Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yenilikçi Strüktürel Çözümler | ARCH 238 | 2 | 2 | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bir kesitin geometrik merkezini bulabilir ve eylemsizlik momentini hesaplayabilir. |
2. Bir kirişin eksenel, kesme ve eğilme gerilmelerini hesaplayabilir. |
3. Basit ölçekli strüktürel modeller yapıp test edebilir ve sonuçları değerlendirebilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | None |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | ARCH237 |
|
Dersin Tanımı:
Şekil değiştirebilen cisimlerin mekaniğine giriş. Dayanımın temel kavramları. Gerilme-deformasyon diyagramları. Ağırlık merkezi ve Atalet Momenti. Yapısal elemanların eksenel deformasyonu. Kirişlerde eksenel gerilme, kesme gerilmesi, eğilme gerilmesi, birleşik gerilme etkileri. Küçük ölçekli bir yapısal modelin tasarımı, inşası, test edilmesi ve yapısal performansının değerlendirilmesi. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Yenilikçi Strüktürel Uygulamalar Dersinin Konuları, Amaçları, Gereksinimleri, Kuralları. |
2 | Dayanımın temel Kavramları, Gerilme-Gerinim Diyagramı |
3 | Taşıyıcı Sistemlerin Dayanımı Kavramının Mimari Tasarımda Kullanımı. |
4 | Kesit Geometrik Merkezinin Hesaplanması. |
5 | Kesit Atalet Momentinin Hesaplanması 1. |
6 | Kesit Atalet Momentinin Hesaplanması 2. |
7 | Konuların Gözden Geçirilmesi 1 |
8 | Kirişlerin Eksenel Deformasyonu ve Eksenel Gerilmeler 1. |
9 | Kirişlerin Eksenel Deformasyonu ve Eksenel Gerilmeler 2. |
10 | Kirişlerde Eğilme Gerilmeleri 1. |
11 | Kirişlerde Eğilme Gerilmeleri 2. |
12 | Kirişlerde Kesme Gerilmeleri. |
13 | Konuların Gözden Geçirilmesi 2 |
14 | Dönem Değerlendirmesi, Öğrenci Girdilerinin Ölçülmesi, Görüş ve Öneriler. |
|
Kaynaklar: |
Bu ders için ders kitabı yoktur. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Russel C. Hibbeler, Engineering Mechanics: Statics, Pearson, 14th edition, 2019, ISBN-10: 0135881161, ISBN-13: 978-0135881163
Russel C. Hibbeler, Mechanics of Materials, Pearson, 10th edition, 2016, ISBN-10: 0134319656, ISBN-13: 978-0134319650
Ferdinand P. Beer, E.Russel Johnston Jr., David F. Mazurek, Vector Mechanics for Engineers Statics, McGraw-Hill Education, 12th edition,
2018, ISBN-10: 1259977269, ISBN-13: 978-1259977268 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada üç saat teorik ders anlatımı. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %50 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Karmaşık tasarım problemlerini, analitik ve yaratıcı düşünceyle ele alarak, araştırma temelli, işlevsel, bağlama özgü ve özgün çözümler geliştirebilir ve bu çözümleri çeşitli iletişim araçlarıyla ifade edebilir. | 2 |
2 | Mimarlık tarihini, kuramlarını, kültürel ve sanatsal bağlamları ile kültürel miras ve koruma bilincini eleştirel olarak değerlendirerek çağdaş tasarım kararlarını bu birikim doğrultusunda yönlendirebilir. | 0 |
3 | Doğal çevre, topografya, iklimsel koşullar, toplumsal gereksinimler gibi fiziksel ve sosyal bağlamlar arasındaki ilişkileri analiz ederek sürdürülebilir, kapsayıcı ve çevreye duyarlı kentsel ve kırsal yapılı çevreler için mimari çözümler geliştirebilir. | 1 |
4 | Yapım sistemleri, malzeme, bina servisleri ile çevresel performans kriterlerini mimari tasarımla bütünleştirerek güvenli, uygulanabilir ve yenilikçi çözümler oluşturabilir. | 4 |
5 | Mimarlık mesleğine ilişkin yasal, ekonomik ve etik sorumlulukları kavrayarak proje geliştirme, proje yönetimi ve iş birliği süreçlerini yürütebilir. | 2 |
6 | Çok disiplinli bilgi alanlarını bütünleştirebilir ve güncel teknolojiler kullanarak karmaşık tasarım problemlerine kapsamlı çözümler geliştirebilir; kendi tasarım yaklaşımını eleştirel biçimde değerlendirebilir ve öz öğrenim alışkanlıkları kazanabilir. | 3 |