| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Ürün Tasarımı | INAR 331 | 3 | 1 | 2 + 2 | 3 | 6,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Var olan tasarlanmış örneklerin analiz edilebilmesi |
| 2. Bir ürünün sıfırdan tasarlanabilmesi |
| 3. Farklı malzemeler hakkında bilgi sahibi olması |
| 4. Özgün detay çözümlemeleri önermeleri |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Amaç, öğrenciyi bir ürün tasarlamaya ve üretmeye teşvik etmektir. Süreç boyunca öğrencilerden tasarımlarının yapı, ergonomi, malzeme seçimi, kullanım ve maliyet konularını dikkate almaları beklenir. Ayrıca, uygun çizim tekniklerini kullanarak, o nesnenin belirli bir ortamdaki potansiyellerini ve kısıtlamalarını detaylandırma becerilerine göre değerlendirileceklerdir. |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenci çalışmasının herhangi bir bölümünün jeneratif bir AI aracı/LLM kullanılarak kopyalanmasına, literatür incelemesinin oluşturulmasına izin verilmez, çünkü bu dersin değerlendirme kriterlerine göre, öğrenci(ler) çalışmalarının öğrenciye özgü olması gerekmektedir ve çalışmanın doğruluğu, bütünlüğü ve geçerliliği öğrencinin sorumluluğudur. Ancak, standart akademik uygulama doğrultusunda, bu ders, AI araçları veya büyük ölçekli jeneratif modeller tarafından oluşturulan görseller hariç olmak üzere, akademik eleştiri ve tartışmanın bir parçası olarak açıklayıcı amaçlar için jeneratif AI örneklerinin kullanılmasına izin verir; bu örnekler, eğitmene sunulan herhangi bir metinde uygun şekilde işaretlenmeli ve biçimlendirme gereksinimlerine uygun şekilde tam olarak atıfta bulunulmalı ve referans gösterilmelidir. |
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Derse Giriş ve 'Objectified' izleme |
| 2 | Konu Anlatım: Çiftlemeler ve Ürün Tasarımı konusunda bilgisayarlı sunum ve çalıştay |
| 3 | Öğrenci Sunumları: Seçilen 3 oturma biriminin eleştirel analizi |
| 4 | Stüdyo kritikleri |
| 5 | Stüdyo kritikleri |
| 6 | Parçaların yeniden bir araya getirilmesi: Oturma birimi tasarımlarının ilk önerileri |
| 7 | Parçaların yeniden bir araya getirilmesi: Oturma birimi tasarımlarının ilk önerileri |
| 8 | Tasarımları üzerinden Stüdyo kritikleri |
| 9 | Tasarımları üzerinden Stüdyo kritikleri |
| 10 | Tasarımları üzerinden Stüdyo kritikleri |
| 11 | 1/1 ölçekli maket tasarımları üzerinden stüdyo kritikleri |
| 12 | 1/1 ölçekli maket tasarımları üzerinden stüdyo kritikleri |
| 13 | Üretim ve detay kritikleri |
| 14 | Üretim ve detay kritikleri |
| |
| Kaynaklar: |
| |
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| Gary R. Bertoline
Introduction to Graphics Communications for Engineers- Third Edition McGraw-Hill Higher Education, 2006
|
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Haftada 2 saat teorik, 2 saat uygulama olmak üzere 4 saat yapılmaktadır. Konu anlatımları ve kritikler ile öğrenci projelerini geliştirmek için gerekli teorik bilgi verilirken, uygulama saatlerinde ise öğrenciler stüdyo çalışması yapmaktadır. Stüdyo çalışmasında değerlendirme için kullanılan anahtar sistem jüri sistemidir. Öğrenciler, onları geliştirmek için tüm fikirleri ve girdileri paylaşırlar. Öğretim metodolojisi, her problem çözme sürecinde teorik ve pratik yönleri birlikte kapsar. Eğitmenler sorular, soyut-somut düşünme yolları oluşturur veya karar vermede anlamlı bir öğrenme dizisi planlar. |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ödev | 8 | %30 |
| Ara Sınav | 2 | %40 |
| Final Sınavı | 1 | %30 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 2,00 | 2,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 10 | 3,00 | 30,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 2 | 6,00 | 12,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 1 | 4,00 | 4,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 30,00 | 30,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | Tasarım sürecinde, yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini kullanarak, çevresel, toplumsal ve bireysel iyi oluşu gözeten yenilikçi ve çok boyutlu çözümler geliştirebilme. | 4 |
| 2 | Bilimsel ve güncel araştırma yöntemlerini, mesleki mevzuatları ve teknolojik araçları etkin şekilde kullanarak, iç mekanların duyusal, duygusal, ergonomik ve fiziksel konfor ihtiyaçlarına yönelik çözüm üretebilme ve bu çözümleri uygulayabilme. | 4 |
| 3 | İç mimarlık mesleğine özgü sorunlarda, evrensel, çevresel, sosyal, ekonomik, sanatsal ve kültürel duyarlılığı yüksek, insanı ve çevresel konforu gözeten, mesleki etik değerleri ve yasal düzenlemeleri temel kabul eden kararlar verebilme ve sorumluluk alabilme | 4 |
| 4 | Edindiği kuramsal ve kılgısal bilgi ve beceriler ile oluşturduğu özgün tasarımcı kimliğini koruyarak, bireysel ve/veya takım elemanı olarak çalışabilme, çağdaş, yaratıcı, bilimsel, kaliteli ve estetik çözümler önerebilme, bu önerileri uygulayabilme. | 4 |
| 5 | Mesleki bir sorun ile karşılaştığında bireysel olarak, sorunu tanımlama, ilgili konuyu kapsayan verileri toplama ve yorumlama, toplanan veriyi çözümleme (analiz etme), bu verileri kuramsal ve kılgısal bilgiler ile bileştirme (sentezleme) yoluyla yeni fikirler üretebilme ve bu fikirleri temel tasarım öğe ve ilkeleri ile 2 ve 3 boyutlu olarak temsil edebilme. | 4 |
| 6 | Ulusal ve uluslararası çok disiplinli ve çok kültürlü takımlarda, ana dilinde ve ingilizce olarak, takımı yönetebilme, iş birliği yapabilme, güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak mesleki paydaşlar ile hem sözlü hem de yazılı etkin iletişim kurabilme, sorumluluk alabilme ve sorumluluk verebilme. | 4 |
| 7 | Mesleki özfarkındalık, özgüven, özsaygı ve özyeterlilik geliştirebilme, yaşam boyu öğrenme bilinciyle, öz iyioluş ihtiyaçlarını gözetebilme ve sürekli gelişim sağlayabilme | 4 |
| 8 | Mesleki tarih, kültür, teknoloji ve malzeme bilgisini harmanlayarak, mobilya ölçeğinden bina ölçeğine, sürdürülebilir ve yenilikçi tasarım çözümleri oluşturma, projelendirme aşamasından staj ve uygulama aşamalarına, bu çözümleri iç ve dış paydaşlarla işbirliği içinde geliştirebilme. | 4 |