Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Isıl Konfor ve Enerji Verimliliği | INAR 393 | 3 | 1 | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. 1. Yapı kullanıcılarının ısıl konfor ve iç mekan hava kalitesi bakımından ihtiyaçlarını analiz edebilirler. |
2. 2. İç mimarlıkta ısıl konfor ve iç mekan hava kalitesi bağlamındaki uygulamaların sosyal ve çevresel etkileri bakımından, küresel ölçekte insanlığın iyilik ve refahını sağlamak için sorumluluk hissederler. |
3. 3. Bir yapının pasif iklimlendirme ve iç mekan hava kalitesi bakımından tasarım ihtiyaçlarını tespit edebilirler. |
4. 4. Pasif iklimlendirme teknikleri konusunda piyasadaki yenilikçi çözüm alternatiflerini analiz edip karşılaştırabilirler. |
5. 5. Pasif iklimlendirme ve iç mekan hava kalitesi konuları bakımından tasarım çözümleri önerebilirler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, iç mimarlık disiplininde temel konulardan olan, iç mekanda ısıl konfor bağlamında pasif ısıtma ve soğutma stratejileri ve iç mekan hava kalitesi üzerine kapsamlı bilgi aktarmaktadır. Isıl konforun çevresel ve bireysel parametreleri, psikometrik tablo, pasif iklimlendirme stratejileri, iklimsel tasarım, yönlenme, yapı zarfı, iç ve dış ısı kazanımlarının kontrolü, hasta bina sendromu ve iç mekan hava kirleticileri gibi konular incelenmektedir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Derste üretken yapay zeka kullanılmamaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Derse Giriş ve Tartışma |
2 | İnsanın Çevresiyle Etkileşimi |
3 | Isıl Konforun Etkenleri - Temel Terimler ve Kavramlar |
4 | Çevresel Parametreler |
5 | Bireysel Parametreler |
6 | Psikometrik Diyagram |
7 | Enerji Verimliliği - Pasif ve Aktif Sistemler |
8 | Tasarım Amaçları ve İklim Tipleri |
9 | Güneşlenme |
10 | Pasif Isıtma Stratejileri |
11 | Pasif Isıtma Stratejileri - devam |
12 | Pasif Soğutma Stratejileri |
13 | Pasif Soğutma Stratejileri - devam |
14 | İç Mekan Hava Kalitesi |
|
Kaynaklar: |
Isıl Konfor ve Enerji Verimliliği Ders Notları ve Powerpoint Slaytları (Yayınlanmamış) |
|
Diğer Kaynaklar: |
* Concepts in Thermal Comfort, M. D. Egan, Prentice Hall, 1975 * Architectural Design Strategies, M. DeKay, G. Z. Brown, Wiley Publishing, 1985 * Architectural Interior Systems, J. E. Flynn, Van Nostrand Reinhold, 1992 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders, her hafta 3 saat olmak üzere; anlatım, soru-cevap, tartışma ve örnek olay öğretim yöntemleri ile grupla öğretim tekniği kullanılarak derslerin işlenmesini kapsamaktadır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Ödev | 1 | %10 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Tasarım sürecinde, yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini kullanarak, çevresel, toplumsal ve bireysel iyi oluşu gözeten yenilikçi ve çok boyutlu çözümler geliştirebilme. | 4 |
2 | Bilimsel ve güncel araştırma yöntemlerini, mesleki mevzuatları ve teknolojik araçları etkin şekilde kullanarak, iç mekanların duyusal, duygusal, ergonomik ve fiziksel konfor ihtiyaçlarına yönelik çözüm üretebilme ve bu çözümleri uygulayabilme. | 4 |
3 | İç mimarlık mesleğine özgü sorunlarda, evrensel, çevresel, sosyal, ekonomik, sanatsal ve kültürel duyarlılığı yüksek, insanı ve çevresel konforu gözeten, mesleki etik değerleri ve yasal düzenlemeleri temel kabul eden kararlar verebilme ve sorumluluk alabilme | 4 |
4 | Edindiği kuramsal ve kılgısal bilgi ve beceriler ile oluşturduğu özgün tasarımcı kimliğini koruyarak, bireysel ve/veya takım elemanı olarak çalışabilme, çağdaş, yaratıcı, bilimsel, kaliteli ve estetik çözümler önerebilme, bu önerileri uygulayabilme. | 4 |
5 | Mesleki bir sorun ile karşılaştığında bireysel olarak, sorunu tanımlama, ilgili konuyu kapsayan verileri toplama ve yorumlama, toplanan veriyi çözümleme (analiz etme), bu verileri kuramsal ve kılgısal bilgiler ile bileştirme (sentezleme) yoluyla yeni fikirler üretebilme ve bu fikirleri temel tasarım öğe ve ilkeleri ile 2 ve 3 boyutlu olarak temsil edebilme. | 2 |
6 | Ulusal ve uluslararası çok disiplinli ve çok kültürlü takımlarda, ana dilinde ve ingilizce olarak, takımı yönetebilme, iş birliği yapabilme, güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak mesleki paydaşlar ile hem sözlü hem de yazılı etkin iletişim kurabilme, sorumluluk alabilme ve sorumluluk verebilme. | 1 |
7 | Mesleki özfarkındalık, özgüven, özsaygı ve özyeterlilik geliştirebilme, yaşam boyu öğrenme bilinciyle, öz iyioluş ihtiyaçlarını gözetebilme ve sürekli gelişim sağlayabilme | 1 |
8 | Mesleki tarih, kültür, teknoloji ve malzeme bilgisini harmanlayarak, mobilya ölçeğinden bina ölçeğine, sürdürülebilir ve yenilikçi tasarım çözümleri oluşturma, projelendirme aşamasından staj ve uygulama aşamalarına, bu çözümleri iç ve dış paydaşlarla işbirliği içinde geliştirebilme. | 4 |