PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Mekatronik Sistem Tasarımı IMECE 308323 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Farklı dişli tipleri için gerekli hesaplamaları yapabilme becerisi
2. Rulmanlar, kayışlar, kasnaklar, frenler, debriyajlar için gerekli hesaplamaları ve katalog seçimlerini yapabilme becerisi
3. Komple bir dişli kutusu tasarımı
4. Makine tasarımında optimizasyon
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerMECE 307
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerNone
 
Dersin Tanımı:

Ders üç ana bölümden oluşmaktadır. Birincisi, mekatronik mühendisliğindeki yaygın mekanik bileşenlerin (rulmanlar, dişliler, kayışlar, frenler ve debriyajlar) tanımlarını, tasarım hususlarını, analitik prosedürleri ve katalog seçimlerini kapsayan tipik örnek uygulamalarını içerir. İkincisi, teknik özellikler için AGMA sistemi tarafından dişli kutusu tasarımını tanıtmaktadır. Üçüncüsü, makine mühendisliği tasarımı bağlamında ortaya çıkan optimizasyon ilkelerinin tanıtılmasını içerir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yapay zeka uygulamaları ders kapsamında kullanılmamaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Rulmanlı yatak
2Rulmanlı Yataklar
3Dişli Genel
4Dişli-Genel
5Düz ve helis dişliler
6Düz ve helis dişliler
7Düz ve Helis dişliler
8Konik ve kurt dişliler
9Esnek mekanik elemanlar
10Debriyajlar, frenler
11Dişli Kutusu Tasarımı
12Dişli kutusu tasarımı
13Makine tasarımında optimizasyon
14Makine tasarımında optimizasyon
 
Kaynaklar:
R. G. Budynas, J. K. Nisbett, Shigley’s Mechanical Engineering Design, Ninth Ed. in SI Units, Mc-Graw Hill 2011.
 
Diğer Kaynaklar:
E.Paul DeGarmo, J.T. Black and Ronald A. Kohser Materials and Processes in Manufacturing . John Wiley & Sons, Inc. 1999
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftalık teorik olarak 3 saat ders yapılmaktadır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Aktiviteler2%30
Final Sınavı1%30
Aktiviteler1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)141,0014,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)00,000,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)141,0014,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)25,0010,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)135,0035,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)110,0010,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi.0
2Bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.4
3Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi.0
4Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. 4
5Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.0
6Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.3
7Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.0
8Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi.0
9Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.0
10Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi.0
11Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık.4
12Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.0
13Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi.0
14Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.0
15Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık.0
16Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.0