PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Siyaset Biliminde Araştırma TeknikleriPSI 207223 + 036,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Araştırma yapmanın temel gereklilikleri ve araştırmanın etiği, araştırılan konu hakkındaki temel bağlantıları kurmak, araştırmanın amacı, anket yapmanın ve görüşmenin temel nitelikleri,araştırmanın nasıl yapılacağı ve kaynakların nasıl kullanılacağı öğrenilir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, öğrencilere nitel araştırma metodolojilerini tanıtmakta ve sosyal bilimler ve işletme çalışmalarındaki alakalarını ve uygulamalarını vurgulamaktadır. Öğrenciler, nitel araştırmanın temelini oluşturan teorik temelleri ve paradigmaları inceleyecek, veri toplama ve analizi için pratik teknikler öğrenecek ve araştırma raporları hazırlama ve sunma becerileri geliştireceklerdir. Vaka çalışmaları, tartışmalar ve sunumlar aracılığıyla öğrenciler, titiz nitel araştırmalar yürütme konusunda uygulamalı deneyim ve eleştirel bakış açıları kazanacaklardır. Temel odak alanları arasında etnografya, yerleşik teori, vaka çalışmaları, eylem araştırması ve söylem analizi yer almaktadır. Ayrıca, öğrencilerin sosyal sorumluluk bilinciyle araştırma yürütmeleri için gerekli donanıma sahip olmalarını sağlamak amacıyla etik ve politik hususlara da dikkat edilecektir. Bu dersin sonunda öğrenciler, akademik ve profesyonel standartlara uygun nitel araştırma projeleri tasarlayıp yürütebileceklerdir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

HAYIR
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1An introduction to scientific knowledge
2Bilim ve sosyal araştırma
3Sosyal sorgulama: etik ve politika
4Araştırma, teori ve paradigmalar
5Araştırmanın amacı ve tasarımı
6Nitel saha araştırması
7Nitel araştırma paradigmaları 1: etnografya, temellendirilmiş teori
8Nitel araştırma paradigmaları 2: vaka çalışmaları, eylem araştırması
9Nitel araştırma paradigmaları 3: söylem analizi, eleştirel teori
10Nitel verilerin analizi
11Metinlerin, belgelerin ve eserlerin analizi
12Bir araştırma raporunun düzenlenmesi ve yazılması
13Öğrenci sunumları
14Öğrenci sunumları
 
Kaynaklar:
Babbie, E. (2013). The practice of social research (13th ed.). Cengage Learning Custom Publishing.
 
Diğer Kaynaklar:
Yin, Robert K. (2016). Qualitative Research from Start to Finish. New York: The Guilford Press. McNabb, David E. (2015). Research methods for political science: Quantitative and qualitative approaches. New York: Routledge.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Seminer, sınıfta bireysel ve grup çalışmaları, dönem ödevi.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Aktiviteler1%50
Sunum1%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Sosyal bilimler, ekonomi ve hukukun temel kavramlarını anlayabilir ve yorumlayabilir.1
2Bilimsel araştırmada; temel prensipleri, amaçları, veri toplama metodları ve analizini anlayabilir.4
3Siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerin belli alanlarında ileri düzeyde bilgi ve beceri sahibi olur.2
4Neyin doğru, gerçek ya da sağduyu olarak sunulduğunun sorgulanması için eleştirel bir akıl ve analitik kapasiteye sahip olur.3
5Sürekli değişen dünyada, alternatif bilgi kanallarına ulaşmayı bilir, hayat-boyu öğrenme için hazır olur.3
6Bugünün beklenmedik ve çok boyutlu soruları ve sorunlarını anlamaya ve bu sorunlarla başa çıkmaya hazır olabilmenin yanı sıra bir grup içinde de inisiyatifi ele almaya hazır olur.1
7Türk toplumu, siyaseti ve kültürünün yanı sıra Türk anayasal ve idari yapısı hakkında derin bir kavrayışa sahip olur.1
8Klasik ve çağdaş siyaset teorileri ve uluslararası ilişkilerin yanı sıra uluslararası hukuk ve organizasyonlar hakkında derin bilgi sahibi olur.1
9Küresel politik, ekonomik ve kültürel ilişkileri anlayabilme ve yorumlayabilme yeteneğine sahip olur.2
10Başkalarına ve çevreye karşı sosyal ve vatandaşlık sorumluluğunun bilincindedir.1
11İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilir (Avrupa dil portfolyosu global ölçeği, düzey B1).2
12Kendisini, bağımsız olarak ve grup içinde sözlü ve yazılı biçimde ifade edebilir.3
13Eğitimini aldığı alandaki araştırma ve çalışmalar için gerekli bilgisayar teknolojilerini kullanır. 3