Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Sürdürülebilir Tasarım Prensipleri | INAR 394 | 3 | 2 | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Çevresel, sosyal ve ekonomik sorunları küresel veya yerel ölçekte tespit edip, sürdürülebilir tasarımla ilgili çözümler önerebilirler. |
2. Sürdürülebilir tasarım ilkeleri ile ilgili bir yapının gerekliliklerini tanımlayabilirler. |
3. Sürdürülebilir tasarımın çevresel, sosyal ve ekonomik faktörleri hakkında geniş bilgi birikimine sahip olurlar. |
4. Yeşil / Sürdürülebilir Sertifika Sistemleri hakkında temel bilgilere sahip olurlar. |
5. Sürdürülebilir kalkınma açısından inşaat sektöründeki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilirler. |
6. Tasarım projelerinde yüksek teknoloji ve çevre dostu ürünleri ve sistemleri tasarlayabilir, kullanabilir ve değiştirebilirler. |
7. Sürdürülebilir tasarım ilkeleri doğrultusunda, çevre ve gelecek nesillere karşı sorumluluklarının bilincinde bir tasarımcı olarak projeler tasarlayabilirler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Ders, ürün tasarımından kentsel tasarıma kadar değişen ölçeklerde sürdürülebilir tasarım ilkeleri konularında kapsamlı bilgiler sunmaktadır. Sürdürülebilir tasarımın, özellikle iç mimariyle ilgili olarak çevresel, teknik, sosyal ve ekonomik faktörleri irdelenmektedir. Sürdürülebilir mimari tasarımla ilgili teknolojik gelişmeler ve yenilikçi sistemler tanıtılmaktadır. Sürdürülebilir mimarlığın uluslararası ve ulusal örnekleri analiz edilmektedir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Derste üretken yapay zeka kullanılmamaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş: Problemin Tanımlanması. |
2 | Sürdürülebilir ve Yeşil. - Sürdürülebilirliğin Boyutları |
3 | Sürdürülebilirlik Kavramının Tarihsel Gelişimi |
4 | Ekonomik faktörler |
5 | Sosyal Faktörler |
6 | Çevresel Faktörler |
7 | Enerji Kaynakları |
8 | Sürdürülebilir Araziler |
9 | Malzeme Kaynaklarının Korunması |
10 | Su Kaynakları |
11 | İç Mekan Çevresel Kalitesi |
12 | Sürdürülebilir Yüksek Binalar |
13 | Türkiye'de Yönetmelikler ve Sürdürülebilir Yaklaşımlar |
14 | Vaka Etütleri |
|
Kaynaklar: |
Principles of Sustainable Design Lecture Notes and Powerpoint Slides (Unpublished) |
|
Diğer Kaynaklar: |
* Ecodesign: A Manual for Ecological Design, K. Yeang, Academy Press, 2006 * From Bauhaus to Eco-House: A History of Ecological Design, Peder Anker, Louisiana State University Press, 2010 * Green Building Materials: A Guide to Product Selection and Specification, Ross Spiegel, Dru Meadows, John Wiley and Sons Inc, 2010 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders, her hafta 3 saat olmak üzere; anlatım, soru-cevap, tartışma ve örnek olay öğretim yöntemleri ile grupla öğretim tekniği kullanılarak derslerin işlenmesini kapsamaktadır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Ödev | 1 | %10 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Tasarım sürecinde, yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini kullanarak, çevresel, toplumsal ve bireysel iyi oluşu gözeten yenilikçi ve çok boyutlu çözümler geliştirebilme. | 4 |
2 | Bilimsel ve güncel araştırma yöntemlerini, mesleki mevzuatları ve teknolojik araçları etkin şekilde kullanarak, iç mekanların duyusal, duygusal, ergonomik ve fiziksel konfor ihtiyaçlarına yönelik çözüm üretebilme ve bu çözümleri uygulayabilme. | 4 |
3 | İç mimarlık mesleğine özgü sorunlarda, evrensel, çevresel, sosyal, ekonomik, sanatsal ve kültürel duyarlılığı yüksek, insanı ve çevresel konforu gözeten, mesleki etik değerleri ve yasal düzenlemeleri temel kabul eden kararlar verebilme ve sorumluluk alabilme | 4 |
4 | Edindiği kuramsal ve kılgısal bilgi ve beceriler ile oluşturduğu özgün tasarımcı kimliğini koruyarak, bireysel ve/veya takım elemanı olarak çalışabilme, çağdaş, yaratıcı, bilimsel, kaliteli ve estetik çözümler önerebilme, bu önerileri uygulayabilme. | 4 |
5 | Mesleki bir sorun ile karşılaştığında bireysel olarak, sorunu tanımlama, ilgili konuyu kapsayan verileri toplama ve yorumlama, toplanan veriyi çözümleme (analiz etme), bu verileri kuramsal ve kılgısal bilgiler ile bileştirme (sentezleme) yoluyla yeni fikirler üretebilme ve bu fikirleri temel tasarım öğe ve ilkeleri ile 2 ve 3 boyutlu olarak temsil edebilme. | 2 |
6 | Ulusal ve uluslararası çok disiplinli ve çok kültürlü takımlarda, ana dilinde ve ingilizce olarak, takımı yönetebilme, iş birliği yapabilme, güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak mesleki paydaşlar ile hem sözlü hem de yazılı etkin iletişim kurabilme, sorumluluk alabilme ve sorumluluk verebilme. | 1 |
7 | Mesleki özfarkındalık, özgüven, özsaygı ve özyeterlilik geliştirebilme, yaşam boyu öğrenme bilinciyle, öz iyioluş ihtiyaçlarını gözetebilme ve sürekli gelişim sağlayabilme | 1 |
8 | Mesleki tarih, kültür, teknoloji ve malzeme bilgisini harmanlayarak, mobilya ölçeğinden bina ölçeğine, sürdürülebilir ve yenilikçi tasarım çözümleri oluşturma, projelendirme aşamasından staj ve uygulama aşamalarına, bu çözümleri iç ve dış paydaşlarla işbirliği içinde geliştirebilme. | 4 |