Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme | PSY 331 | 3 | 1 | 3 + 2 | 4 | 7,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Psikolojik testin temel ilkelerini ve varsayımlarını yorumlayabilir ve değerlendirebilir |
2. Bilimsel düşünme becerilerini kazanır. |
3. Psikolojik test ve ölçümde davranış etiğini öğrenir. |
4. Psikolojik test ve ölçme prensipleri hakkında temel bilgileri geliştirir. |
5. Beceri, ilgi alanları ve kişilik ölçütlerinin nasıl geliştirileceğini öğrenirler. |
6. Farklı ölçme yöntemlerinin kalitesinin nasıl değerlendirileceğini öğrenirler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders üç bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde, psikolojik testlere giriş yapılır ve testler ve ölçümler hakkında bilgi edinme, psikolojik yapıları tanımlama ve ölçme, test etme ve toplumu ölçme amaçlamaktadır. Dersin ikinci bölümünde, ölçekler, dönüşümler, normlar, güvenilirlik, geçerlilik ve madde analizi gibi konuların tanıtımı ile birlikte psikolojik ölçüm prensipleri ele alınmaktadır. Dersin son bölümü, öğrencilere gelişmekte olan yetenek, ilgi ve kişilik ile ilgili ölçümlerin temellerini ve uygulamalarını tanıtmak için tasarlanmıştır.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Test ve Ölçümler |
3 | Psikolojik Özelliklerin Tanımlanması ve Ölçülmesi: Beceri, İlgi Alanları ve Kişilik |
4 | Basic Concepts in Measurement and Statistics |
5 | Ölçekler, Dönüşümler ve Normlar |
6 | Ara Sınav 1 |
7 | Güvenilirlik: Test Puanlarının Tutarlılığı |
8 | Test Güvenilirliği ile İlgili Bilgileri Kullanma ve Yorumlama |
9 | Ölçme Geçerliliği: İçerik ve Yapısal Odaklı Stratejiler |
10 | Karar Geçerliliği |
11 | Ara Sınav 2 |
12 | Madde Analizi |
13 | Test Geliştirme Süreci |
14 | Gözden Geçirme |
|
Kaynaklar: |
Murphy, K. R., & Davidshofer, C. O. (2004). Psychological Testing: Principles and Applications (6th edition). Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders haftalık 3 saat teorik ve 2 saat labotatuvar olarak tasarlanmıştır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 2 | %60 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |