Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yaz Stajı: Şantiye I | ARCH 100 | 2 | 2 | 0 + 0 | 0 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | İşbaşı Eğitimi |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Yapım sürecinin değişik aşamalarının günlük kaydını tutabilmek ve bu kayıtları belirli bir formatta sunabilmek. |
2. Mimarlık öğrencilerinin inşaat organizasyonu ve yönetimi gibi mimarlık ile ilişkili alanlara dahil olması |
3. Farklı mimari projelerle öğrencilerin görsel arşivinin güçlendirilmesi |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
ARCH100 Yaz Stajı Mimarlık Bölümü müfredatındaki yaz stajı serisinin ilk dersidir. Bu ders kapsamında öğrencinin bina yapım sürecinin gelişimini aktarabilmesi için uygun formatta bir rapor hazırlaması beklenmektedir. Rapor formatı ve düzenleyici kurallar dersin internet sayfasında belirtilir. ARCH100 yaz stajı arazi organizasyonu ve bina inşaat pratiğinin diğer yönleri kapsamında öğrencinin kendi kendini eğittiği bir süreçtir. Bu derste öğrencilerden bir şantiyede stajlarını yapmaları beklenir. Şantiyedeki uygulamaların daha çok başlangıç imalatlarını içerecek olması gerekir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Yaz Staj Süreci |
2 | Yaz Staj Süreci |
3 | Yaz Staj Süreci |
4 | Yaz Staj Süreci |
5 | Yaz Staj Süreci |
6 | Yaz Staj Süreci |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğrencinin minimum 30 iş günü yaz stajı pratiği periyodunun 6 haftalık (şantiyenin çalışma sürecine bağlı olarak, Cumartesi günleri çalışma programına dahilse 5 hafta olabilir) günlük görsel ve yazılı kayıtlarını kendi kendini eğittiği bir süreç bağlamında sunması beklenir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Alan Çalışması | 1 | %100 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektiriyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Karmaşık tasarım problemlerini, analitik ve yaratıcı düşünceyle ele alarak, araştırma temelli, işlevsel, bağlama özgü ve özgün çözümler geliştirebilir ve bu çözümleri çeşitli iletişim araçlarıyla ifade edebilir. | 0 |
2 | Mimarlık tarihini, kuramlarını, kültürel ve sanatsal bağlamları ile kültürel miras ve koruma bilincini eleştirel olarak değerlendirerek çağdaş tasarım kararlarını bu birikim doğrultusunda yönlendirebilir. | 0 |
3 | Doğal çevre, topografya, iklimsel koşullar, toplumsal gereksinimler gibi fiziksel ve sosyal bağlamlar arasındaki ilişkileri analiz ederek sürdürülebilir, kapsayıcı ve çevreye duyarlı kentsel ve kırsal yapılı çevreler için mimari çözümler geliştirebilir. | 0 |
4 | Yapım sistemleri, malzeme, bina servisleri ile çevresel performans kriterlerini mimari tasarımla bütünleştirerek güvenli, uygulanabilir ve yenilikçi çözümler oluşturabilir. | 1 |
5 | Mimarlık mesleğine ilişkin yasal, ekonomik ve etik sorumlulukları kavrayarak proje geliştirme, proje yönetimi ve iş birliği süreçlerini yürütebilir. | 1 |
6 | Çok disiplinli bilgi alanlarını bütünleştirebilir ve güncel teknolojiler kullanarak karmaşık tasarım problemlerine kapsamlı çözümler geliştirebilir; kendi tasarım yaklaşımını eleştirel biçimde değerlendirebilir ve öz öğrenim alışkanlıkları kazanabilir. | 0 |