PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Kültür Mirası Bilinci ve KorumaARCH 315313 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Kültür mirası koruma tarihi ve teorisinin genel yönleri hakkında bilgi
2. Kültür mirası koruma alanındaki temel terminoloji ve kavramlar hakkında bilgi
3. Kültürel mirasla ilgili uluslararası kuruluşlar ve mevzuat hakkında bilgi
4. Türkiye'de korumanın yasal ve yönetsel yönleri hakkında bilgi
5. Kültürel mirasın (tarihi yapılar, kentsel/kırsal/arkeolojik alanların) değerlerini, sorunlarını ve potansiyellerini anlama bilgisi
6. Tarihsel bağlamda yeni müdahaleler ve güncel uygulamalar hakkında bilgi
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, mimarlık öğrencileri arasında kültürel miras farkındalığı ve bilincini geliştirmeyi amaçlamaktadır. ARCH315, kültürel mirasın korunması ve mimari mirasın restorasyonu konularında ileride açılması muhtemel dersler için giriş düzeyinde bir derstir. ARCH315 dersinde öğrencilerin kültürel mirasın birincil bağlamı hakkında bilgi edinmeleri ve mimari mirasın sahip olduğu değerler açısından anlam ve önemini kavramaları beklenmektedir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Kullanılmamaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Derse giriş
2Kültür Mirasına Giriş
3Kültür Mirası Korumada Temel Kavramlar
4Kültür Mirası Koruma Teorisi ve Tarihi I
5Kültür Mirası Koruma Teorisi ve Tarihi II
6Kültürel Önem ve Değerler
7Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
8Yönetsel Konular ve Kuruluşlar
9Kültür Mirası Koruma Uygulama Süreci
10Kültürel Mirası Korumada Etik
11Koruma Uzmanı Yüksek Mimar
12Yirminci Yüzyıl Mimarı Mirası
13Yeniden İşlevlendirme
14Tarihi Alanlarda Yeni Yapı
 
Kaynaklar:
None.
 
Diğer Kaynaklar:
1. Vinas, S. M. (2005). "Contemporary Theory of Conservation." Elsevier 2. Jokilehto, J. (1999). "A History of Architectural Conservation." Oxford:Butterworth-Heinemann. 2. Ahunbay, Z. (2009). "Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon". YEM 3. Erder, C. (2007). "Tarihi Çevre Bilinci" ODTÜ Mimarlık Fakültesi
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftada 3 ardışık saatte görsel sunumlar eşliğinde ders anlatımı ve seçilen örnekler üzerinden öğrenci proje sunumları içeren bir derstir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Proje1%20
Proje1%35
Final Sınavı1%45
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Karmaşık tasarım problemlerini, analitik ve yaratıcı düşünceyle ele alarak, araştırma temelli, işlevsel, bağlama özgü ve özgün çözümler geliştirebilir ve bu çözümleri çeşitli iletişim araçlarıyla ifade edebilir.1
2Mimarlık tarihini, kuramlarını, kültürel ve sanatsal bağlamları ile kültürel miras ve koruma bilincini eleştirel olarak değerlendirerek çağdaş tasarım kararlarını bu birikim doğrultusunda yönlendirebilir.4
3Doğal çevre, topografya, iklimsel koşullar, toplumsal gereksinimler gibi fiziksel ve sosyal bağlamlar arasındaki ilişkileri analiz ederek sürdürülebilir, kapsayıcı ve çevreye duyarlı kentsel ve kırsal yapılı çevreler için mimari çözümler geliştirebilir.3
4Yapım sistemleri, malzeme, bina servisleri ile çevresel performans kriterlerini mimari tasarımla bütünleştirerek güvenli, uygulanabilir ve yenilikçi çözümler oluşturabilir.1
5Mimarlık mesleğine ilişkin yasal, ekonomik ve etik sorumlulukları kavrayarak proje geliştirme, proje yönetimi ve iş birliği süreçlerini yürütebilir.1
6Çok disiplinli bilgi alanlarını bütünleştirebilir ve güncel teknolojiler kullanarak karmaşık tasarım problemlerine kapsamlı çözümler geliştirebilir; kendi tasarım yaklaşımını eleştirel biçimde değerlendirebilir ve öz öğrenim alışkanlıkları kazanabilir.2