Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İç Mekan Tasarım Stüdyosu III | INAR 301 | 3 | 1 | 4 + 4 | 6 | 9,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İç mekanların sorunlarını ve kullanıcı gereksinimlerini analiz etmek |
2. Yeni işlevler için mimari ihtiyaç programları oluşturmak |
3. Bir proje için özel tasarım dili geliştirmek ve kullanmak |
4. Bir projenin belirli detaylarını tasarlamak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | INAR 288, INAR 202 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | INAR 210 |
|
Dersin Tanımı:
Bu, Tasarım Stüdyosu serisinin üçüncü stüdyosudur. Interior Design Studio serisi, iç mimari müfredatının çekirdeğini oluşturur. Tasarım Stüdyosu serisi, öğrencilerin teorik ve teknik bilgilerini/becerilerini belirli tasarım problemlerine uygulamalarına olanak tanır. Serideki her stüdyo, tasarım probleminin konusuna, konseptine, ölçeğine ve bağlamına farklı bir vurgu yaparak tasarımın çeşitli yönlerini kapsar.
Bu derste, kompleks yapılardaki çeşitli faaliyetlerin kültürel, estetik ve sosyal değerleri bağlamında tanınmasına özel bir önem verilmektedir. Ayrıca, bir tasarım dilinin geliştirilmesi ve uygulanması dersin önemli bir yönüdür. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrenci çalışmasının herhangi bir bölümünün jeneratif bir AI aracı/LLM kullanılarak kopyalanmasına, literatür incelemesinin oluşturulmasına izin verilmez, çünkü bu dersin değerlendirme kriterlerine göre, öğrenci(ler) çalışmalarının öğrenciye özgü olması gerekmektedir ve çalışmanın doğruluğu, bütünlüğü ve geçerliliği öğrencinin sorumluluğudur. Ancak, standart akademik uygulama doğrultusunda, bu ders, AI araçları veya büyük ölçekli jeneratif modeller tarafından oluşturulan görseller hariç olmak üzere, akademik eleştiri ve tartışmanın bir parçası olarak açıklayıcı amaçlar için jeneratif AI örneklerinin kullanılmasına izin verir; bu örnekler, eğitmene sunulan herhangi bir metinde uygun şekilde işaretlenmeli ve biçimlendirme gereksinimlerine uygun şekilde tam olarak atıfta bulunulmalı ve referans gösterilmelidir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Problemin tartışılması ve grup ve bireysel araştırmaların başlaması |
2 | Araştırma ve Konsept geliştirme |
3 | Ön jüri 1: Tasarım önerisi geliştirme ve ön araştırma |
4 | 1/200 veya 1/100 ölçekli çevre ve mimari plan geliştirme |
5 | 1/50 ölçekli kat planları/tavan planları/cepheler/kesitler/perspektiflerde iç mekan tasarımının geliştirilmesi |
6 | 1/50 ölçekli kat planları/tavan planları/cepheler/kesitler/perspektiflerde iç mekan tasarımının geliştirilmesi |
7 | 1/50 ölçekli kat planları/tavan planları/cepheler/kesitler/perspektiflerde iç mekan tasarımının geliştirilmesi |
8 | Ön Jüri 2: 1. Aşamanın Teslimi ( 1/50 ölçekli Ön Tasarım teklifi) |
9 | İkinci aşamanın tanıtımı ve araştırması |
10 | Seçilen Alanların Detaylı Tasarımı |
11 | Seçilen Alanların Detaylı Tasarımı |
12 | Mobilya ve detay tasarımı |
13 | Ön Jüri 3: 2. Aşamanın teslimi (1/20 ölçekli Seçili alanların detaylı tasarımı) |
14 | Ortam ambiyansı, Renk, Sunum ve Poster üzerine tartışmalar |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, 14 haftalık akademik dönem boyunca haftada 8 saat denetimli stüdyo çalışması yürütülecektir. Her hafta dersin 4 saati, ya konu anlatımı şeklinde ya da öğrencilerin çalışmalarının eleştirisi ve değerlendirmesi şeklinde teorik tartışmalardan oluşacak; diğer 4 saati öğrencilerin tasarım çalışmalarından oluşacaktır.
