Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Psikopatoloji | PSY 342 | 3 | 2 | 4 + 0 | 4 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Psikopatolojinin anlaşılması yolunda teorileri ve bilimsel metodları öğrenir |
2. Psikopatoloji alanındaki güncel araştırmalara aşinalık kazanır |
3. Psikopatolojideki temel sınıflandırmaları öğrenir |
4. DSM V kategorilerine göre nasıl tanı koyulduğunun öğrenir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, psikolojik bozuklukların incelenmesine odaklanmaktadır. Psikopatolojik durumlara dair kapsamlı bir değerlendirme sunar. Ruh sağlığının anlaşılma tarihçesini ele alır ve bu alandaki gelişmeleri tanıtır. Derste; psikolojik bozuklukların etiyolojisi, yaygınlığı ve görülme sıklığı, belirtileri ve ayırıcı tanı kriterleri gibi konulara odaklanılır. Ayrıca, psikolojik bozukluklar ve bunların tedavisine ilişkin etik ve yasal konular hakkında da bilgi sunulmaktadır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Normaldışı Davranışın Anlaşılmasına Genel Bakış |
2 | Değerlendirme, Tanı ve Tedavi |
3 | Depresyon ve Bipolar Bozukluk |
4 | Kaygı Bozuklukları |
5 | Obsesif-Kompulsif ve Travma ve Stresörle İlişkili Bozukluklar |
6 | Dissosiyatif ve Somatik Semptom Bozuklukları |
7 | Şizofreni Spektrumu ve Diğer Psikotik Bozukluklar |
8 | Ara sınav |
9 | Yeme Bozuklukları |
10 | Parafilik Bozukluklar |
11 | Maddeyle İlişkili Bozukluklar ve Bağımlılık Bozuklukları |
12 | Kişilik Bozuklukları |
13 | Etik ve Yasal Konular |
14 | Genel Tekrar |
|
Kaynaklar: |
Susan Krauss Whitbourne, Abnormal Psychology: Clinical Perspectives on Psychological Disorders (10th edition), McGraw Hill Education |
|
Diğer Kaynaklar: |
Heather Jennings, Nolen-Hoeksema’s Abnormal Psychology (9th edition), McGraw Hill Education
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Sınıf İçinde ders anlatımı olarak planlanmıştır. Katılım Zorunludur. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %35 |
Test/Quiz/Kısa Sınav | 2 | %10 |
Final Sınavı | 1 | %45 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 4,00 | 56,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 0 | 0,00 | 0,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 14 | 2,00 | 28,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 18,00 | 18,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 20,00 | 20,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Sosyal ve Davranış Bilimleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. | 4 |
2 | İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. | 4 |
3 | Alana ilişkin kavramsal bilgiyi analiz eder ve uygulamaya yansımalarını değerlendirir. | 4 |
4 | Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır. | 4 |
5 | Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir. | 2 |
6 | Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir. | 4 |
7 | Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. | 2 |
8 | Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden, sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. | 3 |
9 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 4 |
10 | Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır. | 3 |
11 | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarma, değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. | 2 |
12 | Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. | 2 |
13 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 3 |
14 | Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 4 |
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 4 |
16 | Değişime karşı açık bir tutum sergiler. | 4 |