PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Ürün Tasarımı ve Detaylandırma INAR 338322 + 236,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. İşlevsel ve estetik kriterlere uygun ürün tasarımı geliştirebilme
2. Teknik çizim standartlarına uygun detay çizimleri yapabilme
3. Malzeme ve bağlantı detaylarını analiz ederek doğru çözümler üretebilme
4. Tasarımı fiziksel bir ürüne dönüştürebilme (prototip üretimi)
5. Üretim süreçlerine uygun planlama ve dokümantasyon yapabilme
6. Tasarım kararlarını sözlü ve görsel olarak etkili biçimde sunabilme
7. Takım çalışması içinde tasarım geliştirme ve uygulama deneyimi kazanma
8. Eleştirel geri bildirimlerle tasarımını geliştirme ve yeniden yapılandırma becerisi
9. Tasarımın bağlamsal ilişkilerini ve kullanıcı ihtiyaçlarını değerlendirebilme
10. Üretim sonrası değerlendirme ve iyileştirme süreçlerine dair farkındalık geliştirme
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, ürün tasarım sürecini üretime hazır hale gelene dek detaylandırarak inceler. Öğrenciler; işlevsel ve estetik kaygılar doğrultusunda malzeme seçimi, bağlantı ve montaj detayları, teknik çizim normları ve prototipleme yöntemleri konusunda uygulamalı bilgi ve beceriler kazanır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Derse Giriş ve 'Objectified' izleme
2Konu Anlatım: Çiftlemeler ve Ürün Tasarımı konusunda bilgisayarlı sunum ve çalıştay
3Öğrenci Sunumları: Seçilen 3 oturma biriminin eleştirel analizi
4Stüdyo kritikleri
5Stüdyo kritikleri
6Parçaların yeniden bir araya getirilmesi: Oturma birimi tasarımlarının ilk önerileri
7Parçaların yeniden bir araya getirilmesi: Oturma birimi tasarımlarının ilk önerileri
8Tasarımları üzerinden Stüdyo kritikleri
9Tasarımları üzerinden Stüdyo kritikleri
10Tasarımları üzerinden Stüdyo kritikleri
111/1 ölçekli maket tasarımları üzerinden stüdyo kritikleri
121/1 ölçekli maket tasarımları üzerinden stüdyo kritikleri
13Üretim ve detay kritikleri
14Üretim ve detay kritikleri
 
Kaynaklar:
Postell, J. (2012). Furniture Design (2nd ed.). Wiley. ISBN: 9781118090787 Lefteri, C. (2012). Making It: Manufacturing Techniques for Product Design (2nd ed.). Laurence King. ISBN: 9781856697491
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders, haftada 2 saat teorik anlatım ve 2 saat uygulamalı stüdyo çalışması olmak üzere toplam 4 saat yürütülür. Teorik kısımda; malzeme özellikleri, bağlantı detayları, üretim yöntemleri ve teknik çizim standartlarına ilişkin bilgiler aktarılır. Uygulamalı kısımda ise öğrenciler, bireysel ya da grup çalışmalarıyla ürün tasarımı yapar, detaylandırır ve üretirler. Tasarım süreci boyunca kritikler, ara sunumlar ve prototip testleriyle ilerleme izlenir. Ders; araştırma, çizim, model yapımı ve üretim faaliyetlerini entegre eden, proje temelli bir yaklaşıma dayanır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Haftalık Çalışmalar8%30
Ara Sınav I1%20
Ara Sınav II1%20
Final Projesi1%30
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Tasarım sürecinde, yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini kullanarak, çevresel, toplumsal ve bireysel iyi oluşu gözeten yenilikçi ve çok boyutlu çözümler geliştirebilme.4
2Bilimsel ve güncel araştırma yöntemlerini, mesleki mevzuatları ve teknolojik araçları etkin şekilde kullanarak, iç mekanların duyusal, duygusal, ergonomik ve fiziksel konfor ihtiyaçlarına yönelik çözüm üretebilme ve bu çözümleri uygulayabilme.3
3İç mimarlık mesleğine özgü sorunlarda, evrensel, çevresel, sosyal, ekonomik, sanatsal ve kültürel duyarlılığı yüksek, insanı ve çevresel konforu gözeten, mesleki etik değerleri ve yasal düzenlemeleri temel kabul eden kararlar verebilme ve sorumluluk alabilme3
4Edindiği kuramsal ve kılgısal bilgi ve beceriler ile oluşturduğu özgün tasarımcı kimliğini koruyarak, bireysel ve/veya takım elemanı olarak çalışabilme, çağdaş, yaratıcı, bilimsel, kaliteli ve estetik çözümler önerebilme, bu önerileri uygulayabilme.4
5Mesleki bir sorun ile karşılaştığında bireysel olarak, sorunu tanımlama, ilgili konuyu kapsayan verileri toplama ve yorumlama, toplanan veriyi çözümleme (analiz etme), bu verileri kuramsal ve kılgısal bilgiler ile bileştirme (sentezleme) yoluyla yeni fikirler üretebilme ve bu fikirleri temel tasarım öğe ve ilkeleri ile 2 ve 3 boyutlu olarak temsil edebilme.4
6Ulusal ve uluslararası çok disiplinli ve çok kültürlü takımlarda, ana dilinde ve ingilizce olarak, takımı yönetebilme, iş birliği yapabilme, güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak mesleki paydaşlar ile hem sözlü hem de yazılı etkin iletişim kurabilme, sorumluluk alabilme ve sorumluluk verebilme.2
7Mesleki özfarkındalık, özgüven, özsaygı ve özyeterlilik geliştirebilme, yaşam boyu öğrenme bilinciyle, öz iyioluş ihtiyaçlarını gözetebilme ve sürekli gelişim sağlayabilme3
8Mesleki tarih, kültür, teknoloji ve malzeme bilgisini harmanlayarak, mobilya ölçeğinden bina ölçeğine, sürdürülebilir ve yenilikçi tasarım çözümleri oluşturma, projelendirme aşamasından staj ve uygulama aşamalarına, bu çözümleri iç ve dış paydaşlarla işbirliği içinde geliştirebilme.4