Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Siyaset Biliminde Araştırma Teknikleri | PSI 207 | 2 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Araştırma yapmanın temel gereklilikleri ve araştırmanın etiği, araştırılan konu hakkındaki temel bağlantıları kurmak, araştırmanın amacı, anket yapmanın ve görüşmenin temel nitelikleri,araştırmanın nasıl yapılacağı ve kaynakların nasıl kullanılacağı öğrenilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, öğrencilere nitel araştırma metodolojilerini tanıtmakta ve sosyal bilimler ve işletme çalışmalarındaki alakalarını ve uygulamalarını vurgulamaktadır. Öğrenciler, nitel araştırmanın temelini oluşturan teorik temelleri ve paradigmaları inceleyecek, veri toplama ve analizi için pratik teknikler öğrenecek ve araştırma raporları hazırlama ve sunma becerileri geliştireceklerdir. Vaka çalışmaları, tartışmalar ve sunumlar aracılığıyla öğrenciler, titiz nitel araştırmalar yürütme konusunda uygulamalı deneyim ve eleştirel bakış açıları kazanacaklardır. Temel odak alanları arasında etnografya, yerleşik teori, vaka çalışmaları, eylem araştırması ve söylem analizi yer almaktadır. Ayrıca, öğrencilerin sosyal sorumluluk bilinciyle araştırma yürütmeleri için gerekli donanıma sahip olmalarını sağlamak amacıyla etik ve politik hususlara da dikkat edilecektir. Bu dersin sonunda öğrenciler, akademik ve profesyonel standartlara uygun nitel araştırma projeleri tasarlayıp yürütebileceklerdir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
HAYIR |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | An introduction to scientific knowledge |
2 | Bilim ve sosyal araştırma |
3 | Sosyal sorgulama: etik ve politika |
4 | Araştırma, teori ve paradigmalar |
5 | Araştırmanın amacı ve tasarımı |
6 | Nitel saha araştırması |
7 | Nitel araştırma paradigmaları 1: etnografya, temellendirilmiş teori |
8 | Nitel araştırma paradigmaları 2: vaka çalışmaları, eylem araştırması |
9 | Nitel araştırma paradigmaları 3: söylem analizi, eleştirel teori |
10 | Nitel verilerin analizi |
11 | Metinlerin, belgelerin ve eserlerin analizi |
12 | Bir araştırma raporunun düzenlenmesi ve yazılması |
13 | Öğrenci sunumları |
14 | Öğrenci sunumları |
|
Kaynaklar: |
Babbie, E. (2013). The practice of social research (13th ed.). Cengage Learning Custom Publishing. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Yin, Robert K. (2016). Qualitative Research from Start to Finish. New York: The Guilford Press.
McNabb, David E. (2015). Research methods for political science: Quantitative and qualitative approaches. New York: Routledge. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Seminer, sınıfta bireysel ve grup çalışmaları, dönem ödevi. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Aktiviteler | 1 | %50 |
Sunum | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir. | 1 |
2 | Bilimsel araştırmada; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodları ve analizini anlayabilir. | 4 |
3 | Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerin belli alanlarında ileri düzeyde bilgi ve beceri sahibi olur. | 2 |
4 | Neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur. | 3 |
5 | Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur. | 3 |
6 | Bugünün beklenmedik ve çok boyutlu soruları ve sorunlarını anlamaya ve bu sorunlarla başa çıkmaya hazır olabilmenin yanı sıra bir grup içinde de inisiyatifi ele almaya hazır olur. | 1 |
7 | Türk toplumu, siyaseti ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur. | 1 |
8 | Klasik ve çağdaş siyaset teorileri ve uluslararası ilişkilerin yanı sıra uluslararası hukuk ve organizasyonlar hakkında derin bilgi sahibi olur. | 1 |
9 | Küresel politik, ekonomik ve kültürel ilişkileri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur. | 2 |
10 | Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir. | 1 |
11 | İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1). | 2 |
12 | Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir. | 3 |
13 | Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. | 3 |