Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Örgüt Kuramı | MAN 212 | 2 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bir organizasyonun temel işlevlerini kavrar. |
2. Paydaşların örgütsel faaliyetler üzerindeki etkilerini analiz eder. |
3. Farklı örgütsel altyapı şekillerini kavrar. |
4. Farklı örgütsel kültürleri tanımlar. |
5. Bir iş birimi içindeki aktörleri analiz eder |
6. Çok uluslu bir çevrede bir örgütün konumunu kavrar |
7. Örgütsel hedeflere ulaşmak için temel stratejileri belirler |
8. Teknolojinin işletme faaliyetlerine etkisini kavrar. |
9. Örgütsel değişimin yapı üzerindeki etkilerini anlar. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu dersin amacı örgüt kuramlarını ve bu kuramların örgütleri analiz etmede ve örgütlerde değişimi yönetmede nasıl uygulamaya konulacaklarını incelemektir. Bu bağlamda derste, örgütsel tasarım, değişim, güç, çatışma konuları ile örgüt çevresinde etkili olan aktörler incelenir.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Örgüt ve Örgüt Kuramı |
2 | Strateji, Örgütsel Tasarım ve Etkinlik |
3 | Örgütsel Yapının Unsurları |
4 | Dış Çevre |
5 | Örgütler arası İlişki |
6 | Ululsararası Çevre Bağlamında Örgüt Tasarımı |
7 | Ara sınav |
8 | Üretim ve Hizmet Teknolojileri |
9 | Denetim ve Koordinasyon için Bilgi Teknolojilerinin Kullanımı |
10 | Örgütsel Büyüklük, Örgüt Yaşam Döngüsü ve Düşüş |
11 | Örgütsel Kültür ve Etik Değerler |
12 | Yenilikçilik ve Değişim |
13 | Karar Verme Süreçleri |
14 | Örgütlerde Çatışma, Güç ve Politika |
|
Kaynaklar: |
R. Daft (2012) Understanding the Theory and Design of Organizations, International Edition, 11 th edition Cengage ISBN 13: 9781111826628 |
|
Diğer Kaynaklar: |
R. Jones (2013) Organizational Theory, Design, and Change, 7th Edition Pearson ISBN 13: 9780132729949 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada üç saat ders yapılacaktır. Dersin ilk iki saati teorik ve sınıf içi tartışma içeriklidir. Son saatte öğrencilerin dersin websitesi (webonline) üzerinden haftanın konusu ile ilgili mini-sınavı tamamlamaları beklenir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Aktiviteler | 1 | %30 |
Aktiviteler | 1 | %55 |
Test/Quiz/Kısa Sınav | 8 | %15 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İşletmelerin faaliyet gösterdikleri ekonomik ve hukuki çevre ile ilgili ayrıntılı bilgiye sahip olur. | 2 |
2 | Yönetim-organizasyon, muhasebe, finans, pazarlama, üretim/faaliyet yönetimini kapsayan temel işletmecilik fonksiyonları ile ilgili ayrıntılı teorik altyapı bilgisine sahip olur. | 4 |
3 | İşletmecilikte sıklıkla kullanılan sayısal tekniklerle ilgili temel ve orta seviyede bilgi sahibi olur. | 0 |
4 | Uzman olmak isteği bir işletmecilik alanında (sayısal yöntemler dahil) derinlemesine bilgi sahibi olur. | 0 |
5 | Elde ettiği bilgiyi bir işletmeyi kurmak veya işletmenin tamamını veya bir bölümünü yönetmek için uygulayabilir. | 2 |
6 | İşletmecilik problemlerini açıklıkla tanımlamak ve çözüm geliştirmek için kantitatif ve kalitatif yöntemleri uygulayarak veri toplayabilir, verileri düzenleyebilir, verileri analiz edebilir, analiz sonuçlarını yorumlayabilir. | 0 |
7 | Analizler, bulgular, çıkarımlar ve tekliflerle ilgili üstleri, ekip elemanları, meslektaşları ve astlarıyla yeterli yazılı ve sözlü iletişimde bulunabilir. | 4 |
8 | İşletme ve yönetim alanlarında araştırma yapabilir. | 2 |
9 | Ekip çalışması içinde lider veya uzman olarak sorumluluklarını yerine getirebilir. | 4 |
10 | Paydaşların ihtiyaçlarını analiz etmek ve bu analizlere dayanarak örgütün amaç ve hedeflerini geliştirmek için örgütün paydaşları ile etkili iletişim kurma becerisini kazanır. | 2 |
11 | Kendisinin öğrenme ve kişisel gelişme gereksinimlerini belirleyebilir ve aynı zamanda daha ileri derece programlarını takip edecek kapasiteye ulaşır. | 4 |
12 | Bağlı olduğu örgütü değerlendirebilme becerisi kazanır ve edindiği bilgilere eleştirel olarak yaklaşabilir. | 3 |
13 | Bölümün öğretim dili olan İngilizceyi en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. | 4 |
14 | İşletmeciliğin gerektirdiği bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi seviyesinde kullanabilir. | 3 |
15 | İşletme yöneticisi olarak, kalite farkındalığı, iş sağlığı ve güvenli, hizmet içi eğitim, çevre duyarlılığı, sosyal sorumluluk, sosyal, örgütsel ve iş etiği konularında sorumluluk sahibi olup uygun davranışlar sergiler. | 4 |
16 | Bağlı olduğu örgütte yenilik ve sürekli gelişmeyi teşvik edebilir. | 4 |