PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Geoteknik MühendisliğiCE 361313 + 245,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Zeminleri mühendislik amaçları için sınıflar
2. Zemindeki toplam gerilmeyi, efektif gerilmeyi ve boşluk suyu basıncını hesaplar
3. Zemindeki yeraltı suyunun 1 boyutlu ve 2 boyutlu akışını yöneten ilkeleri anlar
4. Konsolidasyon teorisini kavrar ve ilgili mühendislik problemlerini çözer
5. Farklı yükleme koşulları altında zeminlerin drenajsız ve drenajlı kesme dayanımını tahmin eder
6. Laboratuvar sonuçlarını değerlendirir ve geoteknik parametreleri elde etmek için gerekli korelasyonları yapar
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders aşağıdaki temel kavramları kapsamaktadır: (1) Geoteknik mühendisliğine genel bakış (2) Faz ilişkileri; zeminlerin endeks özellikleri ve sınıflandırılması (3) Zeminlerin sıkıştırılması (4) Efektif gerilme konsepti (5) Zeminlerin geçirimliliği (6) Konsolidasyon teorisi (7) Zeminlerin kayma mukavemeti kavramı
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yok
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Geoteknik Mühendisliğine Giriş
2Zeminlerin Oluşumu ve Faz İlişkisi
3Zeminlerin Endeks Özellikleri
4Zeminlerin Sıkıştırılması
5Zeminlerin Sıkıştırılması
6Efektif Gerilme
7Efektif Gerilme
8Ara Sınav
9Zeminlerin Geçirimliliği
10Zeminlerin Geçirimliliği
11Konsolidasyon Teorisi
12Konsolidasyon Teorisi
13Zeminlerin Kayma Mukavemeti
14Zeminlerin Kayma Mukavemeti
 
Kaynaklar:
Craig, R.F., Craig’s Soil Mechanics, Spon Press, 2004, 0415327024 Jean Pierre Bardet, Experimental Soil Mechanics (1st Edition), Prentice Hall, 1997, 0133749355
 
Diğer Kaynaklar:
Donald P. Coduto / Man-chu Ronald Yeung / William A. Kitch, Geotechnical Engineering: Principles & Practices (2nd Edition), Prentice Hall, 2010, 0132368684 Braja M. Das / Khaled Sobhan, Principles of Geotechnical Engineering (8th Edition), Cengage Learnin 2013, 1133108660
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Her hafta 3 saat ders ve 2 saat laboratuvar / soru çözümü gerçekleştirilecektir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Quiz6%10
Ara Sınav1%30
Laboratuvar8%20
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma.3
2Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.0
3Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi.0
4Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi.0
5Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.0
6Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.0
7Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.0
8Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma.0
9Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.0
10Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma.0
11Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma.0
12Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.0
13Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.0
14Proje yönetimi, ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma.0
15Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık sahibi olma.0
16Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.0