Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mukavemet | MECE 202 | 2 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Temel gerilme türlerini birbirinden ayırt edebilecek |
2. İç yükleri belirleyip, kesit alanındaki gerilme bileşenlerini hesaplayabilecek |
3. Mohr Çemberini kullanarak asal gerilmeleri bulabilecek |
4. Çeşitli yükler altında çubuk, kiriş gibi elemanlarda deformasyonları hesaplayabilecek |
5. Statikçe belirsiz problemleri çözebilecek |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | MECE 203 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders; gerilme ve gerinim kavramları, eksenel yükleme, statikçe belirsiz eksenel yükleme, burulma, burulma açısı, burulma etkisinde statikçe belirsiz problemlerin çözümü, saf eğilme, kirişlerin eksantrik eksenel yüklenmesi, kirişlerde düşey kesme yükünün etkisi, birleşik yükleme, gerilme ve gerinimlerin transformasyonu, kiriş ve millerin deformasyonu gibi konuları içerir.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Hayır |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Deforme olabilen cisimlerin dengesi, normal, kayma ve yatak gerilmeleri |
2 | Emniyetli gerilme, emniyet katsayısı, deformasyon |
3 | Normal ve kayma gerinimi, çekme deneyi, Hooke kanunu, Poisson oranı |
4 | Eksenel yükleme altındaki elemanlarda deformasyon, süperpozisyon prensibi |
5 | Statikçe belirsiz eksenel yüklü elemanlar, ısıl gerilmeler |
6 | Burulma denklemi, güç iletimi |
7 | Statikçe belirsiz burulma yüklemesi altındaki elemanlar |
8 | Kesme kuvveti ve eğilme momenti diagramları, eğilme formülü |
9 | Düşey kesmenin etkisinde kayma gerilmesi denklemi, kirişlerde kayma gerilmesi |
10 | Birleşik yükleme durumunda gerilme durumunun belirlenmesi |
11 | Düzlem gerilme transformasyon denklemleri |
12 | Mohr çemberi |
13 | Düzlem gerinim durumunda gerinim transformu |
14 | Kirişlerde eğim ve sehim, integrasyon metodu |
|
Kaynaklar: |
Hibbeler, R.C. Mechanics of Materials, 9th Edition Pearson Prentice Hall 2014 97801332544 26 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Beer, Johnston, DeWolf Mechanics of Materials, 6th Edition McGraw-Hill 2012 978-0-07-338028-5,
E. P. Popov Engineering Mechanics of Solids Prentice-Hall.
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftalık 3 saat teorik ders |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Aktiviteler | 1 | %40 |
Ara Sınav | 5 | %10 |
Ara Sınav I | 1 | %25 |
Ara Sınav II | 1 | %25 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | | 0,00 | |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 5 | 2,00 | 10,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 2 | 5,00 | 10,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 10,00 | 10,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi. | 3 |
2 | Bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 0 |
3 | Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. | 0 |
4 | Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | 0 |
5 | Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 0 |
6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 0 |
7 | Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 0 |
8 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi. | 0 |
9 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 0 |
10 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi. | 0 |
11 | Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık. | 0 |
12 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 0 |
13 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 0 |
14 | Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi. | 0 |
15 | Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık. | 0 |
16 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 0 |