PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Analog ElektronikMECE 349313 + 245,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüBelirsiz
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Bir diyotun, bir BJT'nin ve bir FET'in nasıl çalıştığını tanımlamak. Diyotu, BJT transistörünü ve FET devrelerini tanımlamak, ayırt etmek ve hesaplamak. BJT'lerin ve FET'lerin DC önyargı devrelerini analiz etmek. BJT ve FET devrelerinin küçük sinyal voltaj amplifikasyonunu, giriş ve çıkış empedanslarını hesaplamak ve ayırt etmek
2. Bir amplifikatörün frekans davranışını yorumlamak. Bir amplifikatör için frekans tepkisi grafiğini çizmek, kritik frekansları hesaplamak, performansı değerlendirmek.
3. Bir RC devresinin zaman davranışını ve frekans tepkisini hesaplamak. Bir amplifikatörün frekans tepkisini oluşturmak, frekans davranışını incelemek ve değerlendirmek. Op-amp devrelerini ayırt etmek ve voltaj kazancı, giriş ve çıkış empedanslarını hesaplamak. Aktif filtreleri ayırt etmek ve frekans tepkilerini çizmek
4. Güç amplifikatörlerini tanımlamak, güç amplifikasyonunu, verimliliği analiz etmek ve hesaplamak. Örneklemeyi, analogdan dijitale, dijitalden analoğa dönüşümü tanımlamak, parametreleri karşılaştırmak ve zıtlaştırmak. Negatif ve pozitif geri beslemeyi ayırt etmek ve tanımak, osilatörleri tanımlamak. Voltaj düzenlemesini yorumlamak, voltaj düzenleme devrelerini tartışmak. Bir DC doğrultucu devresini analiz etmek ve tasarlamak. Diğer yarı iletken cihazları tanımlamak ve uygulamalarını listelemek
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerMECE 234
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Yarı iletkenlerin fiziksel yapısının açıklanması. Yarı iletken aygıtların analizi ve kullanımı: Diyotlar, Bipolar Kavşak Transistörleri (BJT'ler), Alan Etkili Transistörler (FET'ler), DC önyargılama ve bu aygıtların küçük sinyal analizi ve bunların amplifikatör olarak kullanılması. Farklı FET tipleri (JFET'ler, MOSFET'ler, D-MOSFET'ler, E-MOSFET'ler). Amplifikatörlerin frekans analizi. Analog entegre devrelerin uygulamaları, özellikle operasyonel amplifikatörler (op-amp'ler) ve diğerleri bu derste öğretilir. Aktif filtre tasarımı, osilatör yapımı, voltaj kontrollü osilatör, FM modülatörü, demodülatör devreleri, analogdan dijitale, dijitalden analoğa dönüştürücüler, güç amplifikatörlerinin tasarımı ve analizi bu dersin konuları arasındadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Bulunmamkatadır
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Yarıiletken Diyotlar
2Diyot Uygulamaları
3Bipolar Kavşak Transistörleri (BJT'ler), BJTleri DC Öngerilimleme
4Alan Etkili Transistörler (FET'ler), FET DC Öngerilimleme (JFET, MOSFET)
5BJT Modelleme-Küçük Sinyal Analizi, FET Modelleme-Küçük Sinyal Analizi, MOSFET modelleme ve küçük sinyal analizi
6RC ağlarının frekans tepkisi, BJT ve FET amplifikatörlerinin frekans tepkisi
7RC ağlarının frekans tepkisi, BJT ve FET amplifikatörlerinin frekans tepkisi
8Diferansiyel ve Operasyonel Amplifikatörler (Op-Amp'ler), Op-Amp uygulamaları, Doğrusal Dijital Entegre Devreler (IC'ler)
9Diferansiyel ve Operasyonel Amplifikatörler (Op-Amp'ler), Op-Amp uygulamaları, Doğrusal Dijital Entegre Devreler (IC'ler)
10Diferansiyel ve Operasyonel Amplifikatörler (Op-Amp'ler), Op-Amp uygulamaları, Doğrusal Dijital Entegre Devreler (IC'ler)
11Analog-Dijital ve Dijital-Analog Dönüştürücüler, Negatif Geri Besleme ve Osilatörler
12Analog-Dijital ve Dijital-Analog Dönüştürücüler, Negatif Geri Besleme ve Osilatörler
13Güç Amplifikatörleri, Regülatörler, Diyak, Triyak, Silikon Kontrollü Doğrultucu, Diğer Doğrusal Olmayan Devre Elemanları
14Güç Amplifikatörleri, Regülatörler, Diyak, Triyak, Silikon Kontrollü Doğrultucu, Diğer Doğrusal Olmayan Devre Elemanları
 
Kaynaklar:
R.L. Boylestadt, L. Nashelsky Electronic Devices and Circuit Theory 10th edition, Prentice-Hall, Inc. 2009 978-0-13-606463-3
 
Diğer Kaynaklar:
P. Horowitz, W. Hill, The Art of Electronics-2nd edition, Cambridge University Press. 1994 0-521-37095-7 F.H. Mitchell,JR, F.H. Mitchell, SR, Introduction to Electronics Design-2nd edition, Prentice-Hall, Inc. 1992 0-13-473679-6 Adel S. Sedra and Kenneth C. Smith, Microelectronic Circuits, Oxford University Press 1998
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
3 saat ders ve 2 saat laboratuvar uygulaması
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Midterm Exam1%25
Final Sınavı1%35
Laboratuvar Projesi1%20
Laboratuvar Çalışması14%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)142,0028,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)00,000,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)11,001,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)141,0014,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)110,0010,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)120,0020,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)110,0010,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi.0
2Bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.0
3Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi.0
4Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. 0
5Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.3
6Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.0
7Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.3
8Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi.0
9Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.0
10Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi.0
11Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık.0
12Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.0
13Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi.0
14Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.0
15Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık.0
16Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.0