Ders, 14 haftalık bir akademik dönem boyunca haftada 8 saat yürütülecektir. Her hafta, dersin 4 saati, ya ders şeklinde ya da panel eleştirileri ve öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesi şeklinde teorik tartışmalardan oluşacaktır. Her haftaki diğer 4 saat ise öğrencilerin tasarım çalışmalarından oluşacaktır. Proje oluşumunda kullanılan yöntem ve süreçler, final jürisine sunulan nihai tasarımdan daha önemli kabul edilir. Bu nedenle, öğrencilerin stüdyoda hazır bulunmaları, çalışmalarını panele sunmaları ve stüdyo saatleri sırasında tartışmalara katılmaları beklenmektedir. Ders saatleri öğrencilerin evde gerçekleştirdikleri çalışmaları tartışmak ve eleştirmek için kullanılmaktadır.
Dönem, her biri farklı bir proje aşamasını içeren aşamalara bölünecektir. Her aşama için gereken çalışma, Ön çalışma, Kavramsal Tasarım ve Seçilen Alanın Tasarımı'ndan oluşur. Her aşamanın sonunda öğrenci bir jüri tarafından değerlendirilecektir. Öğrencilerin projeleri, jüriler, stüdyo eleştirileri, hafta sonu eskiz problemleri (wsp) ve araştırma becerileri/sunumları aracılığıyla değerlendirilecektir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Proje | 3 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Tasarım sürecinde, yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini kullanarak, çevresel, toplumsal ve bireysel iyi oluşu gözeten yenilikçi ve çok boyutlu çözümler geliştirebilme. | 4 |
2 | Bilimsel ve güncel araştırma yöntemlerini, mesleki mevzuatları ve teknolojik araçları etkin şekilde kullanarak, iç mekanların duyusal, duygusal, ergonomik ve fiziksel konfor ihtiyaçlarına yönelik çözüm üretebilme ve bu çözümleri uygulayabilme. | 4 |
3 | İç mimarlık mesleğine özgü sorunlarda, evrensel, çevresel, sosyal, ekonomik, sanatsal ve kültürel duyarlılığı yüksek, insanı ve çevresel konforu gözeten, mesleki etik değerleri ve yasal düzenlemeleri temel kabul eden kararlar verebilme ve sorumluluk alabilme | 4 |
4 | Edindiği kuramsal ve kılgısal bilgi ve beceriler ile oluşturduğu özgün tasarımcı kimliğini koruyarak, bireysel ve/veya takım elemanı olarak çalışabilme, çağdaş, yaratıcı, bilimsel, kaliteli ve estetik çözümler önerebilme, bu önerileri uygulayabilme. | 4 |
5 | Mesleki bir sorun ile karşılaştığında bireysel olarak, sorunu tanımlama, ilgili konuyu kapsayan verileri toplama ve yorumlama, toplanan veriyi çözümleme (analiz etme), bu verileri kuramsal ve kılgısal bilgiler ile bileştirme (sentezleme) yoluyla yeni fikirler üretebilme ve bu fikirleri temel tasarım öğe ve ilkeleri ile 2 ve 3 boyutlu olarak temsil edebilme. | 4 |
6 | Ulusal ve uluslararası çok disiplinli ve çok kültürlü takımlarda, ana dilinde ve ingilizce olarak, takımı yönetebilme, iş birliği yapabilme, güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak mesleki paydaşlar ile hem sözlü hem de yazılı etkin iletişim kurabilme, sorumluluk alabilme ve sorumluluk verebilme. | 4 |
7 | Mesleki özfarkındalık, özgüven, özsaygı ve özyeterlilik geliştirebilme, yaşam boyu öğrenme bilinciyle, öz iyioluş ihtiyaçlarını gözetebilme ve sürekli gelişim sağlayabilme | 4 |
8 | Mesleki tarih, kültür, teknoloji ve malzeme bilgisini harmanlayarak, mobilya ölçeğinden bina ölçeğine, sürdürülebilir ve yenilikçi tasarım çözümleri oluşturma, projelendirme aşamasından staj ve uygulama aşamalarına, bu çözümleri iç ve dış paydaşlarla işbirliği içinde geliştirebilme. | 4 |