Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Fizyolojik Psikoloji | PSY 388 | 3 | 2 | 4 + 0 | 4 | 7,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İnsan davranışının biyolojik temelini anlayabilir ve açıklayabilir. |
2. Fizyolojik psikolojinin ana kuramları açıklayabilir ve değerlendirebilir. |
3. beyindeki nörotransmitterlerin, hormonların ve aktivitelerin etkilerini karşılaştırmanın yanı sıra açıklayabilir ve değerlendirebilir. |
4. Sinir sisteminin belirli bir davranışı oluşturmak için vücuttaki diğer sistemlerle nasıl iç içe geçtiğini açıklayabilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders öğrencilere davranışın biyolojik ve fizyolojik temelleri ile ilgili olan psikoloji dalını tanıtmayı amaçlamaktadır. Fizyolojik psikolojide uyku, duygu, öğrenme ve hafıza gibi çok sayıda odak alanı vardır. Ders boyunca beyin ve davranışla ilgili ampirik ve pratik yaklaşımlar tartışılmaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş - Temel Konular |
2 | Sinir Hücreleri ve Sinir İmpulsları |
3 | Sinir Hücreleri ve Sinir İmpulsları |
4 | Sinapslar |
5 | Sinapslar |
6 | Anatomi ve Araştırma Yöntemleri |
7 | Ara Sınav 1 |
8 | Genetik, Evrim, Gelişim ve Plastisite |
9 | Duygusal Davranışlar |
10 | Psikolojik Bozukluklar |
11 | Ara Sınav 2 |
12 | Öğrenme ve Hafıza Biyolojisi |
13 | Hareket |
14 | İnternal Düzenleme |
|
Kaynaklar: |
Kalat, James W. (2016), Biological psychology (12th Ed.), Cengage Learning. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftalık 4 saat teorik ders. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 2 | %60 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |