Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kişilik Kuramları | PSY 335 | 3 | 1 | 4 + 0 | 4 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Kişilik kavramının tanımını öğrenme |
2. Teorilerin güçlü ve geliştirilebilir yönlerini yorumlama |
3. Kişilik geilişimini anlamada her teorinin özgün katkısını özetleyebilme |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu dersin amacı öğrenciye kişilik, kişiliğin ölçülmesi, kişilik testleri, ve çeşitli kişilik kuramları konularında bilgi sağlamaktır. Bu dersin içeriği kişiliğin tanımı; ölçme yöntemleri; objektif ve projektif testler; ve Freud, Adler, Jung, Rogers, Erikson, Bandura, Skinner, Cattell ve Eysenck gibi farklı kuramcıların yaklaşımları konularını içermektedir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Kişilik Teorilerine giriş |
2 | Freud: Psikanalitik teori |
3 | Klein: Nesne ilişkileri teorisi |
4 | Adler: Bireysel psikoloji |
5 | Jung: Kimlik |
6 | Vize & Erikson: Neo-Analitik teori |
7 | Maslow and Rogers: Humanistik yaklaşım |
8 | Bandura: Bilişsel Sosyal teori |
9 | Skinner: Davranışçı yaklaşım |
10 | Cattell ve Eysenck: Trait yaklaşımı |
11 | May: Varoluşçu yaklaşım |
12 | Role-play |
13 | Role-play |
|
Kaynaklar: |
Theories of personality, 7th edition, Feist and Feist. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %55 |
Ödev | 1 | %15 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |