PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Çağdaş MimarlıkINAR 266312 + 023,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Yirminci yüzyılda mimari söylemin gelişimini incelemek
2. Sanatsal ve mimari terminolojiyi açıklamak
3. Yirminci yüzyılın mimari eserlerini ve kavramsal / üslup geçmişlerini analiz etmek
4. Çağın sosyal ve politik koşullarına göre mimari yaratımı tanımlamak
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerINAR 265
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, çağdaş dünya mimarisine odaklanmakta ve inşa edilmiş çevre, iç mekanlar, tekstiller, eserler, resimler, heykel gibi görsel sanatlar, süsleme ve mobilya analizlerini yapmaktadır. Bu yirminci yüzyılın çağdaş mimari ve iç mimarlık özlü bir anket kapsamaktadır. Bu dersin amacı öğrencilere mimarlık anlayışımızı ve yaklaşımımızı şekillendiren bazı önemli olayların arka planını araştırmaktır. Tartışmaların önemi öncelikle bireysel mimarların binaları ve eserleri olacak. Mimarinin gelişimi üzerinde önemli etkilerde bulunan ikonik mimarlar, binalar ve hareketler detaylı olarak incelenecektir. Toplumsal bağlam, sanatın ve mimarlığın zihniyetinin ve değişen eğilimlerin dönüşümü ve mevcut mimari söylem ve terminolojideki değişimler ana perspektiflerdir. Yapılı çevrenin tartışması, öğrencilerin mevcut yapılı çevreyi anlamalarına ve çağdaş mimarlık dünyasının terminolojisi ile donatmalarına olanak sağlayacaktır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Modern Mimarlık ve Bellek: Geçmişin Güncel Algıları
2Rasyonalizm ve IAUS: Post- Fonksiyonalizm
3Beş Mimar: Eisenman, Graves, Gwatmey, Hedjuk, Meier
41970'lerdeki Çoğulculuk: Aldo Rossi, Carlo Scarpa
5Postmodernizm: Az sıkıcıdır Belgesel: Philip Johnson
6Ara sınav 1
71980'ler: Post-strüktüralizm ve Dekonstrüktizm
8Rem Koolhaas ve Frank Gehry Belgesel: Frank Gehry'nin Skeçleri
9Evrensel ve yerel: peyzaj iklim kültürü: Alvar Aalto, Tadao Ando
10Teknoloji, soyutlama ve doğa: Renzo Piano, Norman Foster
11Fransa'da Modernizm: I.M.Pei, Jean Nouvel, Dominique Perrault Belgesel: Jean Nouvel
12Ara sınav 2
13Dokunsal Minimalizm: Peter Zumthor, Herzog & de Meuron, Steven Holl, Alvaro Siza
14Parametrik Mimarlık: Zaha Hadid, Santiago Calatrava Belgesel: Zaha Hadid
 
Kaynaklar:
Rosemarie Haag Bletter (May 1979). Reviewed Work(s): Five Architects. Eisenman, Graves, Gwathmey, Hejduk, Meier: Five on Five, Journal of the Society of Architectural Historians, University of California Press, (38:2) pp. 205-207. Robert Venturi (1966). Complexity and Contradiction in Architecture, Museum of Modern Art, New York. Philip Johnson, Mark Wigley (1988). Deconstructivist Architecture, Museum of Modern Art, New York. Jordan Kauffman (June 2012). Reviewed Work(s): Sketches of Frank Gehry by Sydney Pollack, Journal of the Society of Architectural Historians, University of California Press, (71: 2) pp. 244-245 Peter Reed (Mar.- Apr. 1998). Alvar Aalto: Between Humanism and Materialism, MoMA, The Museum of Modern Art, (1:1) pp. 10-13. Kathryn Bloom Hiesinger (2011). Zaha Hadid: Form in Motion, Philadelphia Museum of Art Bulletin, new series, No. 4, Philadelphia Museum of Art, pp. 14-60
 
Diğer Kaynaklar:
Ders Notları: "Contemporary Architecture: Pluralism replaces Purism"
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Kurs, görsel malzemenin yoğun kullanımıyla desteklenen derslerden oluşan haftada 2 saat gerektirir. Öğrencilerin bir araştırma yapması ya da kapsamlı bir araştırmayı ev-içi sınavı olarak hazırlaması beklenmektedir. Ayrıca, öğrencilerin mimari eleştiri yeteneğini tartışmalarla geliştirmeleri amaçlanmıştır. Derslerde sunulan görsel medya ve videolar dersin bel kemiği olduğu için katılım zorunludur.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev1%20
Ara sınav2%30
Final Sınavı1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor