Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Psikopatoloji | PSY 342 | 3 | 2 | 4 + 0 | 4 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Psikopatolojinin anlaşılması yolunda teorileri ve bilimsel metodları öğrenir |
2. Psikopatoloji alanındaki güncel araştırmalara aşinalık kazanır |
3. Psikopatolojideki temel sınıflandırmaları öğrenir |
4. DSM V kategorilerine göre nasıl tanı koyulduğunun öğrenir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, psikolojik bozuklukların incelenmesine odaklanmaktadır. Psikopatolojik durumlara dair kapsamlı bir değerlendirme sunar. Ruh sağlığının anlaşılma tarihçesini ele alır ve bu alandaki gelişmeleri tanıtır. Derste; psikolojik bozuklukların etiyolojisi, yaygınlığı ve görülme sıklığı, belirtileri ve ayırıcı tanı kriterleri gibi konulara odaklanılır. Ayrıca, psikolojik bozukluklar ve bunların tedavisine ilişkin etik ve yasal konular hakkında da bilgi sunulmaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Normaldışı Davranışın Anlaşılmasına Genel Bakış |
2 | Değerlendirme, Tanı ve Tedavi |
3 | Depresyon ve Bipolar Bozukluk |
4 | Kaygı Bozuklukları |
5 | Obsesif-Kompulsif ve Travma ve Stresörle İlişkili Bozukluklar |
6 | Dissosiyatif ve Somatik Semptom Bozuklukları |
7 | Şizofreni Spektrumu ve Diğer Psikotik Bozukluklar |
8 | Ara sınav |
9 | Yeme Bozuklukları |
10 | Parafilik Bozukluklar |
11 | Maddeyle İlişkili Bozukluklar ve Bağımlılık Bozuklukları |
12 | Kişilik Bozuklukları |
13 | Etik ve Yasal Konular |
14 | Genel Tekrar |
|
Kaynaklar: |
Susan Krauss Whitbourne, Abnormal Psychology: Clinical Perspectives on Psychological Disorders (10th edition), McGraw Hill Education |
|
Diğer Kaynaklar: |
Heather Jennings, Nolen-Hoeksema’s Abnormal Psychology (9th edition), McGraw Hill Education
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Sınıf İçinde ders anlatımı olarak planlanmıştır. Katılım Zorunludur. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %35 |
Test/Quiz/Kısa Sınav | 2 | %10 |
Final Sınavı | 1 | %45 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |