PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Yaz Stajı ICE 200310 + 005,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş Biçimiİşbaşı Eğitimi
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Şantiye uygulamalarında kullanılan malzeme, ekipman ve makineleri tanıma yeteneği.
2. Şantiye uygulamalarında kullanılan yöntemlerle derslerde edinilen bilgileri ilişkilendirme yeteneği.
3. İnşaat projelerinde ve şantiye imalatlarında kullanılan iş programlarını örneklerle açıklayabilme yeteneği.
4. Ofis çalışmalarında inşaat mühendisliği ile ilgili yazılımların nasıl kullanıldığını açıklayabilme yeteneği.
5. Şantiye ve ofis stajları süresince edinilen bilgi ve becerileri objektif bir şekilde raporlama yeteneği.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Yaz stajı için kabul edilebilir konular arasında, ölçme (surveying), zaman yönetimi (time-keeping), inşaat malzemelerinin kontrolü ve test edilmesi ile şantiye mühendislerine yardım etme yer almaktadır. Diğer kabul edilebilir faaliyetler arasında metraj ve maliyet hesapları, birim fiyat tahminleri, inşaat mühendisliği çizimleri ve grafiklerinin hazırlanması, temel inşaat mühendisliği işlemleri için bilgisayar kullanımı ve inşaat çalışmalarına katılım bulunmaktadır. Uygun görüldüğü takdirde, bölüm tarafından 20 iş günü sürecek zorunlu ve toplu bir Yaz Stajı Programı düzenlenebilir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yok
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
 
Kaynaklar:
 
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Her öğrenci, yaz stajını bölüm tarafından ilan edilen kural ve yönergelere uygun şekilde bireysel olarak gerçekleştirmelidir. Stajın tamamlanmasının ardından, gözlemlerini içeren bir yaz stajı raporu hazırlamaları gerekmektedir. Ayrıca, öğrenciler staj deneyimlerine dayalı bir sunum da yapmak zorundadır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Proje Raporu1%50
Sözlü Sunum1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektiriyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma.0
2Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.0
3Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi.0
4Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi.0
5Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.0
6Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.0
7Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.0
8Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma.1
9Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.0
10Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma.1
11Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma.0
12Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.0
13Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.1
14Proje yönetimi, ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma.0
15Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık sahibi olma.0
16Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.1