PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Dijital DiplomasiPSI 3343 + 036,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Dijital diplomasinin ne olduğunun kavramlaştırılması
2. Dijital araçların diplomatların kapasitesini nasıl artırdığını fark edip tartışmak
3. Güncel eğilimler, tartışmalar, söylemler ve konunun bağlamına yerleştirilmesi hakkında ileri seviyede bilgi edinmek
4. Küresel siyasetin geleceğini dijitalleşme açısında analiz edip sentezleme
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Dijital teknolojiler, diplomasi dünyasını kökünden değiştirmektedir. Devlet ve şirketler, STKlar ve bireyler başta olmak üzere devlet dışı aktörlerin, uluslararası tartışmalara gerçek zamanlı katılımına olanak vermektedir. Bu ders, diplomasi çalışmalarının bu yeni ilgi alanını, dijital teknolojilerinin diplomasi uygulamaları, süreçleri ve dili üzerindeki etkilerine odaklanarak incelemek için tasarlanmıştır. Bunu yaparken internet yönetişimi, siber savaş, siber casusluk, sosyal medya algoritmaları ve sahte haber gibi konular üzerinde özellikle durulacaktır
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1GİRİŞ
2DİJİTAL DİPLOMASİ: TANIMLAR, KAVRAMLAR, SORUNLAR VE İMKANLAR
3DİJİTAL DİPLOMASİ, BÜYÜKELÇİLİKLER VE ULUSLARARASI ÖRGÜTLER
4KAMU DİPLOMASİSİ VE SOSYAL MEDYA
5SOSYAL MEDYA, ALGORİTMALAR VE YALAN HABER
6ULUSAŞIRI TOPLULUKALR, DİJİTAL EGEMENLİKLER, DİJİTAL SINIRLAR VE DİJİTAL DİYASPORA
7ARA SINAV
8SİBER UZAY VE İNTERNET YÖNETİŞİMİ
9SİBER GÜVENLİK, SİBER SUÇ VE SİBER DİPLOMASİ
10AMERİKAN MODELİ
11RUS VE ÇİN MODELLERİ
12ÖĞRENCİ SUNUMLARI
13ÖĞRENCİ SUNUMLARI
14GENEL BİR DEĞERLENDİRME
 
Kaynaklar:
Bjola, C. and Holmes, M. Digital Diplomacy: Theory and Practice. London: Routledge, 2015 (ISBN: 9781315730844) Bjola, C. and Zaiotti, R. (eds). Digital Diplomacy and International Organizations. London: Routledge, 2020 (ISBN: 9780367469993)
 
Diğer Kaynaklar:
Costigan, S.S. Cyberspaces and Global Affairs. London: Ashgate, 2012 (ISBN: 1409427544) Hoijtnik, M. and Leese, M. (eds) Technology and Agency in International Relations. London: Routledge, 2019 (ISBN: 9780429871740)
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Yüz yüze sözlü anlatım aracılığı ile öğrencileri bilgilendirip yönlendirerek dönem boyu sürdürmeleri gereken araştırmaların bilimsel bütünlük ve analitik niteliğinin yüksek kalitede olmasını sağlamak
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
MIDTERM1%30
FINAL EXAM1%40
QUIZZES2%10
Oral Presentation1%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir.4
2Bilimsel araştırmada; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodları ve analizini anlayabilir.3
3Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerin belli alanlarında ileri düzeyde bilgi ve beceri sahibi olur.4
4Neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur.4
5Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur.4
6Bugünün beklenmedik ve çok boyutlu soruları ve sorunlarını anlamaya ve bu sorunlarla başa çıkmaya hazır olabilmenin yanı sıra bir grup içinde de inisiyatifi ele almaya hazır olur.4
7Türk toplumu, siyaseti ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur.2
8Klasik ve çağdaş siyaset teorileri ve uluslararası ilişkilerin yanı sıra uluslararası hukuk ve organizasyonlar hakkında derin bilgi sahibi olur.3
9Küresel politik, ekonomik ve kültürel ilişkileri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur.4
10Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir.2
11İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1).4
12Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir.4
13Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. 4