PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Uluslararası Ticaret için Yöneylem AraştırmasıINTT 313313 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Gerçek dünya bir problemi matematiksel programlama modeli olarak formüle etmek.
2. Doğrusal programlama için simplex yönteminin teorik çalışma prensiplerini anlamak ve bunu el ile iterasyonlarını gerçekleştirmek.
3. Taşıma ve atama gibi özel doğrusal programlama problemlerini çözmek.
4. En kısa yol, minimum yayılma ağacı ve maksimum akış gibi ağ modellerini çözmek.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, karar gerektiren farklı ortamlardaki sorunları çözmede yardımcı olmaktadır. Modül, doğrusal programlama, taşıma, atama ve CPM/PERT teknikleri gibi konuları kapsamaktadır. İşletme yöneticilerinin karar ortamlarında karşılaştığı sorunları çözmek için analitik teknikler ve bilgisayar paketleri kullanılacaktır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Vardır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş, Problem Çözme ve Karar Verme, Nitel Analiz, Nicel Analiz
2Model Geliştirme, Veri Hazırlama, Model Çözümü, Doğrusal Programlamaya Giriş
3İki Değişkenli Doğrusal Programlama Problemlerinin Grafiksel Çözümü
4Özel Durumların İncelenmesi, Genel Cebirsel Yaklaşım
5Doğrusal Sistem Denklemlerinin Çözümü, Simpleks Algoritmasına Giriş
6Simpleks Algoritması Yaklaşımı
7Ara sınav
8Optimizasyon ve Diğer Problemlerin Duyarlılık Analizi
9Tamsayı ve Karma Tamsayı Programlama
10Ulaştırma Problemleri
11Atama Problemleri
12Aktarma Problemleri
13Ağ Modelleri
14CPM / PERT
 
Kaynaklar:
Operations Research: Applications and Algorithms. W.L. Winston. Thomson / Brooks-Cole, 2004.
 
Diğer Kaynaklar:
Öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders materyalleri.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dersler üç saat sürmektedir. Farklı problem setleri dersin webonline sayfasında sunulmaktadır. Öğrencilerin örnekleri çözmeleri beklenmektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Quiz3%20
Assignment1%15
Midterm Exam1%25
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Küresel ekonomi, finans, pazarlama ve genel olarak işletmecilik hakkında temel ve güncel bilgilere sahip olmak.4
2Genel olarak dış ticaret, ihracat ve ithalat, gümrük işlemleri, teşvik mevzuatı hakkında güncel bilgilere sahip olmak.1
3Ekonomide ve genel işletmecilikte kullanılan sayısal ve analitik araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak.4
4Uluslararası bazda iş müzakereleri ve görüşmeleri yürütme bilgi ve yeteneğini kazandırmak ve geliştirmek. 1
5İş hayatında karşılaşabileceği riskleri öngörme ve bu engellere yönelik çözümler üretebilme becerisi kazanmak.3
6Elektronik ticaret, dijital pazarlama ve yapay zekâ gibi yeni imkânların dış ticarette kullanım becerisini kazandırmak.2
7İngilizce, Rusça ve Almanca dillerinde iletişim kurabilme yeteneğini geliştirmek.0
8Zorunlu staj ve alan çalışmalarıyla ihracat ve ithalat operasyonları hakkında gerekli bilgilere sahip olmak3
9Dış ticarette depolama, yükleme, boşaltma, taşıma ve stok kontrol gibi lojistik hizmetleri konusunda temel bilgilere sahip olmak.4
10Hem yerel hem de uluslararası operasyonlarda, ekonomi veya iş alanında üst düzey yönetime aday olmak.3
11Hem iyi bir ekonomist hem de iyi bir işletme bilimcisi olarak, küresel ve ulusal sınırlar içinde meydana gelen olaylara yanıt verebilme ve analitik düşünme yeteneğine sahip olmak.4
12Günlük yaşamın gerektirdiği temel teorik ve pratik bilgiye sahip olmak.4
13Piyasanın gerektirdiği rekabet koşullarına uygun bilgiyle donatılmak. 4
14İnovasyon ve sürekli gelişimin önceliğini özümsemek.4