PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Su Kaynakları MühendisliğiCE 372323 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenciler, hidroloji ve yeraltı suyu hareketi ile ilgili temel bilgileri ve bunların pratikteki uygulamalarını anlama becerisine sahip olurlar.
2. Öğrenciler, inşaat mühendisliği uygulamalarında rezervuarların, barajların ve bağlı hidrolik yapıların tasarımları ile ilgili temel bilgileri anlama yeteneğine sahip olurlar.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerCE270
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerCE371
 
Dersin Tanımı:

Yağış ölçümleri, buharlaşma, evapotranspirasyon, yüzeysel akış, hiyetograf, birim hidrograf, hidrograf analizi, S-eğrisi, infiltrasyon indeksleri, akarsu akış ölçümü, yeraltı suyu, Darcy yasası, kuyular, çoklu kuyu sistemleri, rezervuar, rezervuar kapasitesinin belirlenmesi, rezervuar sedimantasyonu ve rezervuar ömrü, baraj ve dolusavak tipleri, enerji yayan yapılar, bir ağırlık barajı ve bir toprak dolgu barajının stabilite analizi, taşkın yönlendirme.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Öğrenciler isterlerse Üretken Yapay Zeka kullanabilir
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Su Kaynakları Planlamasında Mühendislik Ekonomisi
2Hidrolojik döngü
3Yağış, buharlaşma, evapotranspirasyon, yüzey akışı, hiyetograf vb. ölçümleri.
4Hidrograf, birim hidrograf, hidrograf analizi, S-Eğrisi
5Şiddet, frekans ve olasılık analizi, bir yağış-fırtınasının ve debisinin tekrarlanma periyodu ile ilgili tahmin yöntemleri
6İnfiltrasyon indeksleri, sentetik birim hidrograf, akarsu akımının ölçümü
7Yeraltı suyu, akifer, yeraltı suyunun hareketi, Darcy yasası
8Kuyular, Çoklu kuyu sistemleri (kuyuların süperpozisyonu)
9Hazne (rezervuar) ve hacminin belirlenmesi
10Haznelerde katı madde birikimi ve bir haznenin ömrünün hesabı
11Barajlar, baraj türleri ve dolusavaklar
12Enerji kırıcı yapılar (hidrolik sıçrama ve sıçrama havuzu tipleri)
13Ağırlık barajı ve toprak dolgu barajının stabilite analizi
14Taşkın öteleme
 
Kaynaklar:
Linsley, R.K., Franzini, J.B., Freyberg, D.L. Water Resources Engineering McGraw-Hill Publications. 1992 0070380104
 
Diğer Kaynaklar:
-Chin, D.A., "Water Resources Engineering", Prentice Hall, 2012, ISBN: 0132833212 -Robert, J. Houghtalen, A. Osman Akan, Ned H.C. Hwang, "Fundamentals of Hydraulic Engineering Systems", Prentice Hall, 2009, ISBN: 0136016383
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Her hafta 3 saat ders yapılacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav2%50
Ödev2%10
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma.2
2Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.0
3Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi.0
4Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi.0
5Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.0
6Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.0
7Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.0
8Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma.0
9Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.0
10Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma.0
11Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma.0
12Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.0
13Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.0
14Proje yönetimi, ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma.0
15Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık sahibi olma.0
16Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.0