PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Klinik Psikoloji II: Gözlem ve Görüşme TeknikleriPSY 346324 + 046,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Teorik olarak klinik görüşmenin amacını, içeriğini ve prensiplerini anlar
2. Danışanı ve problemlerini anlamak ve gerekli müdahaleleri planlamak amacıyla bilgi toplamak için gerekli gözlem ve görüşme becerilerini geliştirir
3. Etkili bir görüşme gerçekleştirmek ve danışan ile sağlam bir iş birliği kurmak için gerekli olan temel mikro becerileri (örneğin, dikkatle dinleme, yansıtma, özetleme) kavrar ve uygular
4. Klinik görüşmede elde edilen bilgileri değerlendirmeyi öğrenir ve görüşme raporu yazabilir
5. Bir klinik görüşmeyi eleştirel bir şekilde değerlendirir, diğerlerine yapıcı geri bildirim sunar ve geri bildirimlerinden öğrenerek bunları uygulamaya yansıtır
6. Mahremiyeti koruma, saygı gösterme ve danışanları zarardan koruma gibi klinik uygulamalarda temel değerleri ve etik kuralları içselleştirir
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerPSY 243
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, öğrencilere temel klinik görüşme becerileri hakkında bir altyapı sağlamayı amaçlamaktadır. Dersin teorik bölümü, öğrencilere klinik görüşme temel ilkeleri ve görüşme becerilerine giriş konularında bilgi verir. Dersin uygulamalı bölümü, öğrenilen becerilerin sınıf ortamında uygulanması ve örnek bir ilk görüşmenin yapılmasını içermektedir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Klinik görüşmeye giriş
2Hazırlıklar
3Görüşme sürecine genel bakış
4Yönlendirmeyen dinleme becerileri
5Yönlendirici dinleme becerileri
6Danışanları eyleme yönlendirme becerileri
7Ruhsal durum değerlendirmesi
8Ara sınav
9Rapor yazımı
10Görüşme uygulaması
11Görüşme uygulaması
12Görüşme uygulaması
13Görüşme uygulaması
14Görüşme uygulaması
 
Kaynaklar:
Sommers-Flanagan,J. & Sommers-Flanagan R, Clinical Interviewing, 6th edition, Wiley
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders anlatımı, öğrenilen becerilerin sınıf içinde pratik yapılması ve laboratuvar uygulaması
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Laboratuvar Çalışması1%35
Uygulama Raporu1%25
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)144,0056,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)00,000,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)00,000,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)143,0042,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık120,0020,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)120,0020,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)112,0012,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)00,000,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Sosyal ve Davranış Bilimleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.4
2İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir.4
3Alana ilişkin kavramsal bilgiyi analiz eder ve uygulamaya yansımalarını değerlendirir.4
4Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır.3
5Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir.2
6Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir.2
7Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.3
8Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden, sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir.3
9Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.4
10Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır.4
11Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarma, değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.4
12Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür.2
13Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.3
14Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.4
15Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.4
16Değişime karşı açık bir tutum sergiler.4