Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İstatistik II | STAT 202 | 2 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. ortalama, oran ve varyansa ilişkin nokta tahmini yapabilir |
2. ortalama, oran ve varyans, iki ortalama/oran arasındaki fark ve iki varyansı oranı için güven aralıklarını oluşturabilir ve yorumlayabilir |
3. ortalama ve orana, iki ortalamanın, oranın, varyansın eşitliğine ilişkin hipotez testlerini yapabilir |
4. tek ve çift yönlü varyans analizi yapabilir |
5. nominal düzeydeki hipotez testlerini yapabilir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | STAT 201 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Stat 202 işletme ve sosyal bilim alanlarında istatistik dersinin ikincisidir. İstatistiksel çıkarım yöntemlerine odaklanmıştır. Ders; nokta ve aralık tahminini; İstatistiki hipotez testlerini: Bir ortalama için test, iki ortalama için testler, oranlar ve varyanslar için testler; tek ve çift yönlü varyans analizi; basit ve giriş düzeyinde çoklu doğrusal regresyon konularını içermektedir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Bulunmamaktadır |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş ve Temel Kavramların Tekrarı |
2 | Örneklem Dağılımı ve Merkezi Eğilim Teoreminin Tekrarı |
3 | Tahmin ve Güven Aralıkları |
4 | Örneklem Hacminin Belirlenmesi ve Sonlu Örneklem Düzeltmesi |
5 | Hipotez Testinin Adımları; Tek Örneklem Ortalamasına Ait Hipotez Testi |
6 | İki-Örneklem Hipotez Testi ve Güven Aralıkları: Bağımsız Ana Kitle Ortalamaları |
7 | İki-Örneklem Hipotez Testi ve Güven Aralıkları: Bağımlı Ana Kitle Ortalamaları |
8 | Soru Çözümleri |
9 | Varyans(lar) İçin Güven Aralığı ve Hipotez Testi, Varyans Analizi |
10 | İki-Yönlü Varyans Analizi |
11 | Oran Testleri: Tek, İki ve k Örneklem |
12 | Ki-Kare Testleri |
13 | Korelasyon ve Basit Doğrusal Regresyona Giriş |
14 | Soru Çözümleri |
|
Kaynaklar: |
Lind, Marchal & Wathen (2015), Statistical Tech. in Bus. & Economics, McGraw-Hill |
|
Diğer Kaynaklar: |
Newbold, Carlson & Thorne (2010), Statistics for Business & Economics, Pearson |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğretim stratejisi çoğunlukla derslere ve problem çözmeye dayanmaktadır. Sınıf için tartışmalara katılmaları beklenen öğrenciler soru sorma ve düşüncelerini paylaşma konularında teşvik edilirler. Olabildiğince o hafta işlenen konunun pekiştirilmesi ve uygulanması için sorular verilerek öğrencinin derste çözmesi sağlanır. Ders sorumlusu ile öğrencilerin ders materyali hakkındaki sorularını cevaplamak ve onlara yardımcı olmak için görüşme saatleri ayarlanmaktadır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Ödev | 3 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | 4 |
2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler; problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | 4 |
3 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | 0 |
4 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahip olur. | 0 |
5 | Alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır.
| 0 |
6 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | 0 |
7 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir | 0 |
8 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | 0 |
9 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | 0 |
10 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | 0 |
11 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | 0 |