PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
PsikopatolojiPSY 342324 + 046,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Psikopatolojinin anlaşılması yolunda teorileri ve bilimsel metodları öğrenir
2. Psikopatoloji alanındaki güncel araştırmalara aşinalık kazanır
3. Psikopatolojideki temel sınıflandırmaları öğrenir
4. DSM V kategorilerine göre nasıl tanı koyulduğunun öğrenir
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, psikolojik bozuklukların incelenmesine odaklanmaktadır. Psikopatolojik durumlara dair kapsamlı bir değerlendirme sunar. Ruh sağlığının anlaşılma tarihçesini ele alır ve bu alandaki gelişmeleri tanıtır. Derste; psikolojik bozuklukların etiyolojisi, yaygınlığı ve görülme sıklığı, belirtileri ve ayırıcı tanı kriterleri gibi konulara odaklanılır. Ayrıca, psikolojik bozukluklar ve bunların tedavisine ilişkin etik ve yasal konular hakkında da bilgi sunulmaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Normaldışı Davranışın Anlaşılmasına Genel Bakış
2Değerlendirme, Tanı ve Tedavi
3Depresyon ve Bipolar Bozukluk
4Kaygı Bozuklukları
5Obsesif-Kompulsif ve Travma ve Stresörle İlişkili Bozukluklar
6Dissosiyatif ve Somatik Semptom Bozuklukları
7Şizofreni Spektrumu ve Diğer Psikotik Bozukluklar
8Ara sınav
9Yeme Bozuklukları
10Parafilik Bozukluklar
11Maddeyle İlişkili Bozukluklar ve Bağımlılık Bozuklukları
12Kişilik Bozuklukları
13Etik ve Yasal Konular
14Genel Tekrar
 
Kaynaklar:
Susan Krauss Whitbourne, Abnormal Psychology: Clinical Perspectives on Psychological Disorders (10th edition), McGraw Hill Education
 
Diğer Kaynaklar:
Heather Jennings, Nolen-Hoeksema’s Abnormal Psychology (9th edition), McGraw Hill Education
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Sınıf İçinde ders anlatımı olarak planlanmıştır. Katılım Zorunludur.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%35
Test/Quiz/Kısa Sınav2%10
Final Sınavı1%45
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)144,0056,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)00,000,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)00,000,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)142,0028,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık142,0028,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)118,0018,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)120,0020,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Sosyal ve Davranış Bilimleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.4
2İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir.4
3Alana ilişkin kavramsal bilgiyi analiz eder ve uygulamaya yansımalarını değerlendirir.4
4Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır.4
5Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir.2
6Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir.4
7Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.2
8Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden, sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir.3
9Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.4
10Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır.3
11Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarma, değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.2
12Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür.2
13Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.3
14Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.4
15Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.4
16Değişime karşı açık bir tutum sergiler.4