Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Klinik Psikoloji II: Gözlem ve Görüşme Teknikleri | PSY 346 | 2 | 2 | 4 + 0 | 4 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Klinik görüşmenin amacını, içeriğini ve prensiplerini anlayacak |
2. Danışanı ve problemlerini anlamak ve gerekli müdahaleleri planlamak amacıyla bilgi toplamak için gerekli gözlem ve görüşme becerilerini geliştirecek |
3. Görüşme yapılan kişiyle işbirliğini sağlamak ve etkili bir görüşme yapmak için gereken temel becerileri öğrenecek |
4. Toplanan bilgilerin değerlendirmesi ve raporlanması konusunda bilgi sahibi olacak |
5. Klinik görüşmeleri gözlemlemek ve geribildirim vermek konusunda beceri geliştirecek |
6. Klinik psikolojide etik ve temel değerler konusundaki bilgileri içselleştirecektirler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | PSY 243 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders Klinik Psikoloji I dersinin devamı niteliğindedir ve bu dersi alan öğrencinin PSY 243 Clinical Psychology I dersini almış olması zorunludur. Bu ders öğrencinin görüşme, gözlem ve becerilerini kuramsal ve pratik olarak ilerletmesini amaçlar. Ayrıca bu ders kapsamında ilgili etik konular ele alınmaktadır. Süpervizyon altında her öğrencinin ilk görüşme yapması beklenmektedir.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Klinik Görüşmenin Felsefesi ve Temelleri |
2 | Etik Konular ve Farkındalık |
3 | Dinleme ve Gözlem Becerileri |
4 | Soru Sorma Teknikleri |
5 | İçgörü, Harekete Geçme, Şimdi-ve-burada |
6 | Ruhsal Durum Muayenesi |
7 | Risk Değerlendirme |
8 | Raporlama |
9 | Görüşme Uygulaması |
10 | Görüşme Uygulaması |
11 | Görüşme Uygulaması |
|
Kaynaklar: |
1. Sommers – Flanagan, J. & Sommers – Flanagan R. (2015). Clinical Interviewing. 5th edition, WILEY.
2. Hill, C. L. (2014). Helping Skills: Facilitating Exploration, Insight, and Action. American Psychological Association. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı, öğrenilen becerilerin sınıf içinde pratik yapılması ve laboratuvar uygulaması |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %35 |
Laboratuvar | 1 | %35 |
Ödev | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |