Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İç Mekanlar için Yapım | INAR 286 | 2 | 2 | 2 + 2 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Yapı elemanlarını (duvar, zemin, tavan, merdiven) teknik ve işlevsel yönleriyle tanımlar. |
2. İç mekânda yapı sistemlerinin mekânsal organizasyonla ilişkisini analiz eder. |
3. Yapı elemanlarının işlevselliğini, kullanıcı ihtiyaçlarıyla bağlantılı olarak değerlendirir. |
4. Farklı yapı sistemlerini karşılaştırarak uygun sistem seçiminde bilinçli karar verir. |
5. Teorik yapım bilgisini tasarım sürecine entegre eder. |
6. Yapı elemanlarının mekânsal deneyim ve estetik üzerindeki etkilerini tartışır. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, öğrencilere, özellikle yapıya kat veya mekansal ekler gibi değişiklikler yapılırken gerekli olacak inşaat uygulamaları bilgilerini kazandırmak üzere kurgulanmıştır. Bu bağlamda, asmakatlar, merdivenler, asansörler, açıklıklar, kuru duvar sistemleri,asma tavanlar, ve basit döşeme sistemleri ders kapsamında çalışılmaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Dersin Tanıtımı ve İç Mekânda Yapımın Temel İlkeleri |
2 | Mevcut Yapılarla Çalışmak: Uyum, Değişiklik ve Müdahale Stratejileri |
3 | Duvar Sistemleri ve Bölücü Elemanlar: Sabit, Hareketli ve Yarı Saydam Yapılar |
4 | Açıklıklar ve Mekânda Geçiş: Kapı & Pencere tiploljileri, geçirgenlik, Işık ve Görsel Bağlantı |
5 | Tavan Sistemleri: Yapısal İlişki ve Teknik Entegrasyon |
6 | Zemin Sistemleri: Katmanlar, Yükseltilmiş Döşeme ve Yüzey Etkisi |
7 | Yatay Dolaşım: Koridorlar, Geçiş Alanları, Planlama |
8 | Düşey Dolaşım I: Tipolojiler ve Genel Planlama İlkeleri |
9 | Düşey Dolaşım II: Merdiven Bileşenleri ve Teknik Gereklilikler |
10 | Düşey Dolaşım III: Ergonomi, Malzeme ve Yönetmelikler |
11 | Düşey Dolaşım IV: Merdiven Tasarımında Denge, Akış ve Mekânsal Kompozisyon |
12 | Teknolojik Sistemlerin İç Mekânda Konumlandırılması |
13 | Final Projesi Üzerine Kritikler |
14 | Final Projesi Üzerine Kritikler ve Dersin Genel Değerlendirmesi |
|
Kaynaklar: |
Ashcroft, Roland. Construction For Interior Designers. Longman Scientific &Technical,1992.
Ching, Francis D.K.; Adams, Cassandra. Building Construction Illustrated. Van Nostrand Reinhold, New York, 1991.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Burberry, Peter. Mitchell’s Building Series: Environment and Services. Addison Wesley Longman Ltd., Harlow,England, 1997.
Ching, Francis D.K. Interior Design Illustratated. John Willey &Sons,Inc, 1987.
Bingelli,Corky. Building Systems For Interior Designers, John Willey &Sons,Inc, 2003. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, bilişsel çıraklık yöntemini temel alarak öğrenci merkezli bir yaklaşımla yürütülmektedir. Kuramsal içerikler anlatım ve sunuş teknikleriyle aktarılırken, uygulamalı bölümler proje temelli öğrenme, gösterim ve tartışma temelli keşif yöntemleriyle desteklenir. Öğrencilerin yapı elemanlarına ilişkin teknik bilgi ve çizim becerilerini derinleştirmeleri amaçlanmaktadır.
Öğretim Yöntemleri:
1. Anlatım – Sunuş
2. Tartışma – Buluş
3. Gösterip yaptırma
4. Proje temelli öğrenme
Öğretim Teknikleri:
1. Gösterim
2. Mikro öğretim (öğret – yeniden öğret)
3. Bilişsel çıraklık |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Final Projesi | 1 | %30 |
Ara Sınav | 1 | %20 |
Ders Katılımı | 2 | %20 |
Ödev | 4 | %20 |
Sınıf Tartışmaları | 2 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |