Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İşletme İletişimi | MAN 214 | 2 | 2 | 3 + 0 | 3 | 4,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İşletme ortamlarında etkili sözlü, yazılı ve dijital iletişim kurma becerisi kazanır. |
2. Profesyonel iş mesajlarını amaca uygun biçimde planlama, yazma ve tamamlama yetkinliği geliştirir. |
3. Dijital, sosyal ve mobil iletişim araçlarını iş dünyası bağlamında etkin ve etik şekilde kullanabilir. |
4. Takım çalışmasında ve iş birliğine dayalı ortamlarda başarılı iletişim stratejileri geliştirebilir. |
5. İkna edici ve olumsuz mesajları uygun dil ve yapı ile oluşturabilir. |
6. Rutin ve olumlu mesajları iş yazım kurallarına uygun şekilde hazırlayabilir. |
7. İş raporları ve öneri belgelerini planlayıp tamamlayabilir. |
8. Kültürel farklılıkları gözeterek küresel iş iletişimi becerileri geliştirebilir. |
9. Üretken yapay zeka araçlarını iletişim sürecinde destekleyici ve etik biçimde kullanabilir. |
10. İşletme iletişiminde karşılaşılan problemleri analiz edip uygun çözümler geliştirebilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, iş dünyasında etkili iletişim kurma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Sözlü, yazılı, sözsüz ve dijital iletişim türlerini kapsayan ders; profesyonel yazışmalar, sunumlar, toplantı yönetimi ve kriz iletişimi gibi temel konulara odaklanır. Küresel iş ortamlarında kültürel farklılıkların iletişim üzerindeki etkisi de ele alınır. Öğrenciler, hem bireysel hem de takım çalışması bağlamında etkili iletişim stratejileri geliştirmeyi öğrenirler.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Ders kapsamında üretken yapay zeka araçlarından (örneğin, ChatGPT, Grammarly, QuillBot vb.) destek alınarak iş yazışmalarının taslağını oluşturma, geri bildirim alma, dilbilgisi kontrolü ve sunum hazırlama gibi uygulamalarda öğrencilerin iletişim becerilerini geliştirmeleri teşvik edilir. Yapay zekanın etik kullanımı, içerik doğruluğu ve özgünlük gibi boyutlar ders içinde tartışılır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Introduction to the Course and Overview |
2 | Professional Communication in a Digital, Social, Mobile World |
3 | Collaboration, Interpersonal Communication, and Business Etiquette |
4 | Planning Business Messages |
5 | Writing and Completing Business Messages |
6 | Digital Media and Business Communication |
7 | Ara Sınav |
8 | Writing Routine and Positive Messages |
9 | Writing Negative Messages |
10 | Writing Persuasive Messages |
11 | Planning Reports and Proposals |
12 | Writing Reports and Proposals |
13 | Completing Reports and Proposals |
14 | Summary, General Review |
|
Kaynaklar: |
John V. Thill & Courtland L. Bovee (2010) Business Communication Today, (Tenth Edition, Global Edition) Pearson Company 978-0138155391
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Shwom, Barbara G. & Snyder, Lisa G. (2018) Business Communication: Polishing Your Professional Presence (4th Edition) Pearson Company 978-0134740225
Locker, Stephen Kaczmarek (2010) Business Communication: Building Critical Skills McGraw-Hill 9780073403151
Kathryn Rentz, Marie Flatley, Paula Lentz (2010) Business Communication: Connecting in a Digital World McGraw-Hill ISBN 9780073377797 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders haftalık olarak üç saattir ve yüz yüze sınıf ortamında yapılacaktır. Öğrencilerin değerlendirmesinde ara sınav ve final sınavının yanı sıra, ödevler de göz önünde bulundurulacaktır. Ayrıca öğrencilerin derse devam durumları da takip edilerek, dönem sonundaki nihai değerlendirmede dikkate alınacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Aktiviteler | 4 | %20 |
Ders Katılımı | 1 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İşletmelerin faaliyet gösterdikleri ekonomik ve hukuki çevre ile ilgili ayrıntılı bilgiye sahip olur. | 1 |
2 | Yönetim-organizasyon, muhasebe, finans, pazarlama, üretim/faaliyet yönetimini kapsayan temel işletmecilik fonksiyonları ile ilgili ayrıntılı teorik altyapı bilgisine sahip olur. | 3 |
3 | İşletmecilikte sıklıkla kullanılan sayısal tekniklerle ilgili temel ve orta seviyede bilgi sahibi olur. | 1 |
4 | Uzman olmak isteği bir işletmecilik alanında (sayısal yöntemler dahil) derinlemesine bilgi sahibi olur. | 3 |
5 | Elde ettiği bilgiyi bir işletmeyi kurmak veya işletmenin tamamını veya bir bölümünü yönetmek için uygulayabilir. | 4 |
6 | İşletmecilik problemlerini açıklıkla tanımlamak ve çözüm geliştirmek için kantitatif ve kalitatif yöntemleri uygulayarak veri toplayabilir, verileri düzenleyebilir, verileri analiz edebilir, analiz sonuçlarını yorumlayabilir. | 2 |
7 | Analizler, bulgular, çıkarımlar ve tekliflerle ilgili üstleri, ekip elemanları, meslektaşları ve astlarıyla yeterli yazılı ve sözlü iletişimde bulunabilir. | 4 |
8 | İşletme ve yönetim alanlarında araştırma yapabilir. | 3 |
9 | Ekip çalışması içinde lider veya uzman olarak sorumluluklarını yerine getirebilir. | 4 |
10 | Paydaşların ihtiyaçlarını analiz etmek ve bu analizlere dayanarak örgütün amaç ve hedeflerini geliştirmek için örgütün paydaşları ile etkili iletişim kurma becerisini kazanır. | 4 |
11 | Kendisinin öğrenme ve kişisel gelişme gereksinimlerini belirleyebilir ve aynı zamanda daha ileri derece programlarını takip edecek kapasiteye ulaşır. | 3 |
12 | Bağlı olduğu örgütü değerlendirebilme becerisi kazanır ve edindiği bilgilere eleştirel olarak yaklaşabilir. | 3 |
13 | Bölümün öğretim dili olan İngilizceyi en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. | 4 |
14 | İşletmeciliğin gerektirdiği bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi seviyesinde kullanabilir. | 2 |
15 | İşletme yöneticisi olarak, kalite farkındalığı, iş sağlığı ve güvenli, hizmet içi eğitim, çevre duyarlılığı, sosyal sorumluluk, sosyal, örgütsel ve iş etiği konularında sorumluluk sahibi olup uygun davranışlar sergiler. | 2 |
16 | Bağlı olduğu örgütte yenilik ve sürekli gelişmeyi teşvik edebilir. | 3 |