Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Temel Mühendisliği | CE 362 | 3 | 2 | 4 + 0 | 4 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Geoteknik saha inceleme programını planlamanın temel ilkelerini kavrar |
2. Laboratuvar sonuçlarını ve saha test verilerini değerlendirir ve geoteknik parametreleri elde etmek için gerekli korelasyonları yapar |
3. Zemindeki gerilme artışını hesaplar |
4. İlgili oturma ve taşıma gücü hesaplamalarını yaparak sığ temelleri analiz eder ve tasarlar |
5. Yanal toprak basıncını hesaplar ve çeşitli toprak istinat yapılarının güvenlik faktörünü değerlendirir |
6. Derin temelleri analiz eder ve tasarlar |
7. Rapor yazma gibi etkili iletişim araçlarını kullanır |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | CE 361 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders aşağıdaki temel kavramları kapsar:
(1) Temel Tasarımının Genel Prensipleri
(2) Saha Araştırması ve Zemin Deneyleri (Yerinde ve Laboratuvar)
(3) Sığ Temeller
(4) Derin Temeller
(5) İstinat Yapıları ve Yanal Toprak Basınçları
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Ödevlerde görseller, tablolar vb oluşturmak için kullanılabilir
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Temel Mühendisliğine Giriş |
2 | Saha İncelemeleri |
3 | Gerilme Dağılımları |
4 | Gerilme Dağılımları & Sığ Temellerin Oturma Hesapları |
5 | Sığ Temellerin Oturma Hesapları |
6 | Sığ Temellerin Oturma Hesapları & Sığ Temellerin Taşıma Kapasitesi |
7 | Sığ Temellerin Taşıma Kapasitesi |
8 | Ara Sınav |
9 | Sığ Temellerin Taşıma Kapasitesi & Kazıklı Temeller |
10 | Kazıklı Temeller |
11 | Kazıklı Temellerin Düşey Yük Kapasitesi |
12 | Yatay Toprak Basınçları-Rankine Teorisi |
13 | Yatay Toprak Basınçları-Coulomb Teorisi |
14 | İstinat Yapıları |
|
Kaynaklar: |
B. M. Das, Principles of Foundation Engineering (Sixth Edition), CL-Engineering July, 2006 0495082465
Coduto, D. Foundation Design: Principles and Practices (2nd Edition) Prentice Hall July 20, 2000 0135897068
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Peck, R.B., Hanson, W.E. and Thornburn, T.H Foundation Engineering (Second Edition) John Wiley and Sons June 1973 0471675857 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Her hafta 4 saat ders verilecektir.
Bu ders için laboratuvar çalışması yapılmayacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Aktiviteler | 4 | %20 |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Proje | 1 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma. | 3 |
2 | Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 0 |
3 | Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. | 0 |
4 | Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | 0 |
5 | Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 0 |
6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 0 |
7 | Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 0 |
8 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
9 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 0 |
10 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
11 | Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma. | 0 |
12 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 1 |
13 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 0 |
14 | Proje yönetimi, ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
15 | Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık sahibi olma. | 0 |
16 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 0 |