Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Geoteknik Mühendisliği | CE 361 | 3 | 1 | 3 + 2 | 4 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Zeminleri mühendislik amaçları için sınıflar |
2. Zemindeki toplam gerilmeyi, efektif gerilmeyi ve boşluk suyu basıncını hesaplar |
3. Zemindeki yeraltı suyunun 1 boyutlu ve 2 boyutlu akışını yöneten ilkeleri anlar |
4. Konsolidasyon teorisini kavrar ve ilgili mühendislik problemlerini çözer |
5. Farklı yükleme koşulları altında zeminlerin drenajsız ve drenajlı kesme dayanımını tahmin eder |
6. Laboratuvar sonuçlarını değerlendirir ve geoteknik parametreleri elde etmek için gerekli korelasyonları yapar |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders aşağıdaki temel kavramları kapsamaktadır:
(1) Geoteknik mühendisliğine genel bakış
(2) Faz ilişkileri; zeminlerin endeks özellikleri ve sınıflandırılması
(3) Zeminlerin sıkıştırılması
(4) Efektif gerilme konsepti
(5) Zeminlerin geçirimliliği
(6) Konsolidasyon teorisi
(7) Zeminlerin kayma mukavemeti kavramı |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Geoteknik Mühendisliğine Giriş |
2 | Zeminlerin Oluşumu ve Faz İlişkisi |
3 | Zeminlerin Endeks Özellikleri |
4 | Zeminlerin Sıkıştırılması |
5 | Zeminlerin Sıkıştırılması |
6 | Efektif Gerilme |
7 | Efektif Gerilme |
8 | Ara Sınav |
9 | Zeminlerin Geçirimliliği |
10 | Zeminlerin Geçirimliliği |
11 | Konsolidasyon Teorisi |
12 | Konsolidasyon Teorisi |
13 | Zeminlerin Kayma Mukavemeti |
14 | Zeminlerin Kayma Mukavemeti |
|
Kaynaklar: |
Craig, R.F., Craig’s Soil Mechanics, Spon Press, 2004, 0415327024
Jean Pierre Bardet, Experimental Soil Mechanics (1st Edition), Prentice Hall, 1997, 0133749355 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Donald P. Coduto / Man-chu Ronald Yeung / William A. Kitch, Geotechnical Engineering: Principles & Practices (2nd Edition), Prentice Hall, 2010, 0132368684
Braja M. Das / Khaled Sobhan, Principles of Geotechnical Engineering (8th Edition), Cengage Learnin 2013, 1133108660 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Her hafta 3 saat ders ve 2 saat laboratuvar / soru çözümü gerçekleştirilecektir.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Quiz | 6 | %10 |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Laboratuvar | 8 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma. | 3 |
2 | Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 0 |
3 | Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. | 0 |
4 | Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | 0 |
5 | Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 0 |
6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 0 |
7 | Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 0 |
8 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
9 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 0 |
10 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
11 | Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma. | 0 |
12 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 0 |
13 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 0 |
14 | Proje yönetimi, ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma. | 0 |
15 | Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık sahibi olma. | 0 |
16 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 0 |