Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yaz Stajı I (Şantiye) | INAR 399 | 3 | 1 | 0 + 0 | 0 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bir yapının ince yapı aşamasındaki uygulama kalemlerini tanır ve uygulama sürecini gözlemleyerek analiz eder. |
2. Zemin, duvar, tavan kaplamaları, doğrama ve sabit mobilya uygulamaları hakkında yapım tekniklerini öğrenir. |
3. Malzeme seçimi, detay çözümleri ve uygulama kalitesi arasındaki ilişkiyi değerlendirir. |
4. Elektrik ve sıhhi tesisat sistemlerinin iç mekânla entegrasyonunu kavrar. |
5. Şantiye organizasyonu, zaman yönetimi ve iş güvenliği kurallarına uyum gösterir. |
6. Teknik gözlem becerisi geliştirerek uygulama detaylarını belgelemeyi ve analiz etmeyi öğrenir. |
7. Profesyonel iletişim kurar, ekip içinde etkin çalışmayı deneyimler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu staj, öğrencilerin bir yapının şantiye ortamında gerçekleşen ince yapı uygulamalarını doğrudan gözlemlemeleri, teknik detayları tanımaları ve uygulamaya yönelik mesleki farkındalık geliştirmeleri amacıyla tasarlanmıştır. Zemin, duvar ve tavan kaplamaları; doğrama ve sabit mobilya montajları; elektrik ve sıhhi tesisat gibi uygulamalar kapsamında öğrenciler malzeme-teknik-uygulama ilişkisini yerinde deneyimleme fırsatı bulurlar. Staj süresince öğrenciler aynı zamanda iş güvenliği, şantiye disiplini, proje koordinasyonu ve detay çözümlerine ilişkin gözlemsel bilgi edinirler. Bu süreç sonunda bir staj raporu ile mesleki deneyimlerini belgelemeleri beklenir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Gözlem raporu yazımında akademik dil düzenlemesi ve raporun içeriğini geliştirmek için görsel destek için üretken yapay zeka kullanılabilir. Yapay zekâ araçlarının etik kullanımı, kaynak belirtimi ve insan denetimi üretken yapay zeka kullanımında önemlidir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Yaz Stajı Süreci |
2 | Yaz Stajı Süreci |
3 | Yaz Stajı Süreci |
4 | Yaz Stajı Süreci |
5 | Yaz Stajı Süreci |
6 | Yaz stajı Rapor Yazım Süreci |
7 | Yaz stajı Rapor Yazım Süreci |
8 | Yaz stajı Rapor Revizyon Süreci |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu dersin öğretim politikası, öğrencilerin yapı sektöründe yerinde deneyim kazanmalarını temel alır. Öğrencilerin şantiye ortamında aktif gözlem, analiz, raporlama ve dijital belge üretimi yoluyla öğrenmeleri desteklenir. Uygulamalı ve deneyim temelli bir yaklaşımla öğrencilerin, teknik süreçleri gözlemlemeleri, malzeme detaylarını analiz etmeleri ve profesyonel sorumluluk kazanmaları hedeflenir.
Staj boyunca öğrenciler:
Günlük gözlemlerini yazılı ve görsel olarak belgeleyen bir gözlem defteri tutar,
Haftalık süpervizör geri bildirimleri ile gelişimlerini izler,
Staj sonunda yazılı rapor ile süreçlerini ifade eder. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Dönem Ödevi | 1 | %100 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Tasarım sürecinde, yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini kullanarak, çevresel, toplumsal ve bireysel iyi oluşu gözeten yenilikçi ve çok boyutlu çözümler geliştirebilme. | 3 |
2 | Bilimsel ve güncel araştırma yöntemlerini, mesleki mevzuatları ve teknolojik araçları etkin şekilde kullanarak, iç mekanların duyusal, duygusal, ergonomik ve fiziksel konfor ihtiyaçlarına yönelik çözüm üretebilme ve bu çözümleri uygulayabilme. | 3 |
3 | İç mimarlık mesleğine özgü sorunlarda, evrensel, çevresel, sosyal, ekonomik, sanatsal ve kültürel duyarlılığı yüksek, insanı ve çevresel konforu gözeten, mesleki etik değerleri ve yasal düzenlemeleri temel kabul eden kararlar verebilme ve sorumluluk alabilme | 4 |
4 | Edindiği kuramsal ve kılgısal bilgi ve beceriler ile oluşturduğu özgün tasarımcı kimliğini koruyarak, bireysel ve/veya takım elemanı olarak çalışabilme, çağdaş, yaratıcı, bilimsel, kaliteli ve estetik çözümler önerebilme, bu önerileri uygulayabilme. | 4 |
5 | Mesleki bir sorun ile karşılaştığında bireysel olarak, sorunu tanımlama, ilgili konuyu kapsayan verileri toplama ve yorumlama, toplanan veriyi çözümleme (analiz etme), bu verileri kuramsal ve kılgısal bilgiler ile bileştirme (sentezleme) yoluyla yeni fikirler üretebilme ve bu fikirleri temel tasarım öğe ve ilkeleri ile 2 ve 3 boyutlu olarak temsil edebilme. | 4 |
6 | Ulusal ve uluslararası çok disiplinli ve çok kültürlü takımlarda, ana dilinde ve ingilizce olarak, takımı yönetebilme, iş birliği yapabilme, güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak mesleki paydaşlar ile hem sözlü hem de yazılı etkin iletişim kurabilme, sorumluluk alabilme ve sorumluluk verebilme. | 4 |
7 | Mesleki özfarkındalık, özgüven, özsaygı ve özyeterlilik geliştirebilme, yaşam boyu öğrenme bilinciyle, öz iyioluş ihtiyaçlarını gözetebilme ve sürekli gelişim sağlayabilme | 4 |
8 | Mesleki tarih, kültür, teknoloji ve malzeme bilgisini harmanlayarak, mobilya ölçeğinden bina ölçeğine, sürdürülebilir ve yenilikçi tasarım çözümleri oluşturma, projelendirme aşamasından staj ve uygulama aşamalarına, bu çözümleri iç ve dış paydaşlarla işbirliği içinde geliştirebilme. | 4 |