PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Stratejik Marka ÇözümleriHİR 305313 + 036,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Marka kavramını ve işletmeler için taşıdığı anlamı kavrar.
2. Marka kişiliği, marka imajı, marka değeri, marka sadakati gibi kavramları tartışabilir.
3. Markalaşma stratejilerini öğrenir
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Sektörlere göre marka yönetim stratejileri, rekabet politikaları, ulusal ve uluslararası marka olma koşulları, hedef kitle ihtiyaç ve beklentilerinin belirlenmesi, marka-hedef kitle ilişki sürecinin yönetilmesi, markaya yönelik müşteri memnuniyetinin oluşturulması, istikrarlı büyüme, marka-mecra yönetimi, markaya yönelik mesaj stratejisi dersin konu başlıklarıdır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş ve Dersin (Amaç, Kapsam, Gereklilikler, Kaynaklar, Akış) Tanıtımı Marka Kavramı
2Marka Unsurları
3Marka Yönetimi ve Marka Stratejileri
4Stratejik Marka Analizi: Müşteri Analizi, Rakip Analizi, İçsel Analiz
5Stratejik Marka Analizi: Örnek Marka Analizleri
6Stratejik Marka Analizi: Örnek Marka Analizleri
7Vize
8Öğrenci Sunumları
9Öğrenci sunumları
10Öğrenci Sunumları
11Öğrenci sunumları
12Öğrenci sunumları
13 Stratejik Marka Analizi: Örnek Marka Analizleri
14Dönem değerlendirmesi
 
Kaynaklar:
David A. Aaker, Güçlü Markalar Yaratmak , MediaCat Kitapları , 2013. Mürsel Ferhat Sağlam, Stratejik Marka Yönetimi , Dikeyeksen, 2017. Işıl Karpat Aktuğlu, Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler , İletişim, 2016 . Sefer Gümüş , Pazarlamada Marka Stratejileri , Hiperlink , 2013 .
 
Diğer Kaynaklar:
Sezai Kara Arif Ayluçtarhan , Şirket Analizleri: Migros Ticaret A.Ş., 2015 Uğur Batı, Marka Yönetimi: Vazgeçme Çağında Yüksek Sadakat Markaları Yaratmak , Alfa , 2015 .
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Üç saat anlatım.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Aktiviteler1%40
Dönem Ödevi (Sunumu)1%30
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İletişim bilimleri literatürünü bilir.2
2Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer sosyal bilimlere yönelik temel bilgileri edinir ve ilişkilerini kurar.3
3Halkla İlişkilere yönelik teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.3
4Reklamcılık alanında teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.3
5Sosyal bilimler ve sanat alanında entellektüel bilgi kapasitesine sahip olur, medya okur-yazarlığı konusunda yetkin hale gelir.2
6Mesleki ve sosyal becerilerini geliştirir. Görsel algısını güçlendirir ve çözümleme yeteneği kazanır.2
7Üstleneceği projeler ve uygulama faaliyetleriyle ekip çalışmasını öğrenir ve sosyal uyum yeteneğini kazanır.1
8İlgili alanlarda araştırma, analiz ve raporlama üzerine bilgi ve deneyim kazanır.0
9Staj imkanlarıyla sektörle işbirliği kurabilir ve kariyer hedeflerini belirler.0
10İlgili alanlarda uluslararası literatürü ve örnekleri takip edecek düzeyde dil yeterliliğine sahip olur.0
11Halkla ilişkiler ve Reklamcılık alanındaki bilgilerini bireysel ve/veya grup çalışmalarında kullanarak sosyal sorumluluk projelerine katkı sağlayabilir.1
12İletişim etiği ve mesleki etik donanımıyla bireysel etik bilincini geliştirir.1
13Mesleğe yönelik uygulama dersleri sayesinde sektördeki istihdam rekabetinde öncelik kazanır.2
14Örgütsel davranış biçimlerini öğrenir, sosyal haklar konusunda literatürü takip eder.1
15Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında gerekli olan teknolojik yenilikleri takip eder ve kullanır.2
16Starejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenir,  evrensel düşünme yeteneğini kazanır.3
17Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını da kapsayan iletişim ve medya sektörünün farklı dallarında da  uzmanlaşacak bilgi donanımına sahip olur.3
18Mesleki profesyonelliğini destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini öğrenir.3
19Toplumsal, kurumsal, bireysel çalışmalarda varlık gösterebilecek projeler üretebilir.2
20İletişim hukukunu bilir ve alana ilişkin hukuksal çerçeveye hakim olur.0