PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Betonarme YapılarCE 382323 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Beton ve donatı çeliğinin malzeme davranışını tanımlar
2. Yapısal güvenlik kavramını belirtir
3. Betonarmenin tek eksenli yükleme (sargılı) altındaki davranışını inceler.
4. Basit eğilme altında betonarme elemanlarını analiz eder ve tasarlar
5. Birleşik eğilme ve eksenel yük altında betonarme elemanları analiz eder ve tasarlar
6. Kesme kuvveti altında betonarme elemanları analiz eder ve tasarlar
7. Donatı detaylandırmasını oluşturur
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerCE 381
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, betonun mekanik davranışını, betonun zamanla değişen davranışını, donatı çeliğinin mekanik davranışını, tek eksende yüklü elemanların analizini, basit eğilme altındaki elemanların analiz ve tasarımını, birleşik eğilme ve eksenel yük altındaki elemanların analiz ve tasarımını, kesme altındaki elemanların analiz ve tasarımını ve donatı detaylandırmasını kapsamaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Hayır
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Beton ve betonun ve donatının mekanik özelliklerinin tanıtımı
2Yapısal güvenlik (Yapısal güvenlik kavramı)
3Yapısal güvenlik (Limit durum tasarımı ve TS 500-2000'deki güvenlik bilgileri)
4Eksenel yük altındaki elemanlar
5Eksenel yük altındaki elemanlar (Tek eksenli basınç altında, sargısız ve sargılı beton kolonlarının dayanımı)
6Kiriş kesitlerinin eğilme davranışı ve nominal dayanımı
7Kiriş kesitlerinin eğilme tasarımı (Dikdörtgen kesitler)
8Kiriş kesitlerinin eğilme tasarımı (Flanşlı kesitler)
9Kiriş kesitlerinin eğilme tasarımı (Yönetmelik gereklilikleri)
10Kolonlar: birleşik eksenel yükleme ve eğilme
11Kolonlar: birleşik eksenel yükleme ve eğilme
12Narin kolonlar
13Kesme-Diyagonal Çekme
14Zımbalama Kesmesi
 
Kaynaklar:
U. Ersoy, G. Özcebe, T. Tankut, Reinforced Concrete, ODTÜ, 2008 Z. Celep, Betonarme Yapılar, Beta, 2011 J.K. Wight, J.G.MacGregor, Reinforced Concrete: Mechanics and Design, Prentice Hall, 2009
 
Diğer Kaynaklar:
TS500, Betonarme Yapıların Tasarım ve Yapım Kuralları, TSE, 2000 ACI 318-11, Building Code Requirements for Structural Concrete, ACI, 2011 CEN, Eurocode 2: Design of concrete structures - Part 1-1: General rules and rules for buildings, CEN, 2003
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Üç saatlik ders yapılacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Test/Quiz/Kısa Sınav1%15
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%40
Proje1%15
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma.3
2Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.0
3Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi.0
4Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi.0
5Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.0
6Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.0
7Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.0
8Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma.0
9Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.0
10Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma.0
11Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma.0
12Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.1
13Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.0
14Proje yönetimi, ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma.0
15Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık sahibi olma.0
16Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.0