PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Planlama Stüdyosu IIICRP 301314 + 4610,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Bir kent bölgenin ekonomik, sosyal, kültürel ve teknik açıdan ilişkileri konusunda bilgi sahibi olmak
2. Bölgesel ve bölgeler arası ilişki ve problemleri anlamak
3. Öğrencilerin bir problem alanına yaklaşımları konusunda analitik bakış açısı geliştirmelerini sağlamak
4. Bir kent bölge içinde yer alan çok yönlü ve hiyerarşik yapıları incelemek
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerCRP 202
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, “stratejik planlama yaklaşımı” kapsamında analiz, planlama ve tasarım uygulamalarını birleştirmeyi ve daha çok bölgesel ölçekte odaklanmayı amaçlamaktadır. Ders kapsamında çalışma alanı olarak seçilen bölge konusunda bölgeler arası yapıları ve süreçleri anlamak için ayrıntılı bir bölgesel çalışma yürütülmektedir. Öğrenciler gruplar halinde seçilen bölgeyi demografi, yerleşim hiyerarşisi, bölgesel kalkınma, idari yapı vb. konularda analiz ederek döneme başlamaktadır. Bu analiz sonucunda bölge için stratejik planlama altında vizyonlar, stratejiler ve politikalar belirlenir. Bu derste üç önemli aşama tamamlanmaktadır: 1. Analiz, 2. 1 / 250.000 ve 1/100.000 Stratejik Mekansal Planlama Aşamaları.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş
2Analiz
3Analiz
4Analiz
5Saha gezisi
6Verilerin derlenmesi
7Verilerin analiz edilip sunulması
8Stratejik planlamaya giriş
9Stratejik planlama birinci aşama
10Stratejik planlama ikinci aşama
11Katılımcı planlama ve paydaş analizi
12Stratejik mekansal planlama (1/250.000 ölçek)
13Stratejik mekansal planlama (1/250.000 ölçek)
14Stratejik mekansal planlama (1/250.000 ölçek)
 
Kaynaklar:
• Alkay, E. (2014) Şehir Planlamada Analiz ve Değerlendirme Teknikleri, Literatür Yayınevi: İstanbul. • Çubukçu M., (2008) Planlamada Klasik ve Sayısal Yöntemler, ODTÜ Yayıncılık
 
Diğer Kaynaklar:
• Allison, M., Kaye J., (2015) Strategic Planning for Nonprofit Organizations, A Practical Guide for Dynamic Times, Wiley Publishing. • Bryson, J. M. (2004) What To Do When Stakeholders Matter, Public Management Review, Vol. 6, s. 21-53. • Isard, W. (1998), Methods of Interregional and Regional Analysis, Taylor and Francis • David, F. (2010). Strategic Management. 13th ed. Prentice Hall, Upper Saddle River N.J. • Meeda, B; Parkin N; Walton D. (2007) Graphics for Urban Design, GB: Thomas Telford Books. • Mintzberg, H., Ahlstrand, B., Lampel., J., (2008) Strategy Bites Back: Strategy is far more, and less, than you ever imagined, Edinburg: Prentice Education. • Wang X; Hofe V. R. (2007) Research Methods in Urban and Regional Planning, New York: Springer.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders yapılan çalışamalr kapsamında yüzyüze kritikler ve teorik anlatımlara yürütülmektedir. Ders haftada 4 saat ders ve 4 saat stüdyo çalışması olarak düzenlenmiştir. Stüdyo çalışması, grup çalışması, stüdyo eleştirileri ve jüri sistemi olarak düzenlenmiştir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav2%60
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor