Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Su Kaynakları Mühendisliği | CE 372 | 3 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler, hidroloji ve yeraltı suyu hareketi ile ilgili temel bilgileri ve bunların pratikteki uygulamalarını anlama becerisine sahip olurlar. |
2. Öğrenciler, inşaat mühendisliği uygulamalarında rezervuarların, barajların ve bağlı hidrolik yapıların tasarımları ile ilgili temel bilgileri anlama yeteneğine sahip olurlar. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | CE270 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | CE371 |
|
Dersin Tanımı:
Yağış ölçümleri, buharlaşma, evapotranspirasyon, yüzeysel akış, hiyetograf, birim hidrograf, hidrograf analizi, S-eğrisi, infiltrasyon indeksleri, akarsu akış ölçümü, yeraltı suyu, Darcy yasası, kuyular, çoklu kuyu sistemleri, rezervuar, rezervuar kapasitesinin belirlenmesi, rezervuar sedimantasyonu ve rezervuar ömrü, baraj ve dolusavak tipleri, enerji yayan yapılar, bir ağırlık barajı ve bir toprak dolgu barajının stabilite analizi, taşkın yönlendirme. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenciler isterlerse Üretken Yapay Zeka kullanabilir
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Su Kaynakları Planlamasında Mühendislik Ekonomisi |
2 | Hidrolojik döngü |
3 | Yağış, buharlaşma, evapotranspirasyon, yüzey akışı, hiyetograf vb. ölçümleri. |
4 | Hidrograf, birim hidrograf, hidrograf analizi, S-Eğrisi |
5 | Şiddet, frekans ve olasılık analizi, bir yağış-fırtınasının ve debisinin tekrarlanma periyodu ile ilgili tahmin yöntemleri |
6 | İnfiltrasyon indeksleri, sentetik birim hidrograf, akarsu akımının ölçümü |
7 | Yeraltı suyu, akifer, yeraltı suyunun hareketi, Darcy yasası |
8 | Kuyular, Çoklu kuyu sistemleri (kuyuların süperpozisyonu) |
9 | Hazne (rezervuar) ve hacminin belirlenmesi |
10 | Haznelerde katı madde birikimi ve bir haznenin ömrünün hesabı |
11 | Barajlar, baraj türleri ve dolusavaklar |
12 | Enerji kırıcı yapılar (hidrolik sıçrama ve sıçrama havuzu tipleri) |
13 | Ağırlık barajı ve toprak dolgu barajının stabilite analizi |
14 | Taşkın öteleme |
|
Kaynaklar: |
Linsley, R.K., Franzini, J.B., Freyberg, D.L. Water Resources Engineering McGraw-Hill Publications. 1992 0070380104
|
|
Diğer Kaynaklar: |
-Chin, D.A., "Water Resources Engineering", Prentice Hall, 2012, ISBN: 0132833212
-Robert, J. Houghtalen, A. Osman Akan, Ned H.C. Hwang, "Fundamentals of Hydraulic Engineering Systems", Prentice Hall, 2009,
ISBN: 0136016383
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Her hafta 3 saat ders yapılacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 2 | %50 |
Ödev | 2 | %10 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma. | 2 |
2 | Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 0 |
3 | Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. | 0 |
4 | Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | 0 |
5 | Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 0 |
6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 0 |
7 | Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 0 |
8 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
9 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 0 |
10 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
11 | Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma. | 0 |
12 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 0 |
13 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 0 |
14 | Proje yönetimi, ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
15 | Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık sahibi olma. | 0 |
16 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 0 |