Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Modüler Sistemler ve Detay Tasarımı | INAR 337 | 3 | 1 | 2 + 2 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: Modüler tasarımın temel ilkelerini kavrayacak ve bunları mobilya ve iç mekân bileşenlerine uygulayabilecektir. Tarihsel ve çağdaş tasarım bağlamlarında modüler sistemleri analiz edip yorumlayabilecektir. Modüler mobilya elemanlarına ait teknik çizimler ve yapım detaylarını geliştirebilecektir. Kullanıcı ihtiyaçlarını, malzeme kısıtlarını ve üretim yöntemlerini dikkate alan bir modüler mobilya sistemi tasarlayıp prototipleyebilecektir. Modüler tasarım stratejilerine sürdürülebilirlik ilkelerini ve verimli malzeme kullanımını entegre edebilecektir. Tasarım çözümlerini test etmek ve ifade etmek amacıyla dijital modelleme araçlarını ve üretim tekniklerini (örneğin lazer kesim, CNC) kullanabilecektir. İşlevsel, estetik ve yapısal bütünlük gösteren modüler sistemleri geliştirmek üzere ekip çalışmasına katılabilecektir. Modüler tasarım çıktılarını sunumlar, akran değerlendirmesi ve gerçek dünya kısıtları üzerinden eleştirel olarak değerlendirebilecektir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, mimarlık ve tasarımda modüler sistemlerin prensiplerini ve uygulamalarını keşfederek, modüler bileşenlerin detaylı tasarım süreçlerine nasıl entegre edilebileceğini inceler. Öğrenciler, prefabrik, standartlaştırılmış ve uyarlanabilir çözümler dahil olmak üzere çeşitli modüler sistemleri ve bu sistemlerin malzeme seçimi, inşaat teknikleri ve mekânsal organizasyon üzerindeki etkilerini öğreneceklerdir. Vaka çalışmaları, uygulamalı egzersizler ve tasarım projeleri aracılığıyla, öğrenciler modüler sistemler kullanarak detaylı mimari bileşenler, montaj teknikleri ve sürdürülebilir çözümler oluşturma becerileri geliştireceklerdir. Ders, kavramsal tasarım ile inşaat detayları arasındaki ilişkiyi vurgulayarak, öğrencilere modüler sistemleri gerçek dünya mimarlık projelerinde uygulama yetkinliği kazandırmayı hedefler. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
- Virtual Prototyping and Detailing: Students can use AI-driven tools to create virtual prototypes of modular systems and test various detailing options in a virtual environment. This allows them to explore different material finishes, assembly techniques, and configurations before physical construction, reducing the risk of costly mistakes and rework.
- |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Modüler Mobilya Tasarımına Giriş |
2 | Mobilya İçin Modüler Tasarım İlkeleri |
3 | Modüler Mobilya İçin Malzeme Seçimi |
4 | Modüler Mobilya Tasarımında Yapının Kurulması |
5 | Modüler Mobilya Bileşenleri ve Sistemleri |
6 | Modüler Mobilya İçin Detaylı Çizimler Oluşturma |
7 | Modüler Mobilya İçin Dijital Prototipleme ve 3D Modelleme |
8 | Modüler Mobilyada Detaylandırma ve Montaj |
9 | Mobilya Tasarımlarını Prototip Yapma ve Test Etme |
10 | Grup Moduler Mobilya Tasarım Projesi |
11 | Final Projesi: Modüler Mobilya Tasarım ve Bileşen Üretimi |
12 | Final Projesi: Modüler Mobilya Tasarım ve Bileşen Üretimi |
13 | Final Projesi: Modüler Mobilya Tasarım ve Bileşen Üretimi |
14 | Final Proje Kritik ve Sunumları |
|
Kaynaklar: |
Ross, A. (2018). Modular design: A practical guide for building better modular systems. Wiley. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, uygulamalı atölye çalışmaları ve tasarım projelerinin bir kombinasyonu ile yürütülecektir. Dersler, modüler sistemlerin temel kavramlarını ve teorik temellerini tanıtırken, atölye çalışmaları öğrencilere pratik uygulamalara yönelik fırsatlar sunacaktır. Dersin odak noktası, teknik becerilerin geliştirilmesi, yaratıcı problem çözme yeteneklerinin güçlendirilmesi ve modüler sistemlerin gerçek dünya tasarım senaryolarına entegrasyon becerisinin kazanılması olacaktır. Öğrenciler, aktif katılımda bulunmaları, akranlarıyla işbirliği yapmaları ve bireysel tasarım projelerini tamamlamaları beklenmektedir. Ayrıca, ders, tasarım sürecinde yenilikçi ve verimli çözümler üretilmesine yardımcı olmak amacıyla dijital araçlar ve yapay zeka tabanlı teknolojiler içerecektir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Durum Analizi | 1 | %10 |
Proje Sunumları | 2 | %50 |
Final Projesi | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Tasarım sürecinde, yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini kullanarak, çevresel, toplumsal ve bireysel iyi oluşu gözeten yenilikçi ve çok boyutlu çözümler geliştirebilme. | 4 |
2 | Bilimsel ve güncel araştırma yöntemlerini, mesleki mevzuatları ve teknolojik araçları etkin şekilde kullanarak, iç mekanların duyusal, duygusal, ergonomik ve fiziksel konfor ihtiyaçlarına yönelik çözüm üretebilme ve bu çözümleri uygulayabilme. | 4 |
3 | İç mimarlık mesleğine özgü sorunlarda, evrensel, çevresel, sosyal, ekonomik, sanatsal ve kültürel duyarlılığı yüksek, insanı ve çevresel konforu gözeten, mesleki etik değerleri ve yasal düzenlemeleri temel kabul eden kararlar verebilme ve sorumluluk alabilme | 3 |
4 | Edindiği kuramsal ve kılgısal bilgi ve beceriler ile oluşturduğu özgün tasarımcı kimliğini koruyarak, bireysel ve/veya takım elemanı olarak çalışabilme, çağdaş, yaratıcı, bilimsel, kaliteli ve estetik çözümler önerebilme, bu önerileri uygulayabilme. | 4 |
5 | Mesleki bir sorun ile karşılaştığında bireysel olarak, sorunu tanımlama, ilgili konuyu kapsayan verileri toplama ve yorumlama, toplanan veriyi çözümleme (analiz etme), bu verileri kuramsal ve kılgısal bilgiler ile bileştirme (sentezleme) yoluyla yeni fikirler üretebilme ve bu fikirleri temel tasarım öğe ve ilkeleri ile 2 ve 3 boyutlu olarak temsil edebilme. | 3 |
6 | Ulusal ve uluslararası çok disiplinli ve çok kültürlü takımlarda, ana dilinde ve ingilizce olarak, takımı yönetebilme, iş birliği yapabilme, güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak mesleki paydaşlar ile hem sözlü hem de yazılı etkin iletişim kurabilme, sorumluluk alabilme ve sorumluluk verebilme. | 2 |
7 | Mesleki özfarkındalık, özgüven, özsaygı ve özyeterlilik geliştirebilme, yaşam boyu öğrenme bilinciyle, öz iyioluş ihtiyaçlarını gözetebilme ve sürekli gelişim sağlayabilme | 3 |
8 | Mesleki tarih, kültür, teknoloji ve malzeme bilgisini harmanlayarak, mobilya ölçeğinden bina ölçeğine, sürdürülebilir ve yenilikçi tasarım çözümleri oluşturma, projelendirme aşamasından staj ve uygulama aşamalarına, bu çözümleri iç ve dış paydaşlarla işbirliği içinde geliştirebilme. | 3 |