Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Klinik Psikoloji II: Gözlem ve Görüşme Teknikleri | PSY 346 | 3 | 2 | 4 + 0 | 4 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Teorik olarak klinik görüşmenin amacını, içeriğini ve prensiplerini anlar |
2. Danışanı ve problemlerini anlamak ve gerekli müdahaleleri planlamak amacıyla bilgi toplamak için gerekli gözlem ve görüşme becerilerini geliştirir |
3. Etkili bir görüşme gerçekleştirmek ve danışan ile sağlam bir iş birliği kurmak için gerekli olan temel mikro becerileri (örneğin, dikkatle dinleme, yansıtma, özetleme) kavrar ve uygular |
4. Klinik görüşmede elde edilen bilgileri değerlendirmeyi öğrenir ve görüşme raporu yazabilir |
5. Bir klinik görüşmeyi eleştirel bir şekilde değerlendirir, diğerlerine yapıcı geri bildirim sunar ve geri bildirimlerinden öğrenerek bunları uygulamaya yansıtır |
6. Mahremiyeti koruma, saygı gösterme ve danışanları zarardan koruma gibi klinik uygulamalarda temel değerleri ve etik kuralları içselleştirir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | PSY 243 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, öğrencilere temel klinik görüşme becerileri hakkında bir altyapı sağlamayı amaçlamaktadır. Dersin teorik bölümü, öğrencilere klinik görüşme temel ilkeleri ve görüşme becerilerine giriş konularında bilgi verir. Dersin uygulamalı bölümü, öğrenilen becerilerin sınıf ortamında uygulanması ve örnek bir ilk görüşmenin yapılmasını içermektedir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Klinik görüşmeye giriş |
2 | Hazırlıklar |
3 | Görüşme sürecine genel bakış |
4 | Yönlendirmeyen dinleme becerileri |
5 | Yönlendirici dinleme becerileri |
6 | Danışanları eyleme yönlendirme becerileri |
7 | Ruhsal durum değerlendirmesi |
8 | Ara sınav |
9 | Rapor yazımı |
10 | Görüşme uygulaması |
11 | Görüşme uygulaması |
12 | Görüşme uygulaması |
13 | Görüşme uygulaması |
14 | Görüşme uygulaması |
|
Kaynaklar: |
Sommers-Flanagan,J. & Sommers-Flanagan R, Clinical Interviewing, 6th edition, Wiley
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı, öğrenilen becerilerin sınıf içinde pratik yapılması ve laboratuvar uygulaması |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Laboratuvar Çalışması | 1 | %35 |
Uygulama Raporu | 1 | %25 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 4,00 | 56,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 0 | 0,00 | 0,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 1 | 20,00 | 20,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 20,00 | 20,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 1 | 12,00 | 12,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Sosyal ve Davranış Bilimleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. | 4 |
2 | İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. | 4 |
3 | Alana ilişkin kavramsal bilgiyi analiz eder ve uygulamaya yansımalarını değerlendirir. | 4 |
4 | Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır. | 3 |
5 | Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir. | 2 |
6 | Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir. | 2 |
7 | Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. | 3 |
8 | Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden, sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. | 3 |
9 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 4 |
10 | Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır. | 4 |
11 | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarma, değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. | 4 |
12 | Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. | 2 |
13 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 3 |
14 | Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 4 |
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 4 |
16 | Değişime karşı açık bir tutum sergiler. | 4 |