PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Tüketici Psikolojisi ve DavranışlarıHİR 210223 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Bir kavram olarak hedef kitlenin tanım ve kapsamını öğrenir
2. Hedef kitlenin tespiti için başvurulan yöntemlere hakim olur
3. Satın alma davranışlarına etki eden faktörler hakkında bilgi sahibi olur.
4. Halkla İlişkiler ve reklamcılık uygulamalarını tüketici davranışları temelinde irdeleyebilir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Ders kapsamında, tüketim ve tüketici kavramına ilişkin tanımlamaların ardından tüketici davranışları; modeller, psikolojik, sosyal, kültürel faktörler ve pazarlamayla ilişkisi çerçevesinde değerlendirilecektir. Tüketici satın alma süreci (öncesi, sırası, sonrası), yeniliklerin yayılması, tüketim toplumu ve tüketim kültürü konuları ele alınacaktır. Tüketici psikolojisi ve davranışlarına ilişkin kavramsal ve teorik bir çerçeve çizilecektir. Bu çerçeve kapsamında ele alınan konular örnek olaylar ve okumalar üzerinden incelenecektir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

-
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş ve Dersin (Amaç, Kapsam, Gereklilikler, Kaynaklar, Akış) Tanıtımı Tüketim, Tüketici, Tüketim Kültürü Kavramları
2Tüketici Psikolojisi ve Tüketici Davranışları Kavramsal Çerçeve Tüketici Davranışlarına Disiplinlerarası Yaklaşım
3Tüketici Karar Süreci Dijital Devrim ve Tüketici Davranışlarına Etkisi
4Tüketici Davranış Modelleri Klasik Modeller
5Tüketici Davranış Modelleri Modern Modeller
6Tüketici Davranışlarına Etki Eden Demografik Faktörler
7Vize
8Tüketici Davranışlarına Etki Eden Psikolojik Faktörler
9Tüketici Davranışlarına Etki Eden Sosyo-Kültürel Faktörler
10Tüketici Davranışlarına Etki Eden Sosyo-Kültürel Faktörler Öğrenci Sunumları
11Tüketici Satın Alma Karar Süreci Öğrenci Sunumları
12Öğrenci Sunumları
13Öğrenci sunumları
14 Dönem Değerlendirmesi
 
Kaynaklar:
Yavuz Odabaşı, Gülfidan Barış, Tüketici Davranışı, MediaCat Kitapları, 2013. Ahmet Hamdi İslamoğlu, Remzi Altunışık, Tüketici Davranışları, Beta Yayıncılık, 2017. Uğur Batı, Tüketici Davranışları, Alfa Yayıncılık, 2016.
 
Diğer Kaynaklar:
Catherine V. , Jansson -Boyd, Consumer Psychology, Open University Press, 2010. Işıl Zeybek, Lüks ve Markalama Tüketici Davranışlarında Lüks İmgesi, Beta Yayınları, 2013. F.Nur Yorgancılar, Tüketici Davranışı Nörolojisi, Çizgi Kitabevi, 2015. Abdullah Okumuş, Tüketici Davranışı Teorik ve Uygulamalı Bir Yaklaşım, Türkmen Kitabevi, 2013. Curtis P. Haugtvedt, Paul M. Herr, Frank R. Kardes, Handbook of Consumer Psychology, Lawrence Erlbaum Associates, 2008.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Üç saat anlatım. Örnek çalışmaların tartışılması.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Sunum1%30
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İletişim bilimleri literatürünü bilir.3
2Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer sosyal bilimlere yönelik temel bilgileri edinir ve ilişkilerini kurar.4
3Halkla İlişkilere yönelik teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.3
4Reklamcılık alanında teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.3
5Sosyal bilimler ve sanat alanında entellektüel bilgi kapasitesine sahip olur, medya okur-yazarlığı konusunda yetkin hale gelir.3
6Mesleki ve sosyal becerilerini geliştirir. Görsel algısını güçlendirir ve çözümleme yeteneği kazanır.4
7Üstleneceği projeler ve uygulama faaliyetleriyle ekip çalışmasını öğrenir ve sosyal uyum yeteneğini kazanır.4
8İlgili alanlarda araştırma, analiz ve raporlama üzerine bilgi ve deneyim kazanır.2
9Staj imkanlarıyla sektörle işbirliği kurabilir ve kariyer hedeflerini belirler.3
10İlgili alanlarda uluslararası literatürü ve örnekleri takip edecek düzeyde dil yeterliliğine sahip olur.2
11Halkla ilişkiler ve Reklamcılık alanındaki bilgilerini bireysel ve/veya grup çalışmalarında kullanarak sosyal sorumluluk projelerine katkı sağlayabilir.3
12İletişim etiği ve mesleki etik donanımıyla bireysel etik bilincini geliştirir.2
13Mesleğe yönelik uygulama dersleri sayesinde sektördeki istihdam rekabetinde öncelik kazanır.4
14Örgütsel davranış biçimlerini öğrenir, sosyal haklar konusunda literatürü takip eder.4
15Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında gerekli olan teknolojik yenilikleri takip eder ve kullanır.4
16Starejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenir,  evrensel düşünme yeteneğini kazanır.3
17Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını da kapsayan iletişim ve medya sektörünün farklı dallarında da  uzmanlaşacak bilgi donanımına sahip olur.4
18Mesleki profesyonelliğini destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini öğrenir.4
19Toplumsal, kurumsal, bireysel çalışmalarda varlık gösterebilecek projeler üretebilir.3
20İletişim hukukunu bilir ve alana ilişkin hukuksal çerçeveye hakim olur.2