Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Tüketici Psikolojisi ve Davranışları | HİR 210 | 2 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bir kavram olarak hedef kitlenin tanım ve kapsamını öğrenir |
2. Hedef kitlenin tespiti için başvurulan yöntemlere hakim olur |
3. Satın alma davranışlarına etki eden faktörler hakkında bilgi sahibi olur. |
4. Halkla İlişkiler ve reklamcılık uygulamalarını tüketici davranışları temelinde irdeleyebilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Ders kapsamında, tüketim ve tüketici kavramına ilişkin tanımlamaların ardından tüketici davranışları; modeller,
psikolojik, sosyal, kültürel faktörler ve pazarlamayla ilişkisi çerçevesinde değerlendirilecektir. Tüketici satın alma
süreci (öncesi, sırası, sonrası), yeniliklerin yayılması, tüketim toplumu ve tüketim kültürü konuları ele alınacaktır.
Tüketici psikolojisi ve davranışlarına ilişkin kavramsal ve teorik bir çerçeve çizilecektir. Bu çerçeve kapsamında
ele alınan konular örnek olaylar ve okumalar üzerinden incelenecektir.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
- |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş ve Dersin (Amaç, Kapsam, Gereklilikler, Kaynaklar, Akış) Tanıtımı Tüketim, Tüketici, Tüketim Kültürü Kavramları |
2 | Tüketici Psikolojisi ve Tüketici Davranışları Kavramsal Çerçeve Tüketici Davranışlarına Disiplinlerarası Yaklaşım |
3 | Tüketici Karar Süreci Dijital Devrim ve Tüketici Davranışlarına Etkisi |
4 | Tüketici Davranış Modelleri Klasik Modeller |
5 | Tüketici Davranış Modelleri Modern Modeller |
6 | Tüketici Davranışlarına Etki Eden Demografik Faktörler |
7 | Vize |
8 | Tüketici Davranışlarına Etki Eden Psikolojik Faktörler |
9 | Tüketici Davranışlarına Etki Eden Sosyo-Kültürel Faktörler |
10 | Tüketici Davranışlarına Etki Eden Sosyo-Kültürel Faktörler Öğrenci Sunumları |
11 | Tüketici Satın Alma Karar Süreci Öğrenci Sunumları |
12 | Öğrenci Sunumları |
13 | Öğrenci sunumları |
14 | Dönem Değerlendirmesi |
|
Kaynaklar: |
Yavuz Odabaşı, Gülfidan Barış, Tüketici Davranışı, MediaCat Kitapları, 2013.
Ahmet Hamdi İslamoğlu, Remzi Altunışık, Tüketici Davranışları, Beta Yayıncılık, 2017.
Uğur Batı, Tüketici Davranışları, Alfa Yayıncılık, 2016. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Catherine V. , Jansson -Boyd, Consumer Psychology, Open University Press, 2010.
Işıl Zeybek, Lüks ve Markalama Tüketici Davranışlarında Lüks İmgesi, Beta Yayınları, 2013.
F.Nur Yorgancılar, Tüketici Davranışı Nörolojisi, Çizgi Kitabevi, 2015.
Abdullah Okumuş, Tüketici Davranışı Teorik ve Uygulamalı Bir Yaklaşım, Türkmen Kitabevi, 2013.
Curtis P. Haugtvedt, Paul M. Herr, Frank R. Kardes, Handbook of Consumer Psychology, Lawrence Erlbaum Associates, 2008. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Üç saat anlatım. Örnek çalışmaların tartışılması. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Sunum | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İletişim bilimleri literatürünü bilir. | 3 |
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer sosyal bilimlere yönelik temel bilgileri edinir ve ilişkilerini kurar. | 4 |
3 | Halkla İlişkilere yönelik teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır. | 3 |
4 | Reklamcılık alanında teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır. | 3 |
5 | Sosyal bilimler ve sanat alanında entellektüel bilgi kapasitesine sahip olur, medya okur-yazarlığı konusunda yetkin hale gelir. | 3 |
6 | Mesleki ve sosyal becerilerini geliştirir. Görsel algısını güçlendirir ve çözümleme yeteneği kazanır. | 4 |
7 | Üstleneceği projeler ve uygulama faaliyetleriyle ekip çalışmasını öğrenir ve sosyal uyum yeteneğini kazanır. | 4 |
8 | İlgili alanlarda araştırma, analiz ve raporlama üzerine bilgi ve deneyim kazanır. | 2 |
9 | Staj imkanlarıyla sektörle işbirliği kurabilir ve kariyer hedeflerini belirler. | 3 |
10 | İlgili alanlarda uluslararası literatürü ve örnekleri takip edecek düzeyde dil yeterliliğine sahip olur. | 2 |
11 | Halkla ilişkiler ve Reklamcılık alanındaki bilgilerini bireysel ve/veya grup çalışmalarında kullanarak sosyal sorumluluk projelerine katkı sağlayabilir. | 3 |
12 | İletişim etiği ve mesleki etik donanımıyla bireysel etik bilincini geliştirir. | 2 |
13 | Mesleğe yönelik uygulama dersleri sayesinde sektördeki istihdam rekabetinde öncelik kazanır. | 4 |
14 | Örgütsel davranış biçimlerini öğrenir, sosyal haklar konusunda literatürü takip eder. | 4 |
15 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında gerekli olan teknolojik yenilikleri takip eder ve kullanır. | 4 |
16 | Starejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenir, evrensel düşünme yeteneğini kazanır. | 3 |
17 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını da kapsayan iletişim ve medya sektörünün farklı dallarında da uzmanlaşacak bilgi donanımına sahip olur. | 4 |
18 | Mesleki profesyonelliğini destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini öğrenir. | 4 |
19 | Toplumsal, kurumsal, bireysel çalışmalarda varlık gösterebilecek projeler üretebilir. | 3 |
20 | İletişim hukukunu bilir ve alana ilişkin hukuksal çerçeveye hakim olur. | 2 |