Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Pazarlama İlkeleri | MAN 307 | 3 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Temel pazarlama olgularını kavrayabilecek |
2. Hedef pazar segmentlerini tanımlayabilecek ve hedef pazarlama stratejilerini uygulayabilecek |
3. Potansiyel pazarlar için makro çevre analizi yapabilecek |
4. Ürün yaşam döngüsü aşamalarını kurabilecek ve geliştirebilecek |
5. Yeni ürün geliştirme stratejileri uygulayabilecek |
6. Pazar araştırması faaliyetlerini yürütebilecek, analiz edebilecek ve yorumlayabilecek |
7. Pazarlama araştırması alanındaki etik hususlara ilişkin değerlendirme yapabilecek |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Pazarlama dinamik bir işletmecilik alanı olup girişimlerin yurtiçi ve yurtdışında karşılaştıkları zorluklarla başedebilmelerinde kullanabilecekleri temel araçtır. Bu derste öğrenciler pazarlama yönetiminin gerçek niteliği ve faaliyet alanını öğreneceklerdir. Öğrenciler; (1) pazarlama stratejisi, (2) Pazar bölümlemesi, (3) hedef pazarlama, (4) pazarlama planı, (5) toptancılık ve perakendecilik, (6) dağıtım, (7) uluslararası pazarlama, (8) promosyon, (9) fiyatlama, (10) hizmet pazarlaması gibi pazarlamanın temel boyutlarına yönelik bilgi sahibi olacaklardır. Öğrenciler ayrıca, pazarlamanın işletme için stratejik önemini de öğreneceklerdir.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Temel Pazarlama Kavramlarına Genel Bakış |
2 | Stratejik Pazarlama |
3 | Çevresel Pazarlama Analizi |
4 | Hedef Pazar Geliştirme |
5 | Pazarlama Karması Elemanları |
6 | Hedef Pazarlama Stratejileri |
7 | Ara Sınav |
8 | Yeni Ürün Geliştirme Süreci |
9 | Pazarlama Araştırma Yöntemleri |
10 | Nitel Araştırma Araçları |
11 | Nicel Araştırma Araçları |
12 | Marka Yönetimi Kararları |
13 | Dağıtım ve Fiyatlama Stratejileri |
14 | Hizmet Pazarlaması |
|
Kaynaklar: |
Philip Kotler, Gary Armstrong (2015) Marketing Management Pearson ISBN 978-0133856460 |
|
Diğer Kaynaklar: |
İsmet Mucuk (2009) Pazarlama İlkeleri Gazi Kitabevi ISBN 9789757337591 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Pazarlama ilkeleri ve önemli stratejik pazarlama konuları ile ilgili haftalık üç saat ders yapılacaktır. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılmaları ve sınıf projelerini ve etkinliklerini düzenli olarak sunmaları beklenmektedir.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %35 |
Ödev | 1 | %15 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İşletmelerin faaliyet gösterdikleri ekonomik ve hukuki çevre ile ilgili ayrıntılı bilgiye sahip olur. | 4 |
2 | Yönetim-organizasyon, muhasebe, finans, pazarlama, üretim/faaliyet yönetimini kapsayan temel işletmecilik fonksiyonları ile ilgili ayrıntılı teorik altyapı bilgisine sahip olur. | 4 |
3 | İşletmecilikte sıklıkla kullanılan sayısal tekniklerle ilgili temel ve orta seviyede bilgi sahibi olur. | 4 |
4 | Uzman olmak isteği bir işletmecilik alanında (sayısal yöntemler dahil) derinlemesine bilgi sahibi olur. | 4 |
5 | Elde ettiği bilgiyi bir işletmeyi kurmak veya işletmenin tamamını veya bir bölümünü yönetmek için uygulayabilir. | 4 |
6 | İşletmecilik problemlerini açıklıkla tanımlamak ve çözüm geliştirmek için kantitatif ve kalitatif yöntemleri uygulayarak veri toplayabilir, verileri düzenleyebilir, verileri analiz edebilir, analiz sonuçlarını yorumlayabilir. | 4 |
7 | Analizler, bulgular, çıkarımlar ve tekliflerle ilgili üstleri, ekip elemanları, meslektaşları ve astlarıyla yeterli yazılı ve sözlü iletişimde bulunabilir. | 4 |
8 | İşletme ve yönetim alanlarında araştırma yapabilir. | 4 |
9 | Ekip çalışması içinde lider veya uzman olarak sorumluluklarını yerine getirebilir. | 4 |
10 | Paydaşların ihtiyaçlarını analiz etmek ve bu analizlere dayanarak örgütün amaç ve hedeflerini geliştirmek için örgütün paydaşları ile etkili iletişim kurma becerisini kazanır. | 4 |
11 | Kendisinin öğrenme ve kişisel gelişme gereksinimlerini belirleyebilir ve aynı zamanda daha ileri derece programlarını takip edecek kapasiteye ulaşır. | 4 |
12 | Bağlı olduğu örgütü değerlendirebilme becerisi kazanır ve edindiği bilgilere eleştirel olarak yaklaşabilir. | 4 |
13 | Bölümün öğretim dili olan İngilizceyi en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. | 4 |
14 | İşletmeciliğin gerektirdiği bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi seviyesinde kullanabilir. | 4 |
15 | İşletme yöneticisi olarak, kalite farkındalığı, iş sağlığı ve güvenli, hizmet içi eğitim, çevre duyarlılığı, sosyal sorumluluk, sosyal, örgütsel ve iş etiği konularında sorumluluk sahibi olup uygun davranışlar sergiler. | 4 |
16 | Bağlı olduğu örgütte yenilik ve sürekli gelişmeyi teşvik edebilir. | 4 |