesmesi |
|
Kaynaklar: |
U. Ersoy, G. Özcebe, T. Tankut, Reinforced Concrete, ODTÜ, 2008
Z. Celep, Betonarme Yapılar, Beta, 2011
J.K. Wight, J.G.MacGregor, Reinforced Concrete: Mechanics and Design, Prentice Hall, 2009
|
|
Diğer Kaynaklar: |
TS500, Betonarme Yapıların Tasarım ve Yapım Kuralları, TSE, 2000
ACI 318-11, Building Code Requirements for Structural Concrete, ACI, 2011
CEN, Eurocode 2: Design of concrete structures - Part 1-1: General rules and rules for buildings, CEN, 2003 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Üç saatlik ders yapılacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Test/Quiz/Kısa Sınav | 1 | %15 |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Proje | 1 | %15 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma. | 3 |
2 | Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 0 |
3 | Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. | 0 |
4 | Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | 0 |
5 | Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 0 |
6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 0 |
7 | Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 0 |
8 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
9 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 0 |
10 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
11 | Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma. | 0 |
12 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 1 |
13 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 0 |
14 | Proje yönetimi, ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
15 | Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık sahibi olma. | 0 |
16 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 0 |