PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İç Mekanlar için YapımINAR 286222 + 236,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Yapı elemanlarını (duvar, zemin, tavan, merdiven) teknik ve işlevsel yönleriyle tanımlar.
2. İç mekânda yapı sistemlerinin mekânsal organizasyonla ilişkisini analiz eder.
3. Yapı elemanlarının işlevselliğini, kullanıcı ihtiyaçlarıyla bağlantılı olarak değerlendirir.
4. Farklı yapı sistemlerini karşılaştırarak uygun sistem seçiminde bilinçli karar verir.
5. Teorik yapım bilgisini tasarım sürecine entegre eder.
6. Yapı elemanlarının mekânsal deneyim ve estetik üzerindeki etkilerini tartışır.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, öğrencilere, özellikle yapıya kat veya mekansal ekler gibi değişiklikler yapılırken gerekli olacak inşaat uygulamaları bilgilerini kazandırmak üzere kurgulanmıştır. Bu bağlamda, asmakatlar, merdivenler, asansörler, açıklıklar, kuru duvar sistemleri,asma tavanlar, ve basit döşeme sistemleri ders kapsamında çalışılmaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Dersin Tanıtımı ve İç Mekânda Yapımın Temel İlkeleri
2Mevcut Yapılarla Çalışmak: Uyum, Değişiklik ve Müdahale Stratejileri
3Duvar Sistemleri ve Bölücü Elemanlar: Sabit, Hareketli ve Yarı Saydam Yapılar
4Açıklıklar ve Mekânda Geçiş: Kapı & Pencere tiploljileri, geçirgenlik, Işık ve Görsel Bağlantı
5Tavan Sistemleri: Yapısal İlişki ve Teknik Entegrasyon
6Zemin Sistemleri: Katmanlar, Yükseltilmiş Döşeme ve Yüzey Etkisi
7Yatay Dolaşım: Koridorlar, Geçiş Alanları, Planlama
8Düşey Dolaşım I: Tipolojiler ve Genel Planlama İlkeleri
9Düşey Dolaşım II: Merdiven Bileşenleri ve Teknik Gereklilikler
10Düşey Dolaşım III: Ergonomi, Malzeme ve Yönetmelikler
11Düşey Dolaşım IV: Merdiven Tasarımında Denge, Akış ve Mekânsal Kompozisyon
12Teknolojik Sistemlerin İç Mekânda Konumlandırılması
13Final Projesi Üzerine Kritikler
14Final Projesi Üzerine Kritikler ve Dersin Genel Değerlendirmesi
 
Kaynaklar:
Ashcroft, Roland. Construction For Interior Designers. Longman Scientific &Technical,1992. Ching, Francis D.K.; Adams, Cassandra. Building Construction Illustrated. Van Nostrand Reinhold, New York, 1991.
 
Diğer Kaynaklar:
Burberry, Peter. Mitchell’s Building Series: Environment and Services. Addison Wesley Longman Ltd., Harlow,England, 1997. Ching, Francis D.K. Interior Design Illustratated. John Willey &Sons,Inc, 1987. Bingelli,Corky. Building Systems For Interior Designers, John Willey &Sons,Inc, 2003.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders, bilişsel çıraklık yöntemini temel alarak öğrenci merkezli bir yaklaşımla yürütülmektedir. Kuramsal içerikler anlatım ve sunuş teknikleriyle aktarılırken, uygulamalı bölümler proje temelli öğrenme, gösterim ve tartışma temelli keşif yöntemleriyle desteklenir. Öğrencilerin yapı elemanlarına ilişkin teknik bilgi ve çizim becerilerini derinleştirmeleri amaçlanmaktadır. Öğretim Yöntemleri: 1. Anlatım – Sunuş 2. Tartışma – Buluş 3. Gösterip yaptırma 4. Proje temelli öğrenme Öğretim Teknikleri: 1. Gösterim 2. Mikro öğretim (öğret – yeniden öğret) 3. Bilişsel çıraklık
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Final Projesi1%30
Ara Sınav1%20
Ders Katılımı2%20
Ödev4%20
Sınıf Tartışmaları2%10
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